29

474 11 2
                                    

De volgende ochtend als ik op school kom zie ik dat Sander er ook is. Hij zit aan tafel bij de rest van de groep. Met veel tegenzin loop ik erheen ik mompel een goedemorgen en ga zitten. "Hey Joost" zegt Levi "kijk eens wie er uit de dood is opgestaan" ik kijk op naar Sander die naar mij kijkt "zo dood was hij niet Levi" zeg ik. Sander laat zijn hoofd zakken en zegt niks.

Zo verloopt de hele ochtend we zitten naast elkaar maar zeggen niet zoveel. Voor alles wat we doen hebben we hetzelfde ritueel. De bel voor de pauze gaat en ik loop met een aantal naar ons bankje buiten en ga zitten. Ik steek een sigaret op want ja dat is wat stress met me doet en laat de rook mijn longen vullen. Het kalmeert me en dat is wat ik nodig heb.

"Joost?" Fuck weer die fucking kut stem "ja?" vraag ik vermoeid "sinds wanneer rook jij?" vraagt Joanna "sinds wanneer gaat dat jou iets aan" snauw ik haar toe. Ze doet een stap naar achter door de boze klank in mijn stem "nou sorry hoor ik wist niet dat je boos was" Ik trek een wenkbrauw op "misschien moet je dan eens in die lelijke rotkop van je bedenken dat je me eens met rust moet laten" spuug ik haar toe.

Ik weet dat ik me nu gedraag als een klootzak, maar ik ben er zo klaar mee met die gezeik. Ze loopt al weken achter me aan en wilt het gewoon niet begrijpen. "Ik val niet op vrouwen Joanna, ik ben homo" leg ik haar nog eens uit. "Maar er is een dominee die dat kan genezen" zegt ze.

En dan barst de bom "je moet me verdomme gewoon met rust laten" gil ik. "Ik wil jou niet! Ik vind je niet aardig, je bent een vervelend irritant kutwijf die maar niet lijkt te begrijpen dat ik haar niet moet!" Ik zie haar ogen vollopen met vocht "ik wil niks met je te maken hebben" doe ik er nog een schepje boven op. Nu rollen ze over haar wangen.

Ik wil nog meer gillen, maar voel dan een hand op mijn arm "Joost, kalmeer alsjeblieft dit is niet nodig" het is Sander die het zegt. Zijn stem klinkt zacht en breekbaar maar het lijd me af van Joanna. Ik draai me naar hem toe en kijk hem aan. Zijn ogen staan vol schuldgevoel. Ze zijn mooi zoals altijd. Ik begrijp waarom Merel op hem valt. Ik had het ook kunnen doen als we wat meer tijd samen hadden gekregen.

Op dit moment ben ik zo verschrikkelijk woest op deze hele fucking klote wereld dat ik hem vast pak en tegen me aan trek. Ik druk mijn lippen op die van hem en kus hem zo ruw dat ik bloed proef. Hij beweegt zich niet en laat het gebeuren. Als ik mijn lippen van hem af haal wrijft hij met zijn vingers over zijn lippen. Hij ziet bloed aan zijn vingers en kijkt naar me op. Zijn blik gebroken.

"dit is allemaal jou schuld klootzak" zeg ik hem voor ik weg loop. Ik stap in mijn auto en rij naar huis. Dan maar spijbelen. Het doet me nu even geen ene fuck. Ik kom thuis en zie mijn moeder aan tafel zitten "hey schat ben je nu al thuis?" vraagt ze. "Ik ben aan het spijbelen" zeg ik haar "ik trek het niet meer mam die Joanna blijft me maar stalken. Ik word er helemaal gek van" zeg ik.
Ze kijkt goed naar me "het gaat niet goed hè?" Ik schud mijn hoofd en barst in tranen uit "nee mam, alles gaat klote" ik laat me door haar troosten.

"Misschien moet je een paar dagen voor jezelf nemen en alles op een rijtje zetten" zegt ze me. "Ga anders een paar dagen kamperen" zegt ze. "Daar knap je altijd zo van op" ik knik "dat is misschien wel een goed idee" zeg ik. "Ik ga nog wel even met de ouders van Joanna praten" zegt ze dan "bedankt mam" zeg ik haar voor ik naar boven loop.

Ik pak een grote tas en doe er alle spullen in die ik nodig heb voor een paar dagen kamperen. "Joost?" Ik kijk op en zie Max in mijn kamer staan "wat kom je doen?" vraag ik. "Kijken of het goed gaat, je hebt twee mensen aan het huilen gemaakt vandaag" laat hij me weten. Ik frons mijn wenkbrauwen "Sander?" vraag ik "ja, ik weet niet wat er tussen jullie is. Maar je actie van vandaag heeft hem geen goed gedaan" zegt hij.

"Wat ga je eigenlijk doen?" Hij wijst naar mijn tas "ik ga kamperen" zeg ik. "Ik ga een paar dagen naar de Ardennen. Ik moet weg van Joanna en Sander" zeg ik hem. "Heb je gezelschap nodig?" vraagt hij. "Ik wil ook wel kamperen en ik weet zeker dat Levi ook wel mee wilt" zegt hij dan. "Dat is gezellig, dan vraag ik Jake ook mee" zeg ik terwijl ik mijn telefoon pak en hem bel

Jake: hey

Ik: hey we gaan een paar dagen kamperen, ga je mee?

Jake: leuk wanneer gaan we?

Ik: nu.

Jake: dan ga ik maar eens inpakken.

Ik: ik kom je zo halen.

Na die zin hang ik op en zie dat Max met Levi aan het bellen is. Hij ziet me kijken en steekt een duim op. "Geregeld" zegt hij als hij ophangt. "Ik ga nu naar huis en mijn tas inpakken" ik knik "ik kom jullie over een half uur halen" zeg ik. Hij knikt en loopt de deur uit.

Wanneer mijn tas dicht is loop ik ermee naar beneden en zet hem bij de voordeur "mam, waar ben je?" roep ik "in de keuken" roept ze terug. Ik loop erheen en schenk een bakje koffie in. Klets nog wat met mijn moeder en zie dan dat het tijd is om te gaan. Ik trek haar in een knuffel "bedankt dat je me laat gaan mam, je bent de beste moeder die er is" zeg ik terwijl ik haar stevig vast hou. "Wen er niet aan, want dit is de eerste en laatste keer dat ik je laat spijbelen" zegt ze. Ik geef haar nog een kus en loop dan met mijn tas de deur uit.

Mijn beste fout. 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu