16: Blondie!

134 3 2
                                    

Pov Jeremy
Ik word gered door de bel en de deur van de opvoedster die opengaat.
'Wat gebeurt er hier?' Link kijkt snel nog een keer vernietigend en gaat zitten. Hij vouwt de brief zo klein mogelijk en steek alles weg. De opvoedster loopt verder. Joost en Harm komen weer naar hem toe.
'Nog vijf uurtjes!' Moedigen ze hem aan. Maar het was meer plagerig dan serieus.

Als de bel gegaan en iedereen in zijn lokaal zit draait hij zich naar mij.
'Jij hebt NIKS gelezen. Verstaan?!' Snauwt hij razend. Ik knik bang.
'I-ik zeg n-niks.' Stotter ik. Hij kijkt nog 1 keer dreigend en gaat zitten. Hij is lijkbleek en knijpt zijn ogen dicht. Hij wankelt even op zijn stoel maar gelukkig valt hij niet.
'Alles oke?'
'Hou je mond!' Snauwt hij. Ik kijk geschrokken naar mijn blad.

Nog een uur en het is middag. Het uur kruipt voorbij. We zien Harm en Don elk om de buurt passeren. Geen idee wat ze kwamen doen. Maar Harm bleef zeker een kwartier om te praten met Link over een of andere game, tot de opvoedster hem weg stuurde. Don die liep voorbij en lachte vriendelijk.
'Wat doen ze hier?' Fluister ik net iets te luid.
'Ze gaan naar de wc of mag dat niet.' Sist Link boos.

De bel gaat. Eindelijk middag pauze. Ik zie dat Link gewoon een drinkbus pakt en weg loopt naar de refter. Niet veel later zie ik Harm en Joost met die twee jongens lopen.
'Ey! Jij! Je bent een echt een zielige sukkel!' Zegt de jongen met bruin haar. Ze lachen alle vier dom.
'Goeie Dunc!' Zegt Harm als ze verder rennen.
'Het zijn zelf sukkels.' Hoor ik achter me. Het zijn Rudi en de anderen.
'Kom je, het is je enige pauze.' grinnikt hij. Ik pak mijn eten en loop met ze mee.

Nog vier uur en dan naar huis... het is stil bij mij en Link. Toch kijk ik hem veel aan. Hij heeft iets... maar wat? Ik kan er maar niet opkomen. Ik schud mijn hoofd en doe verder. Ik merk in mijn ooghoek dat Link toch heel lang stil ligt op zijn bank. Ik kijk op en hij ligt te slapen. Ik vind het best schattig. Ik bloos er helemaal van.

~~~

Als de bel gaat ben ik opgelucht. Eindelijk. Naar huis. Ik pak rustig mijn spullen.
'Denk je dat je al weg mag?' Zegt Link op een arrogante toon met een vuile blik om me.
'J-ja?' Zeg ik voorzichtig. Hij grijnst arrogant. Hij gaat op zijn tafel zitten. Maar inderdaad. De opvoedster roept ons nog bij haar binnen. De hele klas komt net aan lopen. Ze staan buiten op ons te wachten. Verveeld steekt Link zijn hand in de zak van zijn hoodie en met zijn andere doet hij zijn muts goed.
'Goed. Morgen verwacht ik jullie hier weer. Ik ga al zeggen wat jullie morgen gaan doen. Jullie gaan niet echt strafwerk maken, jullie gaan helpen opruimen. Nu kunnen jullie naar huis. Dus hup! Ga maar.' Haar zin is amper af of Link gaat al naar buiten. Link en zijn vrienden lopen lachend naar buiten. De anderen kijken hun raar aan en Rudi draait zelfs met zijn ogen.
'Hey Jeremy.' Zegt Ronald vrolijk.
'Hallo.' Zeg ik beschaamd. Ik loop met ze mee.

~~~

Ik word wakker. Jeej, dag 2 van de schorsing. En we moeten opruimen... gelukkig is het maar woensdag. Dus moet ik maar vier uurtjes gaan. Ik kleed me aan en ga eten. Daarna ga ik me verder klaar maken. Ik pak mijn tas en fiets richting school.

Ik zie iemand met een zwarte oversized hoodie met een kap op, op mijn tafel zitten als ik op de 2de verdieping kom. Ik word langs twee kanten ruw aan de kant geduwd.
'Kijk uit waar je loopt, idioot.' Zegt de jongen met rood haar. Hij grijnst gemeen. de andere jongen met bruin haar lacht en ze lopen weg. De twee jongens die tegen me liepen staan bij mijn tafel. Ik ga maar aan de rechter tafel zitten. Ze zijn aan het fluisteren met zijn drieën. Plots herinner ik me dat het gewoon Link is. Wauw, Jer... lekker slim. Harm komt bij Link staan.
'Laat je haar nu zien!' Zegt Harm ongeduldig.
'Oke! Oke!' Hij grijnst en doet zijn kap af. Meine ghutte... Link heeft blond haar! Het lijkt wel alsof het wat "uitgroei" heeft maar het is echt mooi! Ik kijk snel naar de andere kant. Ik bloos helemaal.
'Jemig! Haha! Het ziet er nog best oke uit.' Zegt Harm. "Oke?! Oke?! Het is tering hot!" Denk ik in mezelf. Wacht... wat?! Vind ik Link leuk?... nee dat kan niet... ik had vorig jaar nog een relatie met Roos. Ik word zenuwachtig van mezelf. Ik doe mijn bril af en kuis hem af aan mijn trui.
'Het is wel euh... anders?'
'Ja Thomas, dat is de bedoeling.' En Link begint te lachen.
'Jeetje Link! Hair on fleek?!' Zegt Rudi als hij erbij komt.
'Yes it is.' Zegt hij grijnzend.
'Link! Lekker ding! Woow!' Roept Joost als hij erbij komt. "Bitch, he is mine!" Wow! Vanwaar komt die gedachte?! Rustig, Jer. Mijn gedachten slaan op hol.
Don, Pascal en Ronald komen net de trap op maar de bel gaat al.
'Tot straks knapperd!' Zegt Joost grijnzend als hij Link zijn haar door elkaar wrijft.
'Joost! Jij hond!' Zegt hij lachend en slaat hem nog net op zijn arm.
'Jongens, ga naar je klas alsjeblieft.' Vraagt de opvoedster vriendelijk. En ze gaan weg.

Liry: bullies can always changeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu