✿*:・゚83 ゚・:*✿

168 31 13
                                    

❝ Don't hold the weight of past. Let it go ❞
══════ •『 ♡ 』• ══════


         " Jadi, awak model syarikat ni juga ?" Yerin bertanya sekadar untuk berbasa-basi. Kini, mereka berjalan pusing satu bangunan itu. Bukan dia yang meminta tetapi Jimin sendiri yang menawarkan diri mahu menjadi tour guide tak berbayar itu.

" yep " ringkas dia menjawab.

" lepas ke ?" gadis itu menggumam perlahan. Sangka nya hanya dia saja yang dengar tapi mendengar balasan lelaki itu buat Yerin rasa mahu mengetuk mulut sendiri.

" don't judge me by my height. Although I look a lil' short, but I'm taller than you " Jimin berkata seraya menjeling sekilas Yerin yang berjalan tidak jauh di belakang nya.

" berapa tinggi awak ?" mencebik bibirnya bertanya. Atas bawah dia tilik tubuh lelaki itu.

" 5'9 "

" but isn't the height for a male model supposed to be 5'11 ?" masih ragu-ragu dengan model lelaki yang berjalan di hadapannya. Jimin sudah menggulingkan mata ke atas.

" zaman sekarang nak jadi model orang dah tak pandang ketinggian " kata lelaki itu. Dia tersenyum. Seolah-olah sedang berbangga.

" apa yang mereka pandang kalau bukan ketinggian ? " berkerut dahinya. Biar betul dia ni ?

" tell me, little girl. Who is willing to reject this kind of face?" dia berpaling sekilas kepada Yerin. Ketika itu, mereka sudah berada di luar lobi bangunan tinggi itu.

Terkebil-kebil sepasang mata hitam pekat itu memandang ke arah Jimin. Dalam erti kata lain, Jimin memuji dirinya kacak. Seingatnya hanya perempuan yang suka memuji diri sendiri. Lelaki juga ada ?

" apa-apa jelah. Satu lagi, saya bukan budak ! " tegas dia memberitahu lelaki itu. Little girl, dahi dia !

Jimin hanya membalas dengan angkat bahu.

" so, awak ada nak pergi mana-mana ke ? " Jimin bersuara. Memandang ke sebelah nya di mana gadis cantik itu berdiri. 

" bukan awak sibuk ke ?" soalnya. Puan Aereum juga kata, Jimin ni model terlaris setakat ni. Jadual lelaki itu juga pack. Itu yang dia bertanya. Pelik.

" tak lah. Mana ada sibuk. Let's go, I'll take you around the city in Christchurch." ramah Jimin mengajaknya bagai mereka sudah lama berteman. Macam dia cakapkan sebelum ni. Lelaki ini macam dah kenalnya lama.

Walhal baru semalam. Itu pun ketika dia mabuk. Sakit hati pula bila memikirkan hal semalam.

" a big thanks but...nevermind" tolaknya dengan wajah bersahaja. Jimin sudah hampir ternganga. Lantas dia mengawal riak wajah.

" ruginya... Belum ada lagi perempuan yang tolak bila saya ajak keluar " dia mengumam perlahan. Tidak lah perlahan mana, tapi masih boleh didengari oleh telinga lintah Yerin.

" glad to be the first one " Serentak itu, Yerin menahan grab car yang di tempahnya lima minit yang lalu.

" bye, pendek! " selamba. Tidak mahu berlamaan bersama model itu. Dia meninggalkan Jimin yang berdiri tegak bagai tiang gol itu.

[ C ] Be Mine 내꺼야 Kim Taehyung Where stories live. Discover now