26: zo zwaar...

125 3 5
                                    

Pov Jeremy

De bel gaat. Eindelijk pauze.
'Kom je bij ons staan?' Vraagt Link. Ik kijk hem verbaasd aan.
'Of wil je liever bij Rudi en de anderen zitten?' Vraagt hij lief.
'Euhm, voor mij is het wel goed.' Hij lacht en ik loop achter hem aan. Ze lopen naar de grote zaal. Ik zie Don en de anderen op hun vast plek zitten. Link zijn groepje heeft niet echt een vaste plek. Ze lopen meestal rond en kijken waar er plaats is.
'Iemand? Koekje?' Vraagt Joost als hij een heel pak koeken uit zijn tas haalt.
'Ja! Lekker!' Zegt Link. Er is nog een tafel vrij. Maar er staan maar drie stoelen. Iedereen merkt de tafel op. Ze kijken elkaar met samen geknepen ogen aan.
'Ik claim een stoel! En een voor Jer!' Zegt Link. Hij en zijn groepje rennen naar de tafel. Joost en Link zijn als eerst. Ik loop rustig naar hun toe.
'Ah kutzooi!' Zegt Thomas geïrriteerd.
'Oh kijk, eerste jaars.' Zegt Duncan rustig tegen Thomas. En ze lopen naar de eerst jaars toe.
'Maar een van hun kon daar nog zitten.' Zeg ik verward.
'Nee.' Zegt Link op een arrogante toon.
'Link claimde hem al voor jou. Dat is een regel in onze groep.' Grinnikt Joost, en hij steekt de doos met koekjes naar me uit.
'Nee dank je.' Ik ga maar zitten. Ik zie hoe Thomas en Duncan de eerstejaars irriteren en dan elk een jongetje van zijn stoel trekken. Ze lachen gemeen en lopen naar ons toe en gaan zitten.
'Hahaha! Zag je z'n kop?' Vraagt Thomas lachend aan Joost.
'Haha! Ja goeie!' Zegt Joost en ze geven elkaar een box. Ik zal hier nog aan moeten wennen...

Als de bel gaat lopen we naar ons lokaal. Thomas en Duncan lopen naar de andere kant. We zien Harm zitten als we boven komen. Hij zit straf te schrijven.
'Harmpie!' Link en Joost lopen naar hem toe. Link springt half op hem. En ze beginnen te lachen.
'Oh kijk eens aan.' Zegt Harm als hij naar me kijkt en dan naar Link.
'Onze cuties.' Fluister hij. Ik word rood. Link slaat tegen zijn achterhoofd.
'Auw!' De bel gaat weer.
'Kom we moeten gaan.'  Zegt Joost.
'Doei Hurmpie.' Roepen ze allebei nog.
'Joejoe!' Roept hij.' En we lopen naar het lokaal.

~~~

Ik zit de hele dag naast Link. Wat ik best leuk vind. Af en toe gaat hij zacht met zijn vinger op mijn armen en handen. Het is het zesde lesuur. De leerkracht loopt naar buiten voor de les wissel. Link pakt mijn bril en zet hem op.
'Lijk ik nu slim?' Vraagt hij. Ik grinnik.
'Heel slim.'
'Hou nou eens op met klef doen.' Zegt Don half geïrriteerd, half grijnzend.
'Hou je bek!' Zegt Link.
'Je bent gewoon jaloers omdat jij geen lekkere boyfriend kunt hebben!' En hij gooit een paar potloden naar zijn hoofd.
'Auw!' Roept Don. Iedereen begint te lachen.

De laatste bel gaat. Ik loop met Link en Joost naar de fietsenstalling.
'Tot morgen.' Hij drukt een snel kusje op mijn wang. Ik bloos. Joost en Link pakken hun fiets.
'Doei.' Zeg ik lief.
'Doei.' Hij knipoogt en fietst met Joost weg. Ik pak mijn fiets en ga naar huis. Mijn lach blijft op mijn gezicht. Ik wil meer van die jongen.

Pov Link

Ik lig op mijn bed en speel breath of the wild op mijn switch. Maar ik word onderbroken door mijn telefoon. Ik word gebeld. Ik zucht en doe mijn switch uit.
'Hallo met Link?' Zeg ik lichtelijk geïrriteerd.
'Stoor ik?' Het is Jeremy.
'Ja stiekem wel.' Ik hoor hem grinniken.
'Sorry...'
'Het is oke, maar wat is er liefde?' Vraag ik.
'Wil je samen online GTA doen?'
'Ja! Tuurlijk!' Ik leg in en ga achter mijn computer zitten. Ik zet GTA en bel hem opnieuw. Het is super leuk. Jer is niet bepaald een top gamer.
'NEE! LINK! Wat doe je!' Schreeuwt hij lachend. Ik begin te lachen. Ik rij hem van de baan af.
'Zal ik Joost vragen om te joinen?'
'Ja! Leuk!' Zegt hij vrolijk. Ik bel Joost op en jij joint meteen. Niet veel later joint Harm.

'Jer! Je bent een nare mwoan!' Schreeuwt Harm, als hij weer van de weg word gereden. Plots word alles wazig voor mijn ogen. Nee! Het ging net goed! Wat is dit.
'Link? Ben je er nog?' Vraagt Joost. Ik hoor niks meer. Ik wil mijn moeder roepen.
'Mam...' komt er alleen zacht uit. Ik voel het bloed uit mijn gezicht trekken. Mijn hoofd doet pijn, mijn lichaam word zwaar.
'Link?' Hoor ik wazig. Ik sta op, maar dat had ik beter niet gedaan. Alles word zwart. Ik zie en hoor niks. Ik laat me vallen. Mijn lichaam voelt zo zwaar, mijn ogen zijn zo zwaar...

Liry: bullies can always changeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu