✿*:・゚ 10 ゚・:*✿

300 42 0
                                    

❝ Either you run the day, or the day runs you❞

══════ •『 ♡ 』• ══════

Suasana yang bising dan membingitkan di dalam bar itu sudah jadi kebiasaan kepada mereka. Malah lagi have fun.

" cheers !" jerit mereka beramai-ramai. Bunyi lagaan gelas juga kuat kedengaran. Air yang berada di dalam gelas mereka sedikit tertumpah-tumpah akibat perlanggaran yang kuat.

" so delicious " ujar Mirae setelah satu gelas one shoot habis diteguk. Hantu soju. Perit di tekaknya menambah kan lagi kenikmatan soju itu.

" So guys ! It's been a long time we didn't see each other. " jerit Bambam ceria. Mereka yang tersenyan serta mengangguk.

" sekarang semua sibuk dengan kerja masing-masing, sampai dah jarang kita nak spend time together " Yeji mencebik sedih. Dia masih baru saja berumur dua puluh tahun dan masih seorang pelajar di kolej. Jadi sedikit sedih apabila ke semua rakan nya sibuk dengan mengurus hidup sendiri.

Nasib berkawan dengan orang dewasa. Setakat ini, dia adalah maknae di antara semua orang.

" relax. Kan kita dah keluar sama-sama sekarang. So, have fun " Mark menghulurkan gelas kecil yang di isikan dengan soju ke arah Yeji. Yeji yang memahami cepat-cepat melagakan gelas mereka.

" Yerin kenapa kau dah jarang sangat lepak dengan kitorang ? Any problem wanna share with us ?" Namjoon yang sedang sibuk menterbalikkan daging itu menyoal. Sekali sekala mata menandang Yerin yang sedang memusing-musingkan gelas one shoot di atas meja.

" i've a lot of thing to do. Sorry guys " senyuman segaris terlakar di bibir gadis itu. Chopstick di genggam. Daging yang sudah di grill di bawa masuk ke dalam mulut. Daging yang telah siap di masak akan di asingkan di tepi oleh Namjoon.

Memudahkan lagi kerjaanya.

" iya ? bukan sebab dah ada boyfriend ?" usik Yeji sambil memotong daging yang mahu di grillkan. Gadis itu turut membantu Namjoon. Yerin menjeling sekilas Yeji yang sedang tersengih nakal.

" mana ada. Jangan nak memandai eh !" jari telunjuk di tala kepada Yeji yang berada selang dua kerusi daripadanya.

" Jihyo mana ?" Seokjin menyoal bila tidak menangkap figura Jihyo.

" haah mana dia ? tak join kita sekali ke ?" Yerin juga turut menyoal. Daripada tadi sebenarnya niat ingin bertanya, tapi sering terbantut dek rakannya yang berbual malah musik di dalam bar ini juga di pasang sehingga ke volume terakhir.

Pekak gamaknya. Buka santai-santai, sudah. Ini serupa club.

" korang dua tak tahu ke ?" Mirae yang muncul dengan dua gelas vodka cocktail di tangan itu bertanya. Gelas tersebut di letakkan di atas meja sebelum dia naik duduk di atas kerusi bersebelah Yerin dan juga Bambam.

" aku tahu. Dia sorang je ketinggalan zaman. Duduk dalam gua " selamba mulut Yerin berkata.

" kalau tahu, apa hal kau tanya juga ?" bengang Seokjin menyoal. Ayam goreng di tangan menjadi petunjuknya bercakap.

" aku tahu pasal gossip dia. Sekarang, maksud kepada soalan aku adalah where's is she ? Keberadaan dia. I want to know !" jelas Yerin dengan tegas. Setelah habis berkata, ayam pada tangan Seokjin di gigit pantas. Tercengang lelaki itu.

[ C ] Be Mine 내꺼야 Kim Taehyung Where stories live. Discover now