Pov Link
'Raad eens wel lekker ding een schorsing heeft?!' Zeg ik lachend als ik naar Harm en Joost loop.
'Jeremy?' Zegt Harm lachend.
'Ik zei Lekker niet tering irritant.' En we beginnen te lachen.
'Hoe ging het voor de rest?' Vraagt Joost.
'Zoals altijd.'
'Link die in discussie gaat?'
'Nee. Eigenlijk niet echt nee.' Zeg ik op een volwassen toon. Harm legt zijn hand tegen mijn voorhoofd en kijkt me bedenkelijk aan.
'Link ben je ziek? Je klinkt zo... volwassen.' Zegt Harm plagerig. De anderen komen er ook bij staan.
'En?' Vraagt Rudi.
'Schorsing! Euy!' Zeg ik lachend. Ze kijken me alle vier raar aan.
'En Jeremy?' Vraagt Pascal. Ik grinnik.
'Die ligt eruit.'
'Wat?!' Zeggen ze alle vier stom verbaasd in koor. Ik draai met mijn ogen.
'Jij idioot! Wat heb je nu weer gezegd?!' Roept Don boos. Harm begint te grijnzen.
'Waarom doe jij altijd zo een domme dingen?!' Roept Rudi boos.
'JUST KIDDING! Oke! Overdrijf niet! Hij zit nog binnen met zijn moeder! Hij komt zo meteen wel.' Zeg ik op een normale manier.
'Jij.' Zegt Rudi terwijl hij dreigend naar me wijst en voorbij loopt met de anderen.
'OOOEEEHH JOOST! Ik ga huilen ik ben bang van Rudi!' Zeg ik uitdagend op een kindertoontje. Harm en Joost moeten lachen. Thomas en Duncan komen er ook bij.
'Ik heb gehoord dat er een lekker ding is geschorst.' Zegt Duncan lachend.
'Yes! The and only Link.' En ze lachen ook mee.Pov Jeremy
Ik hoor Link op de gang. Hij loopt ermee te koop dat hij geschorst is... dat ga in nooit snappen. De opvoedster stuurt me weg. Ze wil wat dingen met mijn moeder bespreken. Als ik buiten kom, staan Don, Pascal Ronald en Rudi op me te wachten.
'Hey Jeremy! Hoe ging het? Ben je echt weg gestuurd?' Vraagt Ronald.
'Wat? Nee. Heeft Link dat dan gezegd?' Ik zie ze veel zeggende blikken uitwisselen.
'We krijgen hem nog wel.' Zegt Ronald vastbesloten.
'Nee. Hij is het niet waard.' Zeg ik. Ze kijken me niet begrijpend aan.
'Wat?! Tuurlijk wel! Wat een klootzak! Zie hem dan grijnzen met z'n vriendjes.' Zegt Ronald boos als we naar hun kijken.
'Zo een soort kinderen moet je juist negeren.' Zeg ik slim.
'Jij komt echt van een andere planeet.' Zegt Don. Ik begin het verschil met een normale school en een college steeds meer te merken.De rest van de dag blijven we uit Link zijn buurt. Hij, Harm en Joost zitten ons de hele tijd uit te dagen. In het 7de lesuur word Link eruit gehaald.
'Link, meekomen.' Zegt de opvoedster streng. Harm en Joost beginnen druk en bezorgd te fluisteren. Onze leerkracht gaat even wat kopiëren. En nog geen minuut later komt Link razend binnen.
'EEN VOLGKAART!' Hij gooit een mapje gefrustreerd naar Harm die het opvangt en het begint te lezen. Link gaat zitten met zijn ene been op de bank en leunt met zijn rug tegen de muur.
'BEDANKT ASSHOLE!' Roept hij boos.
'Wie?' Vraagt Don.
'Onze rijke kut!' En knikt naar mij.
"Kijk Link, We hebben besproken met een paar leerkrachten dat het zo niet verder kan. Daarom krijg je een volgkaart." Imiteert hij de opvoedster.
'SOWIESO HEB JIJ HUN OPGESTOKEN!' Hij springt gefrustreerd recht. Hij komt dreigend naar me toe. Maar Joost pakt hem vast bij zijn arm.
'Ik heb niks gedaan! Ik zweer het.' Zeg ik bang.
'Ja?! En mijn oma is de paus van Spanje en mijn vader slaat mij niet!' Meteen kijkt hij schrokken en word lijkbleek en gaat weer zitten. Iedereen kijkt hem geschrokken aan.
'Wat?' Vraagt Ronald.
'Niks! Laat het! We vergeten wat Link heeft gezegd!' Zegt Joost. Hij pakt zijn gsm. Iedereen begint berichten te krijgen van hem. Behalve ik. De leerkracht komt. Iedereen steekt zijn gsm snel weg. Link staart lijk bleek voor zich uit.De bel gaat. Link rent als eerste de klas uit.
'Link wa-acht!' Roept Joost die zo snel mogelijk achter hem aan rent met Harm achter hem aan.
'Wisten jullie dat?' Vraagt Rudi zachtjes. Iedereen knikt van niet.
'Wat voor bericht stuurde Joost als ik mag vragen?'
'Heb je het niet gehad?' Vraagt Ronald verbaast. Ik schud van niet. Hij laat het me lezen.Joost: HOU JE MOND HIER OVER! Als iemand hier iets over weet word hij geplaatst! En dat is nu echt het laatste wat je hem toewenst! Hij doet misschien kut maar denk even hoe jij je zou voelen... please hou je bek... ik smeek je...
'Is dat dan niet goed? Dan word hij misschien wat vriendelijker?' Zeg op een domme toon.
'Wat?! Neej! Jeremy.' Zegt Rudi en hij kijkt even rond.
'Deze school zit 1/4 vol met probleem kinderen.' Fluistert hij. Ik kijk hem niet begrijpend aan. We lopen verder.
'Kijk, niet iedereen hier is een perfect gezin zoals het jouwe. Bijvoorbeeld: Ik, Link, Don, Harm en Pascal.' Pascal knikt.
'Hoezo jij?' Vraag ik nieuwsgierig aan Don. Ik hoor de anderen grinniken.
'Normaal zou ik eigenlijk al afgestudeerd moeten zijn.' Zegt Don traag. Ik kijk hem met grote ogen aan.
'En Hoezo jij, Pascal?'
'Mentale shit.' Zegt hij.
'Oh?' Zeg ik niet begrijpend. Ondertussen zijn we al bij onze fiets.
'En Harm?'
'Harm, tja. Het is een meelopertje. Maar hij heeft ook problemen dat zie je. Maar welke? Who says?' Zegt Rudi.
'Op het college was dat zeker niet?' Zegt Ronald wat plagerig. Ik lach eventjes akward en schud mijn hoofd van niet. Ik hoor ze allemaal grinniken.
JE LEEST
Liry: bullies can always change
Fanfic"Mensen kunnen altijd veranderen." En dat is een feit. Dat gebeurde bij mij. Oh ik vergeet me bijna voor te stellen. Hi, ik ben Jeremy. Je kent al die typische liefdes verhalen wel he. En mij over kwam het ook. Het is meestal mooier om het zelf mee...