25: CUTIES!

143 4 5
                                    

Pov Link

Ik kan hier wel uren met Jeremy zitten. Wat een lieverd is het toch ook.
'Liefde?' Vraag ik.
'Ja schat?'
'We zitten nu in ons laatste jaar he?'
'Ja?' Vraagt hij nieuwsgierig.
'Kunnen we, als we ons diploma hebben, niet onze rugzak pakken en op een trein stappen en gewoon door de bergen trekken? Ik deed dat vroeger met mijn ouders toen ze nog samen waren.'
'Ja! Wat een leuk idee.' Zegt hij vrolijk.
'Alleen met twee, en een tentje?' Vraagt hij.
'Jip.' Zeg ik.
'Ik heb er nu al zin in.' Grinnikt hij. Ik ga rechtop zitten en druk een kusje op zijn wang. Hij word rood. Dat is zo schattig.

Pov Jeremy

Ik denk dat ik Link nu ook alles moet vertellen over mij. Hij pakt weer een sigaret en steekt die aan.
'Linkie?'
'Hmm?'
'Ik vind dat ik je ook wat dingen moet vertellen.' Hij kijkt me vragend aan.
'Wat dan?' Vraagt hij, als hij de rook uitblaast.
'Toen ik op het college zat, werd ik gepest omdat ik werd gezien als "bijna middenklasser". Die rijke jochies vonden dat ze het beter hadden dan ik.'
'Dus ze vonden je arm?'
'Ja, eigenlijk wel. Ik had toen wat met een meisje, Roos. Ze was heel lief, maar ze was de zus van mijn grote pester van dat moment. Roos is totaal het tegenovergestelde van hem. Maar hij begon met mij te flirten, net toen ik wat met Roos kreeg. Ik beseft na een maand dat ik me meer door hem aangetrokken voelde...' ik zucht en probeer mijn schaamte, angst en tranen te bedwingen.
'Rustig maar.' En Link drukt nog een kusje op mijn wang. Nu doet hij zijn armen rond me.
'Hij begon me gewoon te verleiden, alsof het temptation island was.' Mijn woede begint te koken.
'Rustig ademen.' Zegt hij. Ik knik en adem diep in en uit.
'Ik weet niet meer precies hoe, maar ik maakte het uit met Roos en vroeg aan hem voor een relatie. Ik was verblind door liefde. Echt zo achterlijk... maar blijkbaar toen ik het vroeg nam hij het op en liet het aan iedereen horen. Ik wou dat ik dood ging. Gelukkig was het net zomervakantie. En toen een paar maand geleden verhuisden we naar hier. Ik was oprecht blij.' het is stil. Link kust me lang op mijn wang, en legt zijn hoofd op mijn schouder.
'Jer, dat is een kut streek van die guy. Dat is zielig. Ik hou van je. Met heel mn hartje. Zo laag zou ik nooit gaan.'
'Dat weet ik baby, dat weet ik. Dank je.' Hij laat me los. Ik knuffel hem. Daarna druk ik een kusje op zijn mond. Wat een droomgozer...

~~~

Ik word wakker van mijn wekker. Gisteren na ons gesprekje hebben we zitten staren naar de maan, de lucht, de straten en huizen. Link... ik zucht. Ik sta op en ga me klaar maken. Ik loop naar beneden. Ik heb eigenlijk geen honger. Ik pak alleen eten voor in de middag.
'Jeremy! Eet nu wat!' Zegt mijn moeder.
'Geen honger.' Zucht ik.
'Oke dan... Euhm Enzo wij moeten om 9u op school zijn.' Nu moet mam weeral om gesprek. Ze zal het vast weer gênant vinden. Ik doe mijn jas en schoenen aan en pak mijn tas en fiets.

Als ik de fietsenstalling in rij, zie ik Link en zijn groepje. Ze kijken me allemaal aan. Ik bloos een beetje. Ik doe mijn fiets op slot. Ik probeer hun te negeren. Je weet maar nooit.
'Je moet je liefje niet negeren hoor!' Grinnikt Harm. Ik blijf staan en draai me om en kijk hem niet begrijpend aan.
'Stop maar met je toneeltje. We weten alles van jullie.' Zegt Duncan.
'Ohw...' zeg ik. Ik kijk naar Link met een blik van "serieus?". Hij lacht alleen maar.
'Moeten jullie geen ochtendzoentje geven?' Zegt Joost plagerig.
'Hey! Moei je niet in mijn relatie!' Zegt Link geïrriteerd en slaat Joost in zijn buik.
'En Rudi, Don, Pascal en Ronald dan?' Vraag ik.
'Link zal je wel vol om je bek zoenen in het lokaal, dan weten ze het meteen.' Zegt Harm lachend. Link haalt uit en slaat Harm vol tegen zijn achterhoofd.
'Wat zeg ik net! Moei je niet!'
'Sorry.' Grinnikt Harm. Maar Link kijkt hem serieus aan.
'Ik ga al.' Zeg ik. En draai me om.
'Oke, tot straks.' Zegt Link.
'Liefje!' Zegt Joost er snel achteraan. Ik word rood en grijns een beetje.
'Joost! Klootzak!' Ik hoor Link, Joost een paar keer slaan.
'Hou op! Oke?! Ik ben nu even heel serieus. Nog niet iedereen moet het weten.' Zegt Link op een serieuze en strenge toon. Ik hoor de andere nog net een beetje mee instemmend antwoorden. Ik loop vrolijk naar het Lokaal. De deur is al open. Alleen Rudi en de anderen zitten er al.
'Zo! Wat een vrolijke man.' Zegt Rudi.
'Ja inderdaad.' Zeg ik blij. En loop naar hun toe.
'Vertel.' Zegt Don nieuwsgierig.
'Ik euh... heb een vriend.' Zeg ik zacht.
'Een vriend? Als in vriend of beste vriend?' Vraagt Pascal niet begrijpend.
'Als in liefje.' Zeg ik zacht. Ze staren me verbaasd aan. Ik word rood.
'Niet!' Zeg Rudi verbaasd. Ik knik. De bel gaat ondertussen.
'Oh! Wat schattig!' Zegt Ronald. Ik lach verlegen.
'En wie is het?' Vraagt Don.
'Ik natuurlijk!' Zegt Link luid als hij binnenkomt.
'Ja, ja, zal wel.' Zegt Rudi lichtelijk geïrriteerd.
'Eigenlijk heeft hi-.' Mijn zin word onderbroken door Link die me vol op de mond kust.
'Hij gelijk.' Maak ik daarna mijn zin af. Iedereen staart ons verbaasd aan.
'No offense, maar ik heb nog nooit twee jongens zien zoenen.' Zegt Joost verbaasd.
'Ja, inderdaad.' Zegt Rudi even verbaasd. Ik kijk verlegen naar iedereen en word rood, terwijl Link trots met een grijns naast me staat.
'Kom, jij zit naast me, Harm is er toch niet.' Zegt Link. En met een kleine snok trekt hij me mee naar achteren. De anderen lachen even. De leerkracht komt binnen.
'Dag Jongens! Ga zitten.' Zegt ze vriendelijk. Ik kijk naar Link, en hij lacht lief naar me. Joost gaar voor ons zitten en kijkt even naar ons.
'Cuties.' Fluistert hij grijnzend.
'Je weet toch.' Zegt Link fluisterend. En we beginnen alle drie te lachen.

Liry: bullies can always changeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu