✿*:・゚88 ゚・:*✿

189 29 26
                                    

❝ Not every star belongs to your sky ❞
══════ •『 ♡ 』• ══════

                      " Something bother you, bestie? " Yerin panggung kepala mendengar suara garau itu. Bibir tersenyum nipis. Dia mengucapkan terima kasih kepada lelaki itu.

Caramel latte yang masih berasap itu di pandang kosong. Fikiran nya bercelaru. Kembali serabut memikirkan soal lelaki itu. Perbuatan lelaki itu terhadapnya beberapa minggu yang lalu.

Dan cerita di sebalik semuanya.

                    Sebal rasa dihati apabila semua kerja yang dilakukan jadi serba tak kena. Geram dengan diri sendiri. Sudahnya dia mengambil cuti separuh hari dengan melepak di bar milik Bambam.

Just one shot. Selepas itu dia minum air kosong.

Bambam pun jadi tertanya-tanya bila dia datang sendiri. Kebiasaannya bersama Seokjin.

" Jung Yerin? " gadis itu memandang malas lelaki yang menegurnya.

" gosh! Where've you been ?" terkejut riak wajahnya. Kerusi kosong di hadapan gadis itu dia labuh punggung. Tidak sempat untuk minta izin dalam keadaan terkejut seperti ini.

" Jeon Jungkook..." nama itu meniti perlahan di bibirnya. Lelaki itu mengangguk laju.

" mana awak pergi selama ni Yerin? " Terus dia menyoal gadis itu. Perasaan ingin tahunya mencanak tinggi.

" ada je. Cuma tak balik sini " ujar gadis itu ringkas. Muram saja riak wajahnya. Bagai punya masalah besar.

" You've change. That make me don't reliaze it was you " lelaki itu tersengih kecil. Melihat perubahan yang berlaku kepada gadis di hadapannya.

" am i that bad before? " tersenyum lucu. Terangkat sebelah kening semasa menyoal. Jungkook menggeleng laju menafikan.

" ofcourse not. You look more matured now " manis dia tersenyum. Bicaranya juga ikhlas.

" anak sungai pun boleh berubah, apatah lagi manusia." dia menongkat dagu di atas meja. Bermain dengan gelas yang sudah kosong itu.

Kembali mengelamun.

" have you met him? " agak berhati-hati lelaki itu menyoal. Melihat perubahan di wajah gadis itu, dia sudah mendapatkan jawapan.

" yes, it's turn out we fought " jujurnya. Jungkool mengangguk. Bibir kering dia basahkan.

" it's not done yet. So stupid,V" gumam Jungkook perlahan. Kecewa dengan perangai lelaki itu yang tidak berlaku jujur.

Explain jelah apa yang susah sangat!

" do you hate him, Yerin? " Jungkook bertanya terus. Dia memandang dalam wajah bersih gadis di hadapannya itu. Ingin membaca riak wajah Yerin.

" i don't know..." tak. Dia tak bencikan lelaki itu. Terdetik di dalam hati untuk membenci pun tidak pernah ada. Cuma... Sakit hati saja melebihi segala nya.

Ego juga satu hal.

" saya rasa awak patut dengar penjelasan dari dia dulu. Dah lama dia tunggu..." kata Jungkook. Berharap hubungan Taehyung dan Yerin juga kembali seperti dulu.

Dia sudah tidak sanggup untuk hadap perangai Kim Taehyung yang bagai angin monsun itu. Sudah tidak sanggup lagi.

Cukuplah, dua tahun.

[ C ] Be Mine 내꺼야 Kim Taehyung Where stories live. Discover now