Pov Link
Jeremy loopt weg en kruipt over het hek. Ik zie Joost op een lompe manier over de tribune klimmen.
'Wat doe je?' Vraag ik grijnzend.
'En?!' Ontwijkt hij mijn vraag.
'Wat en?'
'Heb je gekust?!' Ik schud mijn hoofd.
'Link... dat had je moeten doen...'
'I know. Ik heb wel mijn excuses aangeboden. Het is een begin.'
'Goed zo.'
'Misschien draai ik hem binnen op school.' Zeg ik droog. Ik begin meteen te blozen en verlegen te lachen. Joost begint te lachen.
'Jij bent echt een idioot.' Grinnikt hij. Na nog een tijdje gepraat te hebben over hoe leuk en lief Jeremy is, gaan we naar huis.We fietsen mijn straat in. Er staat politie bij een huis.
'Is dat bij jou huis?' Vraagt hij.
'Ja...' zeg ik zacht. Ik zie niet goed wat er gebeurt, maar er word iemand meegenomen. Mijn hart gaat te keer. Alsjeblieft, zeg niet dat het mam is... De auto komt onze richting uit. De agenten kijken ons aan. Ik kan niet zien wie of wat ze mee hebben. We kijken tot ze uit het zicht zijn. Ik kijk Joost aan. Meteen
Fietsen we naar mijn huis. Ik gooi mijn fiets aan de kant en probeer met trillende handen de voordeur open te doen. Joost trekt de sleutels uit mijn handen en opent de deur voor mij.
'Dank je.'
'Graag gedaan.'
'Wacht hier oke?' Commandeer ik. Hij knikt. Ik sluip de gang in.
'M-mam?' Fluister ik bang.
'M-mam?!' Zeg ik wat luider. Ik ga de keuken in, niemand. Alleen maar gebroken servies.
'MAM!' Schreeuw ik en loop de woonkamer in. Ze zit in de zetel. Met haar hoofd in haar handen zit ze te huilen. Ik ga naast haar zitten en knuffel haar. Ik hoor de deur open gaan en zie Joost staan.
'Mam alles oke?' Vraag ik. Joost komt erbij. Ze kijkt op. Ze kijkt van mij naar Joost en weer naar mij.
'We zijn van hem af.'
'H-hoe bedoel je?' Vraag ik. Stiekem van binnen hoop ik dat hij dood is.
'Hij heeft een cafe kort en klein ge slaan en blijkbaar zit hij in het drugsmilieu. Hij gaat de gevangenis in liefje. Niet levenslang. Daar vrees ik voor.' Ik ben niet helemaal opgelucht. Maar toch deels.
'Kunnen jullie niet jullie verwondingen laten zien? Dan kan hij langer weg.' We kijken Joost aan. Hij word rood.
'Sorry, laat maar...'
'Het is oke. Ik weet dat je alleen maar goed bedoeld.' En ze legt haar hand op zijn knie.Pov Jeremy
Grijnzend val ik neer op mijn bed. Nog geen minuut later gaat de deur snel open en dicht. Ik zie door het maan licht iemand staan.
'Jer?' Fluistert Enzo.
'Wat doe jij hier?!' Vraag ik geïrriteerd. Ik doe mijn nachtlampje aan.
'Waar was je?' Vraagt hij nieuwsgierig.
'Gaat je niks aan!' Sis ik.
'Jer...' zegt hij met een zucht.
'Wat?' Vraag ik geïrriteerd.
'Jer ik... ik ben je gevolgd.'
'Wat?!' Vraag ik verbaasd. Ik voel al het bloed wegtrekken uit mijn gezicht.
'Was die guy, Link?' Vraagt hij. Ik zeg niks.
'Ja dus.'
'Is er iets mee ofzo?' Snauw ik.
'Ga gewoon mijn kamer uit!' Schreeuw ik boos. Ik pak hem bij zijn boven arm en trek hem mee. Ik open mijn deur en duw hem op de gang. Hij valt op de grond.
'Moei je met je eigen zaken!' Hij kijkt me verbaasd aan. Ik kijk hem woedend aan en sla de deur dicht. Ik trek mijn kleren uit en trek een shirt aan en ga in bed liggen.
'Link...' zeg ik zacht. Ik giechel even. En ik val in slaap.~~~
Maandag, nieuwe dag nieuwe week. Enzo keek me al het hele weekend bang en raar aan. Ik loop grijzend naar beneden. Ik heb geen honger dus ik pak alleen eten voor in de middag en een paar koekjes.
'Jeremy?! Eten?!' Vraagt mijn moeder.
'Geen zin.' Zeg ik vrolijk en loop weg. Ik pak mijn spullen en fiets naar school.Ik zie Don en de anderen al. Ik loop rustig naar ze toe.
'Hey Jer.' Zeggen ze vrolijk.
'Hey.' Zeg ik ook vrolijk. Link en zijn groepje zitten rond te kutten met andere mensen. Enzo en Jamie lopen voor bij hun groepje. Harm slaat Enzo tegen zijn achterhoofd. Ze lachen allemaal. Enzo word boos en haalt uit naar Harm die net ontwijkt, maar slaat Enzo vol in zijn gezicht.
'Oh nee! Dat is je broertje!' Zegt Rudi. Enzo slaat Harm vol in zijn gezicht. Ze beginnen te vechten. Wat is dit voor school?!
'Enzo!' Roep ik. Ik, Rudi, Don, Ronald en Pascal rennen er naar toe. Zoals de meesten. Joost pakt Harm vast en ik Enzo. We trekken ze uit elkaar. Maar een leerkracht komt er al aan.
'Wat gebeurt hier?! Allebei naar boven!' Ze pakken Harm en Enzo mee.
'Kom, Jamie.' Zegt Rudi. Jamie loopt als een schoothondje achter Rudi aan. We lopen terug naar onze plek. Ik kijk nog een keer naar Link. Hij doet teken van "het komt wel goed" en knipoogt naar me.
JE LEEST
Liry: bullies can always change
Fanfiction"Mensen kunnen altijd veranderen." En dat is een feit. Dat gebeurde bij mij. Oh ik vergeet me bijna voor te stellen. Hi, ik ben Jeremy. Je kent al die typische liefdes verhalen wel he. En mij over kwam het ook. Het is meestal mooier om het zelf mee...