"Nanti rehat aku jemput kau kat kelas. " Jisung memandang sekilas ke arah Yemin yang masih menundukkan kepalanya.
Yemin mengangguk perlahan, melemparkan senyuman kecil ke arah Jisung. "Okay. Bye korang, aku masuk kelas dulu. "
Yemin melambaikan tangannya ke arah mereka dan berlalu menuju ke kelasnya.
Jeno menyiku lengan Jisung, tersenyum penuh makna. "Wah wah wah, apa ni? "
"Lah, kau tak tahu ke Jeno? Dia sukakan Yemin! " ujar Haechan, menepuk lengan Jisung berkali-kali.
Jisung mendecit perlahan. "Senyap lah Haechan hyung! "
"Kau nak tahu, aku bercakap dengan Yemin pun dia pandang macam nak bunuh aku! " ujar Jaemin pula, kemudian mereka tertawa terkekeh-kekeh.
"Tch, apa-apalah. " jawab Jisung bersahaja, melangkah masuk ke dalam kelas.
"Ei Jisung, kau patutnya kena bagitahu dia. Mana tahu kalau kau lambat bagitahu dia, dah kena sambar dengan orang lain? " kata-kata Chenle membuatkan Jisung memandangnya tajam.
"Betullah, kau tak tahu ke Yemin tu ramai peminat? Pergh, kau ada ramai saingan tau. " Chenle menjongketkan keningnya berkali-kali.
Jisung mengetap bibirnya perlahan. Betul ke apa yang Chenle katakan?
Renjun menepuk bahunya sekilas. "Jangan risau, kau cakap je kat dia tentang perasaan kau. Aku percaya dia pun sukakan kau. "
"Macam mana hyung tahu? Dia bagitahu hyung ke? " soal Jisung.
Renjun tersenyum nipis sambil mengangkat bahunya. "Percaya cakap aku Jisung, kau tak kan menyesal punya. "
"Betul tu Jisung, nanti aku sediakan candle light dinner untuk korang berdua! " ujar Jaemin lagi kemudian mereka menganggukkan kepala, tanda setuju.
"Jarang-jarang tengok Jisung dilamun cinta. Sekali jatuh, tak boleh bangun balik dah wei. " usik Jeno, mendapat tawaan dari mereka berlima.
Telinga Jisung memerah menahan malu. "S-Senyap lah! "
"Alolo, dia malu dooo! HAHAHAHAH"
+++
"Aku bersimpati dengan pemergian Hoseok. Kau kuat, Yemin. " Chanmi mengukir senyum kecil.
"Tak apalah, benda dah lepas. " Yemin sekadar tersenyum nipis.
"Jadi, kau duduk dengan bebudak lelaki tu? Wah, kau percayakan diorang? " soal Chanmi, memandang Yemin tidak percaya.
Yemin menganggukkan kepalanya. "Entahlah, aku tak tahu nak cakap macam mana. Diorang layan aku baik, diorang pun aku dah anggap macam family tau. Aku rasa selamat dengan diorang. "
YOU ARE READING
countdown. pjs
Fanfiction"ᴀᴋᴜ ᴋɪʀᴀ sᴀᴍᴘᴀɪ ᴛɪɢᴀ, ɴʏᴀᴡᴀ ᴋᴀᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴛᴀᴍᴀᴛ. " ᴍᴀғɪᴀ ꜱᴇʀɪᴇꜱ (1) ⚠️ ᴛᴡ ⚠️ ; ᴄᴏɴᴛᴀɪɴꜱ ɢ*ɴ ᴀɴᴅ ᴠ!ᴏʟᴇɴᴄᴇ ᴀ ᴘᴀʀᴋ ᴊɪsᴜɴɢ ғᴀɴғɪᴄᴛɪᴏɴ, 2020