Pov Jeremy
Ik word wakker. Het is vrij vroeg. 03:12 staat er op mijn gsm. Link is ver weg in zijn slaap. Ik stuur mijn moeder een bericht. Het zal toch ooit moeten.
Ik: hopelijk heb je het al aanvaard?
Ik doe mijn gsm weg. Maar na nog geen minuut licht hij weer op.
Mam: het spijt me schat
Mam: Link betekent veel voor je en ja ik moet niet altijd doen alsof we van adel zijn. Ik snap al je frustraties nu wel. Enzo heeft het ook verteld... maar kom snel terug. Ik mis je...Voor het eerst schrijft ze me een lief bericht. Ze is oprecht veranderd. Dat werd tijd.
Ik: morgen heb ik geen school. Ik kom wel terug.
Stuur ik maar. Ik doe mijn gsm uit en ga lepeltje lepeltje liggen tegen Link. Hij draait zich om en praat wat in zijn slaap.
'Hmm Joost... doe wat aan die haarlijn...' mompelt hij. Ik grinnik en geef hem een kusje op zijn neusje. Ik sluit mijn ogen en val in slaap.Ik word wakker. Link is er niet. Dus ik sta op en loop naar beneden. Als ik de keuken inloop zie ik meteen Link. Zijn short hangt laag en je ziet een deel van zijn onderbroek. Ooit ga ik hem echt bretellen kopen... ik sluip naar hem toe, tijd om hem terug te pakken. Deze keer sla ik super hard op zijn kont.
'Auw!' Hij draait zich geschrokken om. Meteen kus ik hem.
'Jij bent echt een lul.' Zegt hij droog en draait zich om. Ik grinnik en leun met mijn hoofd op zijn schouder.
'Jeeeer...'
'Hm?' Zeg ik.
'Niet irritant doooooeeeeen.' Zegt hij op een zagende toon. Ik grinnik.
'Okeeeeeeee.' Zeg ik en ga zitten.
'Hier, drink een melkje.' Zegt hij grijnzend, en zet twee tassen melk op tafel. Daarna pakt hij eten van het aanrecht. Hij heeft een spiegeleitje gemaakt.
'Ohw waarom niet in de vorm van een hartje.' Zeg ik lachend.
'Sorry.' Zeg hij lachend. Hij zet ook nog wat geroosterd brood en nutella en speculaaspasta op tafel.
'Jemig. Wat een service.' Zeg ik goedkeurend. Link lacht.
'Tuurlijk. Zo ben ik.' Zegt hij vol van zich zelf, maar je voelt een ligt sarcasme. Ik grijns even. We beginnen met eten.Na dat we ons hebben klaargemaakt ga ik naar mijn moeder toe.
'Doei schat.' En in geef hem een kusje.
'Doei liefde.' Zegt hij. En ik loop naar buiten en ga naar huis.Als ik binnenkom, via de keuken, zie ik mijn moeder zitten.
'Dag lieverd.' Zegt ze lief.
'Hoi.' Zeg ik droog en loop door naar boven. Ik mis Link NU al... ik moet echt snel met hem gaan samen wonen. Het klinkt opdringerig maar ik kan het zo moeilijk aan zonder hem. Ik plof neer in mijn bed. Linkie... wat een droomgozer.Een paar maanden later...
Het is eindelijk vakantie! Mijn trekrugzak staat al klaar. Ik ga eindelijk met Link op vakantie! Ik heb hem overtuigd om mee rond te trekken. We moeten vroeg opstaan we moeten ver reizen met de trein. We gaan helemaal naar Ierland en gaan kamperen in het wild. Ik heb er wel zin in! Als mijn moeder me afzet bij het station kus ik haar op de wang.
'Tot snel lieverd.' Zegt ze lief.
'Doei.' Ik spring uit de auto en pak mijn kampeer stoeltje, rugzak en tent.
'Veel plezier!' Roept ze me nog na.
'Bedankt!' Roep ik blij en doe de koffer dicht. Link staat er al. Hij zwaait even naar zijn moeder die weg rijd.
'Linkie!' Roep ik blij.
'Jer!' Roept hij blij. Hij knuffelt en we drukken een kusje op elkaars lippen.
'De trein is weer te laat.' Zucht hij.
'Fucking nmbs altijd.' Grinnik ik. Hij lacht even. We lopen het perron op.
'Link?! Jer?!' Horen we achter ons. We draaien ons om.
'Waar gaan jullie heen?' Het zijn Joost, Duncan, Harm, Rudi, Pascal, Ronald, Don en ja eigenlijk gewoon iedereen.
'Wij gaan op vakantie.' Zeg ik blij.
'Naar?' Vraagt Harm.
'Ierland. We gaan rond trekken..' Zegt Link.
'Ohw wat cute zeg.' Zegt Rudi.
'En wat doen gaan jullie doen?' Vraagt Link.
'We gingen naar de stad en we zagen jullie hier plots.' Zegt Joost.
'Nou veel plezier op vakantie.' Zegt Hij blij. We horen de trein aankomen. Link geeft Joost nog snel een knuffel, het zijn beste vrienden dus dat is best logisch. De trein komt tot stilstand. We stappen op en wachten bij de deur tot die dicht gaan. We zwaaien ze nog even uit. De deuren sluiten en de trein vertrekt langzaam. Ze lopen nog even mee met de trein en zwaaien ons uit. Link begint te hyenaen. Daarna zoeken we een plaatstje in de trein. Op de grens met België moeten we overstappen naar. Brussel en daar moeten we overstappen op de Eurostar naar londen. Daarna moeten we trein naar Ierland nemen.Als we aan komen in Dublin moeten we nog een trein nemen naar een random dorpje. Maar eerst gaan we een nachtje op hotel. We doen wat inkopen, want we moeten de komende dagen wel overleven in de openlucht. Als we terug in de hotelkamer zijn ploft Link neer op het bed. Ik zet de spullen op een tafeltje en ga naast hem liggen op mijn zij. Ik leg mijn hand op zijn borst en druk een kusje op zijn wang.
'Ik ben zo moe.' Zucht hij.
'Nu al?' Zeg ik grijnzend.
'Oh? Jij precies niet?' Vraagt hij. Ik ga op hem zitten en zoen hem lang.
'Ik weet al waar jij naar toe wil.' Grijnst hij en hij zoent me terug.De volgende ochtend check ik onze spullen. Vol geladen met zakken checken we uit. We nemen de laatste trein naar een klein dorpje. Het is een uurtje ongeveer. Als we uit stappen is het er prachtig.
'Wat mooi.' Zegt Link.
'Klaar om veel te gaan stappen?' Grijns ik. Hij grinnikt.
'Zeer zeker.' En we beginnen aan een lange stap tocht.(Woeps was lang geleden. Had niet zo veel inspiratie maar hey, enjoy!)
JE LEEST
Liry: bullies can always change
أدب الهواة"Mensen kunnen altijd veranderen." En dat is een feit. Dat gebeurde bij mij. Oh ik vergeet me bijna voor te stellen. Hi, ik ben Jeremy. Je kent al die typische liefdes verhalen wel he. En mij over kwam het ook. Het is meestal mooier om het zelf mee...