Ik word me steeds meer bewust van mijn omgeving, ik hoor iemand naast me zitten die rustig ademt. Ik hoor een vinger snel over een scherm glijden alsof de persoon naast me aan het appen is ofzo. Er beweegt een voet mee op een ritme dat ik niet hoor.
Mijn ogen gaan langzaam open en kijk tegen een stel benen aan. Ik volg de benen naar boven en zie dat Luuk naast me zit. Hij heeft air-pods in en kijkt geconcentreerd naar zijn telefoon. Wanneer ik me probeer te bewegen kreun ik van de pijn die mijn hoofd in schiet. "Fuck" zeg ik zacht als mijn handen naar mijn hoofd grijpen. Door mijn beweging merkt Luuk dat ik wakker ben.
"Hier" hij geeft me een glas water en twee pillen "neem deze maar, je zal wel een flinke hoofdpijn hebben" zegt hij. "Kun je wat zachter praten" vraag ik. Hij lacht "man we liggen te fluisteren" zegt hij. Ik slik de pillen door en drink het glas leeg "wat doe je hier?" vraag ik hem. "Ik heb je naar huis gebracht" zegt hij "ik weet niet wat er gebeurd is, maar dronken op school komen is raar dude zelfs voor jou."
Ik zucht "shit, ik dacht dat ik dat gedroomd had." Hij schud zijn hoofd "nope, je hebt letterlijk tegen mevrouw King gezegd dat ze de klas uit moest omdat ze Nederlands praatte tegen je. En toen ze je eruit stuurde zei je, en ik citeer: 'jezus, calm your tits' grinnikt hij. "Kut, ik moet haar morgen een excuus aanbieden. Ik ga hier zoveel problemen mee krijgen" kreun ik.
"Daar hoef je je nu niet druk om te maken, ik heb haar net een mail gestuurd en uitgelegd dat je gister een feestje had en dat je dacht dat je nuchter was na een paar uur slaap" zegt hij. "Wat is er gebeurd Joost?" zegt hij dan "waarom zag Sander er vandaag uit alsof zijn hond dood is gegaan?"
Bij het horen van die naam lopen mijn ogen weer vol. "Ik hoorde hem gister mijn naam kreunen onder de douche en toen werd ik hard. Ik ben op mijn bed gaan liggen en ben mezelf .. nou ja je weet wel?" Zeg ik. Hij knikt "en toen kwam hij met een handdoek om mijn badkamer uit en voor ik het wist lagen we op mijn bed te zoenen" vertel ik.
"En toen ging hij ineens helemaal door het lint, hij gilde dat we dit niet konden doen omdat we vrienden zijn. Hij is mijn huis uit gerend, heeft zelfs niet eens zijn jas en schoenen aangedaan. Die ben ik later langs gaan brengen en toen ben ik naar de kroeg van Tom gereden en ben daar vrienden geworden met een fles whiskey" eindig ik mijn verhaal.
"Dus jij bent verantwoordelijk voor die zuigzoen in zijn nek?" merkt hij op waar ik een ja op zeg. "Oké, en wat ben je nu van plan te doen? Want dit kun je niet nog een keer maken Joost. Het is echt ontzettend dom van je dat je zo naar school ben gekomen." Ik weet dat hij gelijk heeft "ik weet het niet Luuk, ik weet niet wat ik moet doen. Wat nou als Sander me nooit meer wil zien?" vraag ik. "Hij is mijn allerbeste vriend." Ik doe mijn best om mijn tranen in te houden "ik wil hem niet kwijt Luuk"
"Dat gebeurt ook niet" zegt hij. "Jullie zijn al zo lang vrienden. Jullie komen er wel uit" zegt hij. "Hoe weet je dat zo zeker?" vraag ik. "Misschien moet je je berichten even bekijken" zegt hij. Hij geeft me mijn telefoon aan "ik ga er vandoor Lucy wacht op me" zegt hij als hij op staat. "Dank je wel luuk" zeg ik. Hij zwaait nog even voor hij mijn deur achter zich dicht trekt.
Ik zet het scherm aan en zie een hoop meldingen.
6 gemiste oproepen van Sander.
Ik ga naar mijn berichten.
Noortje: wat is er aan de hand?
Noortje: ik hoorde wat er gebeurd is in de les
Noortje: bel me!Ik: hey, niks voor jou om je druk om te maken. Bel je snel. X
Ik sluit haar app af en ga naar het volgende bericht, dat is van Tom zie ik.
Tommie: yo! Leef je nog?
Ik: ja! Nu weer wel ;-)
Ik zie dat Sander ook berichten heeft gestuurd, maar ik durf ze niet open te maken. Wat nou als hij me niet meer wil zien. Ik open de app van Luuk en stuur hem een bericht.
Ik: ik durf zijn berichten niet te openen, wat nou als het slecht is. En ik echt alles heb verpest.
Luuk: dat gebeurt niet Joost, open die berichten nou maar. Het zal je goed doen
Ik besluit om gewoon door de zure appel heen te bijten en open de app van Sander de eerste zijn van gister avond
Sander: bedankt dat je mijn spullen heb gebracht.
Sander: slaap je al?
Sander: ik kan niet slapen.
Sander: morgen afspreken? Ik wil met je pratenOke deze vallen mee. Ik zie dat hij vandaag ook een aantal berichten heeft gestuurd.
Sander: kom je naar school?
Sander: ben je dronken?
Sander: wtf man, King flipt hem helemaal in de les
Sander: waar ben je?
Sander: Joost?
Sander: reageer alsjeblieft
Sander: Max verteld me net dat Luuk je thuis brengt.
Sander: bel me alsjeblieft ik maak me zorgen om je.Ik: hey op een vreselijk schuldgevoel en een hel van een kater na gaat het goed.
Sander is aan het typen...
Sander: ik kom eraan
Ik: dat hoeft niet, je hebt niks aan me vandaag
Sander: tot zo!
Ik besluit even te gaan douchen voor hij hier is. Ik zorg er voor dat ik op tijd klaar ben. Ik trek een joggingbroek aan, en ga in mijn bed liggen. Met de afstandsbediening in mijn hand lig ik wat tv te kijken. Mijn deur vliegt open waardoor ik me bijna dood schrik. Sander staat in de deuropening te hijgen alsof hij de hele weg hard gerend heeft.
JE LEEST
Mijn beste fout. 18+ ✅
RomanceDit is deel 2 van een aanbod met gevolgen. Joost krijgt een vriendje maar gaat dan de fout in. Een grote fout met gevolgen. dit verhaal bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.