Kantine gitmeden önce müdür yardımcısının odasına gittim.
Kapıyı tıktıkladım ve gelen "Gir." sesiyle kapısını açtım.
"Ders saatinde burada ne işin var?" diye sordu müdür yardımcısı.
"Hocam dersimiz boş ve kendimi iyi hissetmiyorum. İzin kağıdı verebilir misiniz?" diye sordum.
Yaşadıklarım aklıma gelirken gözlerim dolmuştu.
"Otur bakalım, Belgin." dedi. Denemelerde birinciliklerim olduğu için beni tanıyordu.
"Belgin sen bizim okulumuzun ümit kaynağıydın. Denemelerde aldığın sonuçlar çok iyiydi fakat son denemelerin senin başarının altında. Bir sorunun varsa anlatmak ister misin?" diye sordu.
"Annem ve babamdan sonra derslerime odaklanamıyorum." dedim.
"Başka bir şey olmadığına emin misin?" diye sordu.
"Eminim hocam." dedim.
"İyi bakalım." dedi ve izin kağıdını imzalayıp bana verdi.
"İyi günler hocam." dedim ve odasından çıktım.
Okul bahçesindeki güvenliğe müdür yardımcısının verdiği izni göstererek okuldan çıktım.
Okulun yakınlarındaki otobüs durağına gidip oturdum. Annemlerin mezarına gidecektim.
Çantamdan öğrenci parasını çıkardım ve gelen otobüse binip "Bir öğrenci." deyip parayı şoföre verdim.
Otobüste arkalara doğru yürürken boş yerin olmadığını gördüm. Hafta içi bu saatte ne doluluk bu?
Otobüs hareket etmesinden kısa bir süre sonra bir adam uygunsuzca bana yaklaşmaya başladı. Bende aynı şekilde kaçmaya.
Bir kadın "Ne oluyor orada?" diye bağırdı.
Herkes bana dönerken kadın bize yaklaştı ve "Abisi olacak yaşta olduğun bir kıza sapıklık yapmaktan utanmıyor musun sen!" diye bağırdı.
Etrafımdaki herkes onaylamaz bakışlar ve laflar atıyordu.
"Benim bir şey yaptığım yok. Kısacık etek giymiş. Tahrik ediyor." dedi adam. Aslında eteğimin boyu normaldi.
Kadın polis kimliğimi çıkardı ve "Sorgu odalarımız son derece konforludur. Ne yaptığını orada da anlatmak ister misin?" diye sordu.
Adam küfür mırıldanınca kadın sinirle ona baktı.
"Nasıl giymiş, ne yapmış bu sizi ilgilendirmez. Nasıl biseksüel kadınlar kısa giyindiğini görerek tahrik olmuyorsa sizde olmayacaksınız. Siz oluyorsanız sorun o giyinende değil sizin o pis zihniyetinizi oluşturan ebeveynlerinizde olur!
Burası özgür bir ülkeyse diğer insanların haklarına saygı duyularak istenilen her şey yapılabilir.
Az önce sizin yaptığınız tacizdi!" diye bağırdı kadın.Adamın tırstığı belli oluyordu. Kadın bana "Kaç yaşındasın?" diye sordu.
Mırıldanarak "On yedi." dedim. Gözlerim dolmuştu.
Kadın, adamın elindeki telefonu birden aldı ve telefonu kurcalamaya başladı.
Kadın sinirle "Reşit olmayan birisinin mahrem yerlerini çekmek. Bunun ne anlama geldiğini biliyor musun?" diye sordu.
Bu beni korkuturken kadına doğru yaklaştım.
Adam yutkununca "Demek biliyorsun. Benimle birlikte karakola geliyorsun." dedi kadın.
Kadın, adamı tutarken "Müsait bir yerde." dedim ve kaçarcasına otobüsten indim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mazide Kalanlar
ChickLitYetim olduğu için dışlanan bir kız ve onu korumaya çalışan bir erkeğin birbirlerinden habersiz değişimleri ve yıllar sonra karşılaşmaları...