47: en hoe was de reis?

78 1 0
                                    

Pov Link

Na een uur of drie houden we pauze. We zijn al over velden gestapt met een prachtig uitzicht. We pakken onze kampeer stoeltjes en ploffen er in neer.
'Oooohw! Wat goed dit.' Grinnikt Jer terwijl hij zijn ogen even sluit. De zon brand in mijn huid.
'Smeer je in, melkfles.' Lacht hij.
'Hey! Jij hebt een grote mond!' Lach ik. Ik pak zijn hand vast.
'Jer?'
'Ja?'
'Ik zie je graag.' Zeg ik. Hij bloost en kijkt me aan.
'Ik jou ook.' We blijven in stilte zitten. Dit zou nog wel eeuwig mogen duren...

Na een halfuurtje pakken we onze spullen weer en gaan we verder. We lopen tot dat we zien dat de zon bijna onder gaat. We zetten een tent, maken ons matje op en pakken wat te eten. Ik lig in de tent naar de zonsondergang te staren. Jer komt naast me liggen.
'Liefje?'
'Ja liefde?' Antwoord ik.
'Niks. Ik wou gewoon even je stem horen.' Ik ga dichter tegen hem aan liggen. Als de zon onder is ritst Jer de tent dicht. We kruipen in onze slaapzak en gaan tegen elkaar aan liggen. Ik kijk diep in zijn ogen.
'Slaapwel Jer.'
'Slaapwel Linkie.' Lacht hij lief. We geven elkaar nog een kusje en we kruipen goed tegen elkaar aan. Hij slaat zijn arm om me heen en samen vallen we in slaap.

Ik word wakker door de zon die vol op de tent schijnt. Ik ga half op Jer liggen. Hij maakt een kreunend geluidje.
'Link, ik hou heel veel van je, maar ga van me af.' Mompelt hij. Ik begin meteen te lachen.
'Oh nee... zo veel geluid in de ochtend.' grijnst hij. Ik schud hem door elkaar.
'Word wakker! Word wakker!' Roep ik als een kleuter.
'Stop.' Mompelt hij.

Pov Jeremy

Na weer een hele dag gestapt te hebben. Pak ik mijn matje en ga gewoon in de zon liggen. Link pakt zijn matje en komt naast me liggen. Hij is zo aanhankelijk de afgelopen tijd. Begrijp me niet verkeerd, het is best leuk. Het geeft me een goed gevoel. Zonder een woord te zeggen zetten we de tent op en maken we eten klaar. Als we gegeten hebben kruipen we dicht tegen elkaar aan in de tent.
'Jer?'
'Hm?'
'Bedankt.' Zegt hij plots.
'Voor wat, liefje?'
'Gewoon, dat je er bent.' Die woorden maken me blij. Ik voel mezelf rood worden. Zelfs tranen prikken in mijn ogen.
'Jij ook bedankt.' En ik geeft hem een kusje in zijn nek.

Een paar dagen later...

Ierland was prachtig. En Link ook. Het was best gezellig, maar helaas moeten we alweer naar huis. Enorm uitgeput zijn we weer in Nederland. Als we de trein afstappen worden we bestormd door de jongens.
'Ohw! Jezus!' Hoor ik Link schreeuwen als Joost rond zijn nek vliegt.
'Jer!' Zegt Harm vrolijk.
'Heey!' En ik knuffel hem snel even.
'Sinds wanneer krijgen we zo een warm ontvangst joh?' Vraagt Link.
'Mogen we jullie niet missen?' Vraagt Joost die Link zijn haar door elkaar friemelt. Samen met de jongens gaan we onze spullen thuis afzetten en nemen ons mee naar een café. Op het terras bestellen we allemaal een biertje en vertellen ze wat we gemist hebben. Blijkbaar niks speciaals...
'Die ene fuif is wel vreselijk uit de hand gelopen. Allemaal dankzij Harm zijn grote mond.' Zegt Rudi.
'Hey!'
'Waarom moest jij zo nodig tegen dat meisje aan botsen.' Lacht Joost.
'Dat ging perongelijk.'
'Ja, en dat d'r kont aan raakte ook?' Zegt Rudi. Harm woord rood.
'D-dat ook!' Iedereen begint te lachen.
'En hoe was Ierland?' Vraagt Joost.
'Groen.' Zegt Link giechelend. Die begint al dronken te worden.
'Nee het was mooi.' Zegt hij nog snel.
'Sowieso sex in the open air.' Zegt Rudi. Iedereen begint te lachen. Link klapt bijna dubbel.
'Stop! Ik heb buikpijn.' Zegt hij lachend.
'Maar was het?'
'Die fantasie laat ik aan jezelf over.' Grijns ik.  Iedereen is een beetje teleurgesteld, en daarom kijken ze naar Link.
'WAT?' Vraagt hij.
'Oke, neen dus.' Zucht Rudi. We beginnen allemaal te lachen. Jemig... bende kleuters.

Na een uurtje besluit iedereen te vertrekken. We leggen allemaal wat geld op tafel. We nemen afscheid van de jongens en lopen hand in hand naar huis. Ik blijf bij Link slapen. Als we boven zijn, en even op bed liggen vallen we in no time in slaap.

Liry: bullies can always changeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu