✿*:・゚70 ゚・:*✿

240 24 0
                                    

❝ The man who removes a mountain begins by carrying away small stones❞

══════ •『 ♡ 』• ══════

                         Naik lenguh pipinya yang asyik tersenyum sedari tadi. Sekali sekala gadis itu menyampuk bicara dua orang wanita itu. Peha serasa ditepuk. Dia mengerling sebelah.

Kening di angkat kepada gadis itu tanda bertanya.

"sorry, Taera menyampuk. Boleh tak nak tumpang tandas, aunty Ae ?" gadis itu meminta izin.

" silakan, Taera. Buat macam rumah sendiri. Yerin pergi tolong tunjukkan tandas " kata Puan Aereum. Anak gadisnya sekadar mengangguk.

Mereka meninggalkan ruang tamu. Terus ke dua gadis itu melepaskan keluhan. Serentak, mereka ketawa perlahan.

" tandas ya Taera ?" perli Yerin. Gadis itu tersengih.

" nak lari dari diorang je. Bosan lah dengar orang tua berborak " selamba Taera berkata. Yerin bersetuju.

" unnie, pun hampir terlelap tadi " tergeleng mereka berdua.

" nak lepak dekat bilik bacaan tak ?" soal Yerin kepada gadis di sebelahnya.

" nak "

" unnie, suka membaca ke ?" dilihatnya deretan buku yang tersusun kemas setelah masuk tadi. Jari jemari nya naik menyentuh. Dari yang nipis sehingga tebal seperti kamus.

Mahu tergelak, Yerin mendengar pertanyaan Taera itu.

" tak ada nya muka macam unnie ni,book lover. Ini semua buku uncle Jung. " terang nya. Dia melabuhkan punggung setelah langsir di bilik itu dia selak luas.

Memberi laluan untuk sumber cahaya masuk ke dalam.

" sama lah, Taera pun tak suka membaca. Tapi...oppa minat " bosan nada suaranya berkata. Yerin tersenyum.

" kenapa lelaki suka buat benda boring macam ni " Yerin memberi komen.

" kan....tak faham lah Taera. Buku banyak-banyak tersusun dekat rak, tak pandai bersosial dan intorvert pula tu " bersahaja gadis itu mengata abangnya sendiri.

Mengangguk Yerin sebelum dia teringat akan soalan yang berlegar di fikirkan sejak kebelakangan ini.

" oh by the way, Taera. Unnie nak tanya something " bersahaja peha Yerin di tepuk oleh Taera. Gadis itu memandangnya dengan senyuman bermakna di bibir serta mata yang seakan ingin menyakat.

Seperti mengetahui fikiran gadis itu.

" pasal oppa kan ? " tepat tekaan nya buatkan Yerin serba salah.

" is it obviously ?..." ketawa janggal Yerin di buatnya. Dia menggaru belakang kepala. Taera yang melihat tertawa suka.

" too obviously, my sister "

" what is is unnie ? I'll tell you every single thing about that oppa " terangkat kening nya. Taera juga ingin mengenali dengan lebih dalam tentang gadis di hadapannya ini.

[ C ] Be Mine 내꺼야 Kim Taehyung Where stories live. Discover now