Pov Link
Jeej. Woensdag. Wat een kutdag. Gelukkig zijn mijn ouders er nooit. Anders is het toch maar 3/4 van de dag ruzie.
'KOM DAT BED UIT!' Gilt mijn moeder beneden aan de trap.
'JA IK KOM AL!' Schreeuw ik geërgerd terug. Ik krijg het soms van dat mens. Ik wandel naar de badkamer. Even word alles zwart voor mijn ogen. Ik hou me vast aan de lavabo en knijp mijn ogen dicht. Waarom heb ik dat toch altijd? Vreselijk irritant. Ik heb het al eens opgezocht. Ik heb te weinig ijzer in mijn lichaam en ik drink te weinig. Maar ja, mijn ouders willen nooit naar de dokter. "Eerst zien, dan geloven." Snauwt mijn moeder altijd. Ik trek mijn kleren aan. Ik bestudeer mijn blauwe plekken nog eens. Jezus. Die op mijn rug ziet er echt vreselijk uit. Hij is zo groot als een hand. Met een zucht trek ik mijn shirt en een oversized trui over mijn hoofd.Ik loop naar beneden. Mijn moeder staat in de keuken. Ik loop naar het aanrecht.
'Ik ben weg.' Zegt mijn moeder.
'Ja doei.' Zeg ik kort. Ik voel een harde hand tegen mijn achterhoofd waardoor ik met mijn voorhoofd tegen de kast botst.
'AUW!'
'Wees niet zo onbeleefd.' Snauwt ze.
'Sorry.' Zeg ik stil en wrijf over mijn hoofd. Ze negeert me en loopt naar buiten. Ik ga naar Coco.
'Hey vriendje.' Zeg ik vrolijk.
'Jij hebt het makkelijk he? Jij word niet geslagen.' Ik hoor een herkenbare piep van de droogkast. Yes! Mijn muts! Ik ren naar de droogkast ik gooi alles eruit en doe hem aan. Hij is nog lekker warm. Ik kijk op de klok. Ik heb nog 5 minuten.L: ik ga te laat zijn 😉
J: LLLIIIIIIINNNNKKK NEEJ waarom laat jij me achter kut joch 😭😂
L: hehe
H: nasty man. 😂Na 10 minuten pak ik mijn tas en vertrek naar school. Ik loop rustig naar de opvoedster.
'Niet te geloven. Alweer te laat.' Zegt ze geërgerd als ik haar kantoor in loop.
'Sorry.' Zeg ik met een grijns.
'Hup. Weg jij.'
'Jij ook een fijne dag!' Roep ik lachend als ik haar kantoor uitwandel. Ik hoor haar grinniken. Als ik bij het lokaal kom is het muisstil. Dat zal niet lang meer duren. Ik klop op de deur en loop grijnzend naar binnen.
'Wel, wel. Niet te geloven.' Zegt de leerkracht geïrriteerd.
'LINK!' Roepen Joost en Harm lachend.
'Hey!' Roep ik lachend terug.
'Hou op met die show! Ga maar hier voor mij zitten.' En ze wijst naar de tafel voor haar bureau.
'Nee! Mevrouw.' Protesteer ik.
'Ga er dan maar uit!'
'Nee!'
'Ga dan zitten en hou je mond! En doe die muts af!' Ik doe uiteindelijk wat ze vraagt en ga voor haar zitten. Ik grijns nog even naar Joost en Harm die terug lachen.Pov Joost
Link is echt een aansteller. Maar wel een grappige aansteller. Maar soms word ik best moe van altijd in discussie gaan. Wat Harm juist leuk vind. De leerkracht vervolgt de les.
'Goed haal jullie huiswerk boven.'
'Hadden wij huiswerk?' Vraagt Rudi die lijkbleek word.
'Haha!' Lacht Link. De leerkracht kijkt hem streng aan.
'Heb jij je huiswerk bij, Link?'
'Ja normaal wel.' Ik zie meteen een grijns op zijn gezicht.
'Geef maar.' Hij rommelt in zijn tas.
'Kut. Ik heb niks mee vandaag.' Zegt hij lachend.
'Laat zien!' Roept de leerkracht. Ze trek zijn tas uit zijn handen. Ze haalt er een stylo uit, een geruit cursusblok, oortjes, een lader, zijn gsm, zijn agende en een drinkbus.
'Waar zijn je boeken?'
'Thuis.'
'DER UIT!' Gilt ze.
'Oke.' Zucht hij. Hij pakt zijn spullen en gaat weg. Bij de deur blijft hij even staan. Hij grijpt zich vast aan de deur.
'Alles oke?' Vraagt Don.
'Euh ja... tuurlijk.' Stottert hij. Hij lijkt plots heel verward.De bel gaat eindelijk. Pauze. Ik pak mijn spullen. Ik zie dat Link zijn gsm is vergeten. Als ik hem wil pakken. Staat er plots iemand naast me. Ik merk dat het Jeremy is.
'Wat moet je?' Vraag ik gemeen.
'I-ik wou zijn gsm gaan geven.' Lacht hij verlegen. Ik kijk hem van boven naar beneden aan. Ik grinnik.
'Jij? Dan zal hij eerst zijn gsm willen ontsmetten.'
'Oooooeeeeehhh!' Hoor ik de anderen zeggen.
'Kom Harm.' Ik kijk hem nog een keer arrogant aan en we lopen weg naar Link, die zoals ik al vermoede, straf zit te schrijven op de gang.
'LIIIIIIINK!' Ik ren op hem of.
'Eeey!' Roept hij vrolijk.
'Kom.' Zeg ik. Hij staat op en loopt mee.
'Jeremy wou je gsm komen brengen.' Zeg ik.
'En toen zei Joost "dan zal hij die eerst moeten ontsmetten.".' Zegt Harm lachend.
'Neej! Echt?!' Vraagt hij verbaasd.
'Ja.' Zeg ik.
'Haha! Goeie.' En hij geeft mij een box.(Sorry zo een rona grapje moest ff ik kon het nie laten 😅(oh ja nu ik er nog aan denk was je handen en DRAAG JE MONDMASKER! Je beschermt jezelf en anderen ❤️))
JE LEEST
Liry: bullies can always change
Fanfiction"Mensen kunnen altijd veranderen." En dat is een feit. Dat gebeurde bij mij. Oh ik vergeet me bijna voor te stellen. Hi, ik ben Jeremy. Je kent al die typische liefdes verhalen wel he. En mij over kwam het ook. Het is meestal mooier om het zelf mee...