Ik laat me naast hem zakken "WTF, doe jij nou? Nu denkt ze dat we een stel zijn!" sis ik naar hem. "Ik heb je gered van het monster van Loch Ness, een bedankje is wel op zijn plek nu" grijnst hij. Ik kijk hem vol ongeloof aan "Je weet toch wel dat we nu moeten doen alsof we een stel zijn hè?" vraag ik. Hij knikt "ja dat weet ik." "Dat betekend dat we elkaars hand vast houden in het openbaar, dat we moeten kussen" zeg ik hem. Zijn gezicht word wat bleek "misschien heb ik er niet goed over na gedacht" geeft hij dan toe.
Ik sta op van mijn stoel "nee dat heb je inderdaad niet" zeg ik voor ik de kantine uit storm. Wat een eikel is het toch ook. Net of het zou werken wij twee als een stel. Niemand gelooft dat. Zelfs ik geloof het niet. ik moet al lachen bij het idee. Idioot. Ik loop naar mijn kluisje en doe er wat spullen in.
"Het spijt me Joost, ik hoorde wat ze tegen je zei en ik dacht echt dat het een goed idee was" zegt hij zacht. "Wees alsjeblieft niet boos op me." Ik draai me naar hem om "ik ben niet boos" zeg ik "maar nu moet ik je hart gaan breken en dat wil ik niet" zeg ik hem. Hij grijnst "misschien breek ik die van jou wel. Laten we gewoon een tijdje doen alsof. Er hoeft niks te gebeuren" zegt hij. "En wat als ze ons de hele tijd in de gaten houd?" vraag ik. "Ach ik hou je handje wel vast hoor dat overleef ik wel" lacht hij.
De bel gaat dus we lopen samen naar onze eerste les. Vandaag is dat geschiedenis van meneer Kokos. We gaan naast elkaar zitten en leggen onze boeken klaar. De les is echt vreselijk saai. Ik ben verschrikkelijk slecht in geschiedenis, wat boeit mij al die jaar tallen. Het is gebeurd get over it!
Sander zit wat in zijn schrift te kleuren. Ik verveel me dus ik steek mijn hand uit en teken een hartje in zijn schrift. Hij kijkt naar wat ik teken en schrijft er heel sierlijk 'love' onder
Ik bloos als hij het laat zien. Hij wisselt onze schriften om en begint in de mijne te tekenen. Wat jullie niet weten is dat Sander daar onwijs goed in is. Hij maakt van de meest simpele dingen altijd iets heel moois. Na een tijdje geeft hij mijn schrift terug. Ik zie dat hij een heel groot hart met bloemen heeft getekend
"Wauw!" zeg ik als ik naar hem kijk. Hij glimlacht naar me en richt zich dan weer op zijn eigen schrift waar hij verder gaat met tekening. De hele les focust hij zich op zijn schrift. Ik besluit op te letten tijdens de les het kan immers geen kwaad. Als de bel gaat stop ik rustig mijn spullen in mijn tas en loop naar de volgende les. Dat is Nederlands van meneer de Vrees. Sander komt naast me zitten en gaat verder in zijn geschiedenis schrift.
"Sander, kun je opletten" zegt meneer de Vrees. Sander knikt en doet zijn schrift dicht. Hij pakt Nederlands en schrijft er iets in. Hij schuift zijn schrift mijn richting op zodat ik kan lezen wat er staat
Ga je met mij mee vanmiddag?
Ik pak mijn schrift en schuif hem zijn richting op
Ja dat is goed. Kan ik blijven slapen? Mijn ouders zijn er niet.
Hij knikt dat het goed is en pakt zijn schrift weer. We letten allebei tot de bel gaat. Pauze! We lopen naar ons plekje buiten en gaan naast elkaar zitten. Hij verstrengeld zijn vingers door de mijne "Joanna kijkt" fluistert hij. Ik kijk naar hem en doe net of hij iets heel liefs zegt. Ik glimlach lief naar hem en knijp zachtjes in zijn hand. "Je bent hier goed in" merkt hij op. Ik grinnik "alleen omdat jij het bent schatje."
De rest komt bij ons zitten "dus jullie gaan door met je voorstelling?" vraagt Levi. We knikken allebei "hopelijk laat ze me dan met rust" zeg ik. "Mijn moeder zei dat ik niet meer mee hoef naar de etentjes" vertel ik ze blij. Ik vertel wat er gebeurd is in de les en hoe ze reageerde op mijn smoes. De jongens moeten er om lachen terwijl de meisjes zacht vloeken over wat een kutwijf het is.
De rest van de dag ben ik vooral veel met Sander samen. Er is maar één les die we niet samen hebben en dat is kunst. Sander houdt van kunst ik niet zo. Ik waardeer een mooi stukje kunst wel wanneer ik het zie, maar ik heb twee linkse handen dus zelf iets maken kan ik niet. Ik loop naar mijn les Frans.
Mevrouw bordeaux staat al in de deuropening "bonjour, Joost" ik groet haar terug en ga naast Mark zitten. Ze doet de deur achter zit dicht en begint de les. "Bonjour les garçons et les filles. aujourd'hui on va parler d'amour." Mark steekt zijn hand op "oui, Mark?" vraagt ze. "Wat zegt u? Ik versta er echt helemaal niks van" zegt hij gefrustreerd. Hij moest van zijn ouders naar Frans omdat ze er vaak op vakantie gaan maar het lukt hem gewoon niet.
"Ik zei: Hallo jongens en meisjes. vandaag gaan we praten over de liefde" zegt ze tegen Mark. "Zal ik maar in het Nederlands door gaan?" Hij knikt dankbaar "heel graag dank u wel mevrouw." Ze gaat verder in het Nederlands en verteld dat we een verslag moeten schrijven in het Frans over onze liefdes, of dat nu je vriend of vriendin is, broer of zus, opa of oma, of misschien je huisdier. Het maakt allemaal niet uit. Zolang het maar in het Frans is. We krijgen er 3 weken de tijd voor. De bel gaat en eindelijk is de dag voorbij. Ik doe de deur open en zie dat Sander al op me wacht "hey" zegt hij. "Kom dan gaan we, ik ben wel klaar met school voor vandaag" zeg ik.
JE LEEST
Mijn beste fout. 18+ ✅
RomanceDit is deel 2 van een aanbod met gevolgen. Joost krijgt een vriendje maar gaat dan de fout in. Een grote fout met gevolgen. dit verhaal bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.