11: groepswerk

124 4 0
                                    

Pov Joost

Ik zit te gamen. Maar het is best saai alleen. Het is ook al laat. Ik bel Link op. Harm ligt waarschijnlijk al vredig te slapen.
'Hey Linkie!' Zeg ik meteen vrolijk.
'Kom je bij me langs? Ik speel GTA en alleen is maar saai.'
'Euhm sorry gast, ik kan niet. Misschien morgen.' Ik hoor dat hij gehuild heeft.
'Alles oke?' Vraag ik bezorgd.
'Ja hoor.'
'Kom je morgen dan? Rond 16u?'
'Ja is goed.' Ik hoor hem even snikken. Plots hoor ik geschreeuw.
'Ik moet gaan.' En hij drukt in. Ik maak me zo een zorgen om Link. Hij wil niks doen aan zijn thuis situatie. Zijn vader heeft geen werk en zijn moeder verdiend amper. Maar ze is te bang om hem te verlaten. En als ze dat doet word Link weg gehaald en daar zijn ze zo bang voor. Waarschijnlijk word hij in de instelling geplaatst waar mijn moeder werkt. Voor al deze onzin begon was hij anders. En nu is hij best gemener en gemener aan het worden. Ik mis de oude Link... Ik staar naar mijn scherm. Ik heb geen zin meer. Ik zet mijn computer uit en ga wat scrollen op mijn gsm. Ik krijg een berichtje van onze klas chat.

Don: moet Jeremy niet ook ik deze groep?

Kut... ik denk aan dat groepswerk van maandag! Oh nee. Als ik Link ga afbellen gaat hij me een verrader vinden.

Link: NEE! Die komt er niet in!
Harm: ik ben het eens met Link

Typisch... Harm kijkt echt op naar Link. Als hij zou zeggen tegen Harm "Spring van de brug" doet hij dat meteen.

Rudi: nou het is maar de klas chat. Het is niet de chat met Thomas en Duncan en de anderen ofzo 🙄
Link: do you think i care?

Ik hoor het hem zo zeggen.

Link: trouwens maandag heb ik weer zo een kut gesprek over dat "gevecht"
Ik: gezellig
Harm: HAHAHAHHA LAAT WETEN HOE HET WAS
Link: zal ik doen :))
Ronald: doe niet zo irritant Link. Ik zal hem wel toevoegen! Kleuter!
Ik: houd je in Ronald
Ronald: oh halleluja! Joost zegt ook eens wat
Link: lees wat berichten terug idioot
Rudi: hou op met ruzie maken! En Ronald doe maar wij zijn tenminste vriendelijk HE LINK
Link: stfu Rudi

Ronald voegt Jeremy toe. Wat best handig is. Ik sla hem op in mijn contacten.

Pov Jeremy
Ik word toegevoegd ik een groep. En krijg ook meteen een privé bericht.

???: wanneer groepswerk?

Kut dat is Joost.
'Mam! Ik kan niet mee.'
'Jawel je moet!'
'Ik heb groepswerk.' En ik laat haar speciaal mijn boek zien.
'Je bent gered door je klas. Wees maar blij.' Ik lach en loop naar boven.

Ik: ik kan dit weekend
Joost: k. Maak dat je tegen 12u hier bent en tegen 16u weg bent.
Ik: oh euhm oke.

En hij stuurt zijn locatie. Ik kijk even op het uur. 23:50 ik ga mijn omkleden. Als ik mijn shirt uit doe zie ik de schade van Link. Blauwe plekken, ik zie ook scharten over mijn armen van zijn nagels. Ik doe snel mijn pyjama aan. Ik plof neer op mijn bed. Meteen val ik in slaap.

Ik word wakker en kijk op de klok. 10u ja dat is een mooi uur. Mijn gsm trilt een paar keer. Het is Rudi.

Rudi: Heeeeyyy Jeremy! Ik en Don gaan gamen we dachten dat het misschien leuk was als jij ook komt
Ik: sorry ik moet dat groepswerk met Joost doen.
Rudi: oh jee... veel succes! Volgens mij zal hij wel anders doen
Ik: denk je?
Rudi: ik weet het bijna zeker.
Ik: oke thanks!
Rudi: nou, veel succes dan!
Ik: dank je wel!

Ik ga me omkleden. Ik pak mijn tas en vertrek naar Joost. Met mijn gsm in de hand fiets ik wat lomp. Ik kom bij een huisje. Ik bel aan. Een vrouw doet de deur open.
'Hallo ik ben Jeremy, ik ben hier voor Joost.'
'Oh jij moet dat groepswerk met hem doen?' Ik knik.
'Kom er in.' Zegt ze vriendelijk.
'JOOST! Er is iemand voor je!'
'SCHREEUW NIET ZO!' En hij komt de trap af.
'Joost! Doe eens kleren aan!' Hij heeft alleen een short aan. Hij kijkt me een beetje aan van uit de hoogte.
'Mam, moet jij niet gaan werken?'
'OH JA! Nou jongens veel succes.' Ze pakt haar tas en vertrekt.
'Kom maar naar boven.' Ik volg hem de trap op.

Liry: bullies can always changeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu