✿*:・゚ 36 ゚・:*✿

246 35 9
                                    

❝ Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else ❞

══════ •『 ♡ 』• ══════

            Pintu Bhuwakul Coaktail Bar, Seoul Korea yang mewah itu di tolak perlahan. Kaki melangkah masuk. Dia hanya sendirian saja. Anak mata lantas menangkap meja yang sudah di penuhi rakan mereka.

Sempat dia menyapa lelaki yang memakai apron di kaunter itu. Lelaki itu turut membalas.

" Seokjin !" panggil Namjoon. Seokjin mengambil tempat duduk yang masih kosong.

" sorang je ? Mana Yerin ?" soal Mark menyoal bagi pihak rakan nya yang tertanya-tanya itu.

" korang bergaduh ke ?" lantas Jihyo menyoal. Seokjin menggeleng.

" tak ada lah. Dia tak dapat datang, ada hal katanya. " maklum lelaki itu. Sempat dia berbalas senyum dengan lelaki berambut blonde yang berada di sebelah Jihyo.

Kang Daniel.

" air korang..." bersama dua buah dulang, Bambam meletakkan nya perlahan ke atas meja. Gelas besar berisikan beer itu di agih mereka. Tanpa membuka apron nya, Bambam melabuhkan punggung di sebelah Hwang Yeji.

" eh, mana Yerin ?" dia menyoal setelah kelibat gadis itu tidak kelihatan.

" tak join " Mirae menjawab. Mulut sibuk mengunyah. Lelaki itu tidak menyoal banyak. Sekadar mengangguk faham saja.

" setelah sekian lama, akhirnya kita ada ahli baru juga " Yeji berkata dengan semangat sambil menepuk ke dua belah tangannya. Semua mata memandang ke arah Kang Daniel yang sudah tersenyum manis itu.

Nampak lagi manis apabila lesung pipit serta gigi arnab nya kelihatan. Sungguh comel.

" selamat datang, Daniel !" gelas berisi air itu mereka lagakan. Kemudian, di teguk sedikit tetapi tidak Kang Mirae yang meminum nya sehingga separuh gelas.

" patutlah Jihyo unnie simpan namjachin (teman lelaki) dia, rupanya comel " selamba Yeji memuji kekasih Jihyo. Mereka sudah menggeleng. Perangai selamba Yeji, siapa tidak kenal.

            Suasana di dalam kereta hanya di temani dengan lagu yang di pasang lelaki itu, perlahan sahaja. Antara dengar tak dengar. Berkali-kali Jung Yerin ingin menguat kan sedikit volume, malah di tegah lelaki itu.

Pap

Tangan halus gadis itu menjadi pukulan Taehyung apabila masih saja gatal mahu menaikkan bunyi volume di radio nya.

" ah " dia berdecit perlahan.

" tangan kau ni memang tak reti duduk diam ke ?" pandangan masih tertumpu di jalan raya. Yerin menregus perlahan.

" perlahan sangat. Bunyi tayar bergeser dengan jalan tar lagi kuat kau tahu tak ?" kata nya seraya memeluk tubuh. Sesekali matanya memandang ke arah radio lelaki itu.

" aku tak suka bising " beritahu nya. Jung Yerin yang malas melayan lantas membetulkan duduk nya. Telefon di tangan di belek sebentar.

Ya, dia terpaksa batalkan plan untuk melepak bersama rakan nya hari ini. Ah ! Tak guna mengapa harus dia ikut kata-kata lelaki di sebelahnya ini ?!

" kau membebel apa ?" tersentak gadis itu apabila Taehyung menyoal. Mata helang lelaki itu juga menikam anak matanya. Biarpun hanya di terangi lampu jalan raya, masih gadis itu dapat melihat mata yang agak menyeramkan itu.

" t-tu lampu dah hijau " langsung kepala menghadap tingkap. Mahu saja dia memaki hamun diri nya sendiri.

Serasa, dia hanya bercakap di dalam hati tetapi bagaimana lelaki ini boleh mendengarnya. Ah ! Lupakan.

[ C ] Be Mine 내꺼야 Kim Taehyung Where stories live. Discover now