POV Rae Winter Lupin.Ik word met een zucht wakker, ik wrijf in mijn ogen en ik sta gapend op en ik kleed me om in een zwarte trui met zwarte skinny jeans.
'Rae moet je niet je gewaad aan?' Vraagt Hermione terwijl ze me van top tot teen bekijkt.
Ik haal mijn schouders op, 'waarschijnlijk wel'.
'Maar waarom doe je dat dan niet?'
'Geen zin' zeg ik met een grijns.
Ze rolt glimlachend met haar ogen en kijkt me hoofdschuddend aan.
Samen met Hermione loop ik naar The Great Hall voor het ontbijt. Hermione is best aardig maar onze andere 2 kamergenoten Lavender en Parvati mag ik niet echt.
Het nieuws van Draco ging al snel de school rond, terwijl hij in de ziekenzaal lag praatte de hele school over hem.Tijdens het ontbijt komt Ginny tegenover mij zitten, 'heb je echt Malfoy in elkaar geslagen?' Vraagt ze met grote ogen.
Ik knik en ze kijkt me verbaast aan, 'maar hoe? Ik bedoel die gast is echt een kop groter' vraagt ze.
'In het weeshuis heb ik leren vechten' zeg ik terwijl Ginny me nog steeds vol bewondering aan kijkt.
Verschrikt draai ik om als iemand me op mijn schouder tikt. Het is professor McGonagall en ze ziet er niet bepaald vrolijk uit..
'Miss Lupin, u word verwacht bij het schoolhoofd' zegt ze streng.
De professor loopt weg en Ginny kijkt me bezorgd aan, 'het is vast niks' zeg ik met een slik.
Ik loop samen met Mcgonagall The Great Hall uit en ze brengt me naar het kantoor van Dumbledore.
Als we binnenkomen staat het schoolhoofd tegen een man met vettig zwart haar te praten.
Als hij me ziet valt zijn mond van verbazing open, 'is dat?' Vraagt de man.
Dumbledore knikt, 'en ze lijkt meer op haar dan dat ik verwachtte' zegt hij.
'Severus ze heeft een student van jou afdeling aangevallen' zegt Dumbledore maar ik kan een glimlach van zijn gezicht lezen.
'Wie?'
'Draco Malfoy'
'Op haar eerste dag?'
Ik kuch om aandacht, 'hallo?? Ik sta hier ook nog' zeg ik een beetje geïrriteerd.
'Wat vind jij Severus?'
'Nablijven en een excuus moet wel genoeg zijn'
Ik zucht van opluchting, professor Mcgonagall opent haar mond om te protesteren maar ze doet hem al snel weer dicht.Mcgonagall loopt weg en ik wil net weglopen tot Dumbledore me terug roept.
Ik zucht en ik ga op de stoel aan zijn bureau zitten, 'ik moet zeggen uw stoel is erg comfortabel' Dumbledore grinnikt en ik leg mijn voeten op zijn bureau.
'We moeten het nog over een paar dingen hebben miss Lupin' zegt Dumbledore dit keer serieus.
Ik kijk hem fronsend aan en Severus schraapt zijn keel. 'Je harige probleempje'
Ik maak een 'oh' met mijn mond, 'severus maakt elke maand Wolfsbane Potion zodat je er controle over hebt' zegt Dumbledore.
Ik knik, 'en ik zou geen mensen meer in elkaar slaan' vervolgt hij.
Ik grinnik, 'ik kan niks beloven professor''Verder nog iets?' Vraag ik.
'Eigenlijk zijn er nog wel een paar dingen'
Ik frons en kijk de man vragend aan.
'je bent een erg sterke heks, waarschijnlijk sterker dan alle heksen die hier op school hebben gezeten'
'Hoe bedoel je? Ik bedoel ik ken nog geen enkele spreuk' zeg ik.
'Geen zorgen, dat is iets dat ik je later vertel'
'Waarom niet nu?' Vraag ik een beetje bot.
'Voor de rest zul je bijles krijgen van Harry in DADA en Charms en van Neville in Herbology en van Hermoine in de rest van de vakken'
Ik slaak een zucht, 'is bijles echt nodig?'
Dumbledore knikt, 'je word verwacht in de ziekenzaal om je excuses aan te bieden aan Malfoy' mengt Severus in het gesprek.
'Mag ik dan nu gaan?' Hij knikt en ik loop een beetje geërgerd het kantoor uit op weg naar de ziekenzaal.
Als ik de ziekenzaal binnen kom kijkt madam Pomfrey me streng aan.
'Ben gestuurd door het schoolhoofd' zeg ik snel voordat zei wat zeggen kan.
Ze knikt en ik loop naar het bed waar Draco ligt, hij kijkt me woedend aan en ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken.
'Wat moet je Lupin' snauwt hij.
'Ik kom mijn excuses aanbieden' zeg ik.Hij trek zijn rechter wenkbrauw op, 'ik had je niet in elkaar moeten slaan, ook al verdiende je het wel'
Hij gromt, 'mijn vader gaat hiervan horen'
Ik proest het uit, 'hoe oud ben je? 3?' Zeg ik lachend.
'Ben je klaar met lachen?'
'Bijna' zeg ik met de slappe lach.
Als ik ben gestopt met lachen kijk ik hem serieus aan.
'Ik meen het, het spijt me dat ik je pijn heb gedaan' zeg ik.
Hij knikt en er verschijnt een kleine glimlach op zijn gezicht.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...