Als ik het eerste lokaal binnen loop waar ik moet zijn zie ik Sander naar me zwaaien. Ik loop naar hem toe "bedankt man, voor het bewaren van mijn plekje. Ik weet dat al deze vrouwelijke bewonderaars mijn plekje willen pikken" zeg ik als ik mijn tas drop en me op de stoel laat neer ploffen. "Youre welcome" grijnst hij.
We beginnen onze dag wederom met Engels altijd leuk met mevrouw King. Ze komt de klas binnen en laat de deur open wat ik zich best gek is aangezien ze die altijd dicht doet.
"Good morning class, we have a new student so please have a warm welcome for Joanna."En daar in de deuropening staat niemand minder dan de enige echte 'ik maak je wel beter' oftewel, mijn grootste fucking nachtmerrie Joanna de Jager. Ik verstijf op mijn stoel wanneer haar ogen door de klas heen gaan en bij mij blijven hangen. Ze krijgt een mega grote glimlach op haar gezicht. Als ze ziet dat ik terug kijk worden haar wangen een kleine tint roder dan ze net waren. Ze loopt naar mevrouw King en zegt dan zachtjes iets tegen haar. Mevrouw King knikt en zegt dan zacht iets terug. Ze tilt haar hoofd op en kijkt gelijk mijn kant op.
"Joost? Can you give Joanna a tour this afternoon? She just told me she already knows you so that makes it easier for her" zegt ze. Joanna staat er met een grijns naast naar me te kijken.
KUT! fuck my life!
"No sorry miss King, but I have to go home after school tot babysit my sister" zeg ik. Ik hoop maar dat het genoeg is. Ik zie Joanna nog iets tegen King zeggen waardoor die gelijk weer opkijkt. "Joost?" Ik knik "Joanna says you don't have a sister" zegt mevrouw King. "Dan heeft Joanna dat fout" niet de moeite nemend om Engels te praten "ik heb namelijk wel degelijk een zusje" zeg ik.
"Oké, someone else who wants to give Joanna a tour?" vraagt ze nu. Sander wilt zijn hand op steken maar ik trek hem terug "dat wil je niet, en bovendien ga je met mij mee vanmiddag!" sis ik naar hem. Hij kijkt me raar aan maar laad dan zijn hand zakken. Uiteindelijk word er een meisje aan Joanna gekoppeld en gaat ze gelijk naast haar zitten. Ik geloof dat ze Iris heet, maar ik weet het niet zeker.
In de pauze ga ik buiten op 'ons' bankje zitten. Al snel schuiven Levi, Max, Sander, Koen, Anne, Luuk, Lucy en Mandy ook aan. "Hey jongens" zegt Nora als ook zij erbij komt zitten zoals altijd op mijn schoot. We zijn druk in gesprek over waar we uit gaat aankomend weekend. We kunnen niet kiezen tussen twee discotheken.
"Ik wil wel rijden" bied ik aan. Koen roept ook dat hij wel rijdt en Max wilt dat ook wel. Wij drie zijn dus de bob. "Jongens, beloof me dan wel dat ik vrijdag ergens kan drinken" zeg ik. "Er zal vast wel iemand een feestje geven vrijdag" zegt Sander. "Dan zal ik vrijdag wel rijden met jou auto" grijnst hij.
"Joost?" Ik draai me langzaam om en zie Joanna daar staan "kunnen we even praten?" vraagt ze. Ik schud mijn hoofd "nee, ik ben druk" ik draai me terug om en kijk naar mijn vrienden die allemaal naar mij staren "wat?" vraag ik. "Doe niet zo onbeleefd" zegt Sander "zo ben jij niet." Ik kijk hem lang aan en zucht dan. "Jongens, dit is Joanna, je weet wel die van de verplichte etentjes waar ik altijd zo blij van word" zeg ik. Bij iedereen begint er een kwartje te vallen.
En even lijkt Sander ook te beseffen wie het is tot hij ineens roept "hey! Jij bent die chick die zaterdag de deur tegen me aan gooide! Nu ik nuchter ben zie je er nog beter uit" grijnst hij. Joanna bloost van zijn woorden maar reageert er niet op. Haar blik staat strak op mij "Joost?" Ik kijk haar aan "alles wat je wilt zeggen kun je hier doen Joanna, ik heb geen geheimen voor mijn vrienden" ze kijkt de groep rond en draait zich zonder nog iets te zeggen om en loopt weg.
"Dude! Waarom deed je dat?" vraagt Sander. Max, Koen en Levi geven hem alle drie een klap tegen zijn achterhoofd. "Omdat dipshit, deze Joanna het leven zuur maakt van je beste vriend" zegt Koen. "Weet je het nu weer of denk je nog steeds alleen met je pik?" Sander kijkt naar me "is dat die seniele oude dropveter waar jij het altijd over hebt?" vraagt hij met ongeloof in zijn stem. "Jup, dat is ze." En met dat is de pauze weer om en lopen we allemaal weer naar onze volgende les.
Na school ga ik samen met Sander naar mijn huis "dude, ik kan echt niet geloven dat je zei dat je op je zusje moest passen" lacht hij. "Hoe oud is ze, 13?" Ik grinnik "12, zo kwam ik er voor vandaag mooi onderuit" lach ik. "Gelukkig zit ze op een andere school dan wij anders was ik alsnog de sjaak" zeg ik. We stappen uit en lopen naar binnen. "Ga alvast maar naar boven" zeg ik "ik kom eraan."
Ik pak wat lekkers uit de kast en een fles cola en loop ermee naar mijn kamer. Sander zit achter mijn computer en heeft YouTube aangezet. Ik hoor dat hij mijn favoriete playlist aanzet. De eerste klanken van Tiësto vullen de ruimte en ik laat me met een vrolijk gevoel op mijn bed vallen. Genietend van de muziek doe ik mijn ogen dicht en gaat mijn voet mee op het ritme van de beat.
Sander besluit voor DJ te spelen en zet het ene nummer na het andere op. Ik luister alleen maar we hebben nog geen woord gewisseld sinds we op mijn kamer zijn, maar dat is de vriendschap die wij hebben. Ik weet zeker dat hij weet dat dit is wat ik nu nodig heb.
JE LEEST
Mijn beste fout. 18+ ✅
RomanceDit is deel 2 van een aanbod met gevolgen. Joost krijgt een vriendje maar gaat dan de fout in. Een grote fout met gevolgen. dit verhaal bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.