✿*:・゚ 39 ゚・:*✿

238 41 22
                                    

❝ It always seems impossible until it
is done ❞

══════ •『 ♡ 』• ══════

                 Pintu pejabat itu di tolak perlahan setelah mendapat kebenaran dari pemilik di dalam. Dia melangkah masuk. Terus anak mata mencari susuk lelaki itu.

" hyung " sapa nya. Seokjin terus menapak ke sofa. Di ikuti Kim Taehyung.

" ada apa, kau datang hujung minggu dekat office aku ni ?" soal Taehyung setelah mereka berlaga penumbuk. Sapa gaya lelaki.

" ada benda aku nak tanya " senyuman tadi serta merta pudar di bibir nya. Mahu Taehyung menganggap dia benar-benar serius kali ini. Tidak mahu bermain-main seperti masa lalu.

" what is it " lelaki itu juga sudah berubah dingin. Emosi berubah mengikut situasi.

" kau nak adakan pertemuan dengan pihak wartawan ?" tidak mahu berbasa-basi terus saja dia menyoal. Kim Taehyung tersenyum senget. Tubuh nya di sandar pada sofa tersebut.

Tenang.

" apa yang kau dengar daripada Yerin, itulah yang akan berlaku " tenang dia memberi jawapan bagi pertanyaan lelaki itu.

" kenapa mesti kau nak babit kan Jung Yerin ?" Seokjin bertanya. Ada nada tidak berpuas hati terselit.

" hyung, look. Malam kejadian tu, aku ada dengan Yerin. Kalau aku datang sorang esok, apa yang pihak wartawan akan cakap ? Aku ada skandal ? Aku simpan perempuan ?" berkerut juga dahinya ingin menerangkan. Sudahlah dia tidak gemar untuk menjelaskan sesuatu perkara.

" kau boleh upah mana-mana perempuan untuk berlakon, V " Taehyung memejamkan mata.

" jangan gunakan Yerin " kata Seokjin. Pantas Taehyung melarikan anak mata ke arah Seokjin.

" i'm not used her " keras nada dia berbicara. Gila ke apa. Tidak pernah terlintas dek fikiran nya mahu menggunakan gadis senaif Yerin.

" kau dengan Yerin berbeza, V. She know nothing. Aku cakap awal-awal. If anything happen to her. You'll face me " kata Seokjin seakan memberi amaran. Taehyung tersenyum pendek.

" hyung, jangan serius sangat. Aku tahu apa yang akan buat. Kau jangan risau. Aku buat semua ni demi kebaikan Yerin juga. " perlahan dia berbicara. Menjaga nada. Tidak mahu menimbulkan pergaduhan.

Seokjin mengeluh perlahan. Kepala di gelengkan.

" tak ada apa lah, Jin. " dia menenangkan diri nya sendiri. Tandas di masuki lelaki itu untuk membersihkan diri.

            Setelah sudah selesai di zip baju nya itu. Dia mengeluh kuat. Buat ke sekian kali nya, merah jari nya akibat bersusah payah menarik zip di belakang tubuh nya. Gadis itu melangkah ke arah meja solek.

Youtube di buka nya untuk melihat tutorial makeup simple look. Kalau di ikutkan hatinya yang sememangnya malas, tidak mahu memakai sebarang alatan solek di wajah.

Tetapi akibat memikir kan pesanan serta lelaki yang akan dia berdamping malam ini, harus lah juga dia memakai solekan sedikit.

[ C ] Be Mine 내꺼야 Kim Taehyung Where stories live. Discover now