De 4 zaten op een zaterdag avond in de bibliotheek op zoek naar iets over Horcruxes. 'Waarom zijn we hier überhaupt' zeurt Rae. 'We gaan hier nooit iets vinden. Zoals Hermione al zei het is zwarte magie dus dat ga je hier niet vinden'. Harry zit druk in zijn potions boek te kijken voor antwoorden, maar ook hij kan niks vinden. De prins heeft blijkbaar niet op alle vragen een antwoord.
'Heb jij een ander idee dan?' vraagt Hermione geërgerd. Rae kijkt haar bedenkelijk aan maar kan niks verzinnen. 'nog niet' gromt ze.
'Ik ben het eens met Rae' zegt Ron. 'Het antwoord ligt hier sowieso niet dus het heeft geen nut'.
Terwijl de 2 tortelduifjes een hele discussie beginnen komt Rae met een geniaal idee. 'Harry!' zegt Rae enthousiast. 'heb je nog je Felix Fortunatis?'.
Harry knikt bedenkelijk tot dat het kwartje valt, 'Rae je bent geniaal!' grijnst hij. Hermione slaakt een kreetje van blijheid, "hoe dachten we daar niet eerder aan?" zegt ze enthousiast.
"Harry, als je Felix Fortunatis drinkt voordat je met Slughorn gaat praten moet het lukken" zegt Rae trots. Harry knikt met een glimlach en met z'n drieën lopen ze enthousiast terug naar de commonroom. Onderweg praten ze enthousiast over het plan en als ze aan komen is de hele commonroom is leeg, iedereen is al naar hun kamers vertrokken om te gaan slapen. De 4 laten zich uitgeput op de bank vallen, het enigste wat je kon horen was het geknetter van de haard tot dat er een luid geluid te horen was gevolgd met de verschijning van een huiself.
Hermione sloeg een klein kreetje en Harry schreeuwde: "Kreacher!". De huiself boog en keek Hermione met een vieze blik aan. "Meester wou weten wat de Malfoy jongen aan het doen was dus-"
Kreacher werd onderbroken door Dobby die plotseling naast hem verscheen. "Dobby heeft ook geholpen, sir!" piept Dobby. "Wat is dit?" vraagt Rae nog steeds in de war van de verschijningen van de 2 huiselven. " Wat heeft dit te betekenen, Harry?".
Harry aarzelde voor hij antwoorde, omdat hij nog niemand verteld had dat hij de 2 huiselven op een missie had gezet om Malfoy in de gaten te houden. "Nou..... ze hebben Malfoy voor me gevolgd" zei hij. "Dag en nacht" vulde Kreacher hem aan.
"Draco Malfoy is slecht!" piept Dobby. "Een slechte jongen d-die...". Hij huiverde en rende toen naar het vuur van de open haard alsof hij erin wilde duiken ; Harry, aan wie dit niet geheel onverwachts was stond snel op en greep hem stevig vast. Dobby worstelde een paar seconden en werd toen slap. "Dankje, Harry Potter'' zucht hij. " Dobby vind het nog steeds moeilijk om kwaad te spreken over zijn oude meesters..". Harry liet hem los en Rae keek hem boos aan.
"Je bent hem aan het bespioneren??" vraagt ze hem woedend. Voordat ze Harry wilt uitschelden onderbreekt Kreacher haar. "Meester Malfoy eet in the great hall, volgt zijn klassen en slaapt in-"
"Dobby vertel jij het maar" zucht Harry. " Ging hij ergens heen waar hij niet hoorde?".
"Harry Potter, sir" begint Dobby. "De Malfoy jongen breekt geen regels maar hij gaat heel erg vaak naar de 7e verdieping en neemt soms andere studenten mee die te wacht sta-"
"The Room of Requirement!" zei Harry. "Daar doet hij steeds.....wat hij ook aan het doen is!". Rae zucht, "Harry, dit is belachelijk".
"Nee" snauwt Harry streng naar Rae. "Hij werkt vast aan één of andere opdracht die Voldemort hem gegeven heeft".
"Harry luister gewoon ev-"
"NEE RAE LUISTER JIJ EVEN" Schreeuwt Harry naar haar. "Ik weet dat jij en Draco één of andere vriendschap hebben maar hij werkt voor Voldemort. En Hij vermoordde mijn ouders en als ik me goed kan herinneren vermoordde hij ook jouw moeder".
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...