48: aanzoek

96 3 3
                                    

Een paar maanden later..

Pov Jeremy

Link en Ik lopen daar de stad, hand in hand. We gaan kijken voor een klein appartementje. Een huis is voorlopig nog te duur. We komen bij een soort rijtjeshuis. Het is een wit herenhuis. Ik duw op de bel. Link word gebeld, hij laat even mijn hand los en neemt op.
'Mam? Wat is er?!' Zijn moeder verteld wat. Link kijkt me met een geïrriteerde blik aan.
'Mam! We staan voor de deur! We gaan zo kijken. Ik hou heel veel van je, maar ik moet ook op mijn eigen benen kunnen staan.' Ik grinnik. Zijn moeder heeft het moeilijk nu hij uit huis gaat. Zijn vader's cel straf is verlengt. Wat natuurlijk top is. De deur gaat eindelijk open. De vrouw van het immo kantoor begroet ons vriendelijk.
'Ah! Jeremy Frieser?' Vraagt ze. Ik knik.
'Aangenaam.' En we schudden elkaar de hand.
'Dit is mijn vriend, Link.'
'Mam ik moet gaan, doei.' En hij haakt in.
'Jemig.' Zucht hij fluisterend.
'Link, aangenaam.' En hij schud even de hand van de vrouw. Ze geeft ons een kleine rondleiding. Het is een herenhuis maar de verdiepen zijn kleine appartementjes met veel licht inval. Er is één deur. De deur van het kleine appartementje zelf. Binnen heeft het geen gangen. De woonkamer loopt meteen over in de keuken en daar is een deur naar de badkamer, bij woonkamer is er nog een deur die leid naar de slaapkamer. Die is best groot. We hebben ook een klein balkonnetje. Ik ben helemaal verkocht.
'Wat denk jij?' Vraag ik aan Link na de rondleiding.
'Ik zie het wel zitten en jij?' Ik knik blij. We lachen naar elkaar.
'Dus jullie zien het zitten?' We knikken allebei.
'Ik noteer het. Ik laat jullie vlug iets weten.'
'Oke, dank u wel.' En ik en Link groeten haar nog een keer en lopen het huis uit.
'Wat moooooi!' Zegt Link blij.
'Ja eh! Voor maar zevenhonderd euro per maand mag het er wel zijn!' Zeg ik blij.
'Ik zie ons hier wel al wonen.' Grinnikt hij en hij drukt een kusje op mijn wang.

Ik blijf bij Link deze avond. We zitten aan tafel.
'Weet je zeker dat je weg wilt?' Vraagt zijn moeder.
'Mam! Jij zit hele tijd met pap in je hoofd! Laat dat nu toch eens los! Hij zit achter de tralies! Hij kan je niks doen! Als er iets zou gebeuren dan bellen we meteen de politie.' Ze is doodsbang voor haar eigen ex-man. Ik zou het wel begrijpen. Ze knikt.
'Ik weet het lieverd... maar die vent heeft zo veel kapot gemaakt!' Zegt ze boos.
'Hey!' En hij pakt haar hand.
'Dat is waar. Maar ons niet.' Ze lachen lief naar elkaar dat zelfs ik er vrolijk van word. Link geeft me een kusje op mijn wang. Ik bloos meteen.
'Niet te klef aan tafel.' Lacht zijn moeder.  Ik word gebeld.
'Hallo met Jeremy Frieser. Ja? Oh! Ja dat is fantastisch nieuws! Oke! Dank u wel! Daag!' En hang op.
'Het is van ons!'
'Nee! Wat goed!' Zegt Link blij en hij kust me. Zijn moeder kijkt ons blij aan.

Ik val zuchtend op Link zijn bed.
'Ik heb morgen les.' Zegt ik. Link grinnikt.
'En ik niet dan?' Zeg hij vermoeid. Ik haat mijn studie. De dingen die ik leer kan ik allemaal al. Heel saai.
'Zullen we een dagje skippen en wat video's opnemen?' Vraagt Link.
'Klinkt wel leuk.' Zeg ik grijnzend. Link is een youtube kanaal begonnen. En het gaat als een trein! Hij komt grijnzend over me hangen en drukt een kusje op mijn voorhoofd. Ik sla mijn handen om zijn nek heen. Ik kijk genietend in zijn ogen en dat doet hij ook bij mij. Ik zie het.
'Zullen we samen douchen?' Vraagt hij.
'Let's go.' Grinnik ik. Hij trekt me recht en we lopen naar de badkamer.

Een paar dagen later...

Pov Link

Samen met Joost, Don en Rudi gaan we opzoek naar een juwelier. Ik wil trouwen met Jer. Heel graag. Ik heb hem wijsgemaakt dat ik vandaag naar "de les" zou gaan. We lopen de eerste de beste juwelier in.
'Hallo kan ik jullie helpen?' Vraagt de dame achter de toog. Ze heeft blonde haren en opvallende blauwe ogen. Ze doet me zelfs denken aan Billie Eilish.
'Ik ben opzoek naar een ring. Ik wil mijn vriend ten huwelijk vragen.' Ze kijkt verrast maar wel heel blij.
'Ohw wat leuk! Ik heb wel wat moois, kom maar.' En ze loopt naar een kast.
'Ik veronderstel dat je iets neutraals wilt?' Vraagt ze. Ik knik. Ik hoor Joost grinniken.
'Wat is er zo grappig?' Vraag ik.
'Gewoon het feit dat jij juwelen gaat kopen voor Jer.' Don moet ook even lachen. Ik kijk hun met een sad gezicht aan maar daarna lach ik weer.
'Wacht even? Jeremy? Is dat toevallig Jeremy Frieser?' Vraagt het meisje.
'Ja.' Zeg ik. Haar ogen worden groot.
'Jer die gaat trouwen? Oh mijn god... ik zou het niet proberen.' Zegt het meisje.
'Hoezo niet?' Vraag ik op een arrogante toon.
'Ik heb een relatie met hem gehad. Of wat er op leek. Ik was voor de lol over trouwen begonnen... had ik beter niet gedaan.' Ohw zij is dus die Roos waar Jer een relatie mee had.
'Jij bent met Jer samen geweest?!' Zegt Joost stom verbaasd.
'Maar jij bent een... meisje?' Zegt Don niet begrijpend.
'Lang verhaal.' Zeggen ik en het meisje in koor. Ze knikken allebei niet begrijpend.
'Nou, als je een ring wilt, zal ik je geen dure aanraden.' Zegt ze. Ik mag haar niet ook al mag Jer haar wel.
'Ik wil die!' En ik wijs naar een zilveren met gek patroontje.
'Tuurlijk, wat u maar wilt.' Lacht ze lief. Ik doe een stap naar achter zodat de kast kan openen. Ik draai me naar Don en Joost. Ik imiteer haar een beetje en draai daarna met mijn ogen. Ze lachen allebei.
'Wil je een zwart of blauw doosje?' Vraagt ze?
'Blauw.' Zeg ik. Ze geeft me het doosje met de ring.
'Dat is 850 euro.' Ik slik even en hou mijn. Bankkaart tegen het bakje. Alles voor Jer. Denk ik bij mezelf. We zeggen gedag en lopen naar buiten. Als de deur toe is doe ik mijn zonnebril aan.
'Wat een jaloerse trut. Gewoon omdat ze Jer niet kan krijgen.' Zeg ik geïrriteerd. Joost en Don moeten lachen. We lopen samen naar de auto van Joost en rijden terug naar ons dorp. Ik ga Jer morgen vragen als we naar zee gaan met zijn allen. Hopelijk zegt hij ja. Door dat meisje ben in helemaal geïrriteerd en onzeker geworden.

De volgende dag pakken ik en Jer onze tassen met spullen. Ik controleer of ik mijn ring nog bij heb. Gelukkig. Die is nog niet gevonden.
'We gaan liefje.' Zegt hij.
'Oke!' Ik pak mijn huissleutels en stappen in de auto.
'Shotgun! Ik rij!' Zeg ik.
'Ow kom op!' Ik grijns breed.

Als we de auto parkeren zien we de jongens al, we lopen naar het strand. Joost, Harm, Don en Pascal hebben hun vriendin mee. Rudi, Ronald niemand want die zijn nog steeds singel. We zoeken een rustig plekje en gaan eerst zonnen en in de zee. Als het avond is gaan we een stukje wandelen. Ik en Jer lopen voorop. Ik doe mijn arm rond zijn middel. Hij legt zijn arm rond me heen. Ik leg ook even mijn hoofd op zijn schouder.
'Oh! Wat lief.' Hoor ik Nikki zeggen. Ik bloos even.
'Gay!' Roept Rudi plagerig. We steken allebei onze middelvinger op en roepen in koor.
'SUCK MY DICK!' we horen gelach achter ons. We lachen allebei zelf nog even. We lopen naar een lege plek. De zon begint onder te gaan. Precies zoals in de films! Wat een goede timing. Ik laat Jer even los.
'Lieve schat?'
'Ja?' En we doen onze zonnebril af en kijken elkaar in de ogen aan.
'Ik moet je wat vertellen.' Zeg ik en pak het blauwe doosje uit mijn zak. Ik pak zijn rechterhan en ga op mijn knie zitten. Jer staart vol verbazing naar me.
'Jeremy Frieser, wil jij met mij, Link Van Tielen trouwen?' Vraag ik.
'Link...' Jer begint te lachen en haalt een doosje uit zijn zak. Ik begin onmiddelijk te lachen. Hij gaat ook op zijn knie zitten. De anderen moeten ook heel hard lachen.
'Link Van Tielen, wil jij niet liever met mij, Jeremy Frieser trouwen?' Zegt hij lachend.
'Wacht! Op drie!' Zegt Joost.
'Één... twee... drie.'
'JA!' Zeggen we vol mondig. We staan op en geven elkaar een kus en een knuffel. Ik doe de verlovingsring om Jer zijn vinger en hij bij mij.
'Waarom overkomt ons dit weer?' Zegt Jer lachend.
'Ohw! Ik geniet ervan.' Zeg ik en ik kus hem. De anderen klappen en juichen. Ik kijk naar Joost, die zelfs even een traantje moet weg pinken. Ik grinnik even en knuffel Jer weer.

(Roos lijkt op Billie Eilish ik kan toch niet de enige zijn die dat denkt?)

Liry: bullies can always changeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu