Ik kijk op mijn horloge, ik ben gister na het regelen nog naar de Ardennen gereden. Ik mocht van Tony nog een nachtje in zijn huisje slapen nadat ik mijn plan had uitgelegd. Het is 8.00u smorgens.
Ik heb Koen de taak gegeven precies om 9.00u bij Sander voor de deur te staan. Gelukkig komen de jongens nooit te laat anders had dit plan nooit kunnen slagen. Ik zit naast Tony op de bank "doe niet zo zenuwachtig" zegt hij "sorry, ik kan er niks aan doen" hij lacht "het komt wel goed joost." Ik krijg een bericht binnen
Koen: hij is in het restaurant. Ik kom nu jou kant op.
Ik: bedankt Koen! Ik weet niet wat ik zonder jullie zou moeten. Tot straks.
Ik ga met Tony mee het winkeltje openen. Ik ga hem vandaag helpen in de winkel om mijn gedachten te verzetten tot Koen er is. Ik zet de spullen in de schappen recht en help ondertussen wat klanten die iets niet kunnen vinden. Dan gaat mijn telefoon
Luuk: hij heeft gegeten en is nu bij je opa binnen.
Ik: thnxs man! You're the best!
Ik help nog wat klanten en dan komt Koen binnen "hey" hij geeft Tony een hand en mij een man hug "hoe ging het met hem?" vraag ik "hij is vol zenuwen" zegt hij. Tony lacht hard "deze hier ook" hij wijst naar mij. "Wat moeten we doen?" vraagt Koen "een hoop kaarsjes aansteken en wat eten en drinken wegzetten met een dekentje natuurlijk. Ik heb alles in het huisje staan" zeg ik.
Mijn telefoon gaat af
Levi: hij is bij de winkel.
Ik: bedankt Levi!
Dat betekend dat hij bijna bij Max in de auto stapt. Dan hebben we nog zo'n 1,5uur om alles in orde te maken. Samen met Koen loop ik naar het huis om de spullen te halen. Dit is de eerste keer dat ik terug ga naar het meertje. En dat geeft me meer zenuwen dan alles wat ik van plan ben.
Als we er aan komen schiet de herinnering mijn hoofd in en even wil ik alles afblazen "ik kan dit niet Koen" zeg ik "jawel je kunt het wel. Je bent sterker dan de herinnering Joost" zegt hij. We leggen het kleedje neer en zetten de picknick mand erop die ik mee heb genomen. De kaarsen zetten we er willekeurig rond heen.
"Nog 30 minuten voor ze er zijn" zeg ik "ga je maar opfrissen Joost, ik blijf hier tot je terug bent." Ik trek hem in een knuffel "je weet niet hoeveel het voor me betekend dat jullie dit voor me doen" zeg ik. Ik laat hem los en loop terug naar het huisje. Ik stap onder de douche en scheer me goed. Als ik klaar ben droog ik me af doe mijn haar goed, poets mijn tanden en doe Sander zijn favoriete luchtje op.
Voor de gelegenheid heb ik zijn favoriete pak mee genomen. Hij mag best weten dat nu ik mijn beslissing heb gemaakt ik moeite voor hem wil doen. Ik pak het speciale tasje nog en loop dan terug naar Koen."Wow Joost, je ziet er goed uit" zegt hij "dank je wel, denk je dat hij het leuk vond vandaag?" vraag ik "zeker wel" zegt hij. We steken de kaarsen aan en zetten het eten en drinken klaar wanneer mijn telefoon trilt
Max: hij komt eraan! Succes jullie verdienen dit.
Ik: dank je wel Max. Ik ben jullie veel verschuldigd
"Hij komt eraan" zeg ik tegen Koen "dan ga ik er snel vandoor" zegt hij voor hij in de richting van het winkeltje verdwijnt. Ik zet nog de laatste puntjes op de i en wacht dan tot Sander komt.
Ik hoor iemand lopen. Voetstappen die mijn kant op komen en dan tussen de bomen door komt Sander aanlopen. Hij loopt nog wat moeilijk van zijn verwondingen, maar hij ziet er mooier uit dan ooit. Hij loopt naar me toe tot hij vlak voor me staat."Hoi" zeg ik zacht "hoi" hij kijkt naar me. Zijn ogen glinsteren zijn blik is nieuwsgierig "wat doen we hier Joost?" vraagt hij.
Ik zie hem rond zich heen kijken alsof hij nu pas ziet wat ik heb gedaan. Zijn ademhaling gaat iets sneller. Ik zie zijn borst op en neer gaan door zijn blouse. "Sander?" Daardoor legt hij zijn aandacht weer op mij "ik heb je hierheen laten komen, omdat ik eindelijk door heb wat voor sukkel ik ben" zeg ik "alle gebeurtenissen van de afgelopen tijd hebben me bang gemaakt waardoor ik deze belangrijke stap niet durfde te zetten."
"Iemand heeft me er op aangewezen dat ik al zo'n beetje mijn hele leven verliefd op je ben alleen wist ik dat niet. Toen ik er eindelijk achter kwam was mijn hart overvol van liefde voor jou" ik pak zijn handen vast in de mijne en wrijf met mijn duimen over zijn knokkels
"Ik wil je vragen of je je leven nog langer met mij wilt doorbrengen. Als partners, beste vrienden en geliefden. Wil je de mijne zijn?" vraag ik hem. Hij blijft stil. Te stil naar mijn zin. En dan knijpt hij zacht in mijn vingers en knikt. Hij knikt zo hard dat het wel zeer moet doen aan zijn nek "JA! Natuurlijk!" roept hij.
Hij trekt zijn handen los en pakt mijn gezicht vast. Twee handen liggen op mijn wangen wanneer hij me diep aankijkt "vandaag is de beste dag van mijn hele leven" zegt hij voor hij zijn lippen op de mijne drukt. Onze kus is zacht en warm en vol van onze liefde voor elkaar.
"Ik hou van je Sander" zeg ik hem. Hij glimlacht "ik ook van jou Joost" ik glimlach terug "kom we gaan wat eten" ik trek hem mee het kleed op en ga naast hem zitten. "Hoe was je dag?" vraag ik "helemaal fantastisch" zegt hij en dan begint hij te vertellen. Hij laat zijn armband nog zien. Het is degene waarvan ik opa had gevraagd hem in het zicht te leggen. Deze dag is perfect.
JE LEEST
Mijn beste fout. 18+ ✅
RomanceDit is deel 2 van een aanbod met gevolgen. Joost krijgt een vriendje maar gaat dan de fout in. Een grote fout met gevolgen. dit verhaal bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.