"Aku nak kau hati-hati , kau tahu kan keadaan sekarang macam mana. "
"Kitorang tak janji ada dengan kau waktu dalam bahaya. "
"Aku tak rasa dia betul-betul pun. Diorang fikir aku akan dalam bahaya sebab aku jumpa Jisung je? " soal Yemin sendirian. Dia menggelengkan kepalanya.
"Ni semua mimpi. Bangunlah Jung Yemin! " dia menampar pipinya berkali-kali. Kemudian dia mengaduh sakit.
"Apa benda semua ni? Macam dalam movie thriller je. " dia menggumam perlahan.
Sedang dia membebel seorang diri, bahunya ditepuk dari belakang, membuatkan dia menoleh ke arah gerangan tersebut.
"Kau ni Chan, terkejut aku. " Yemin menggulingkan biji matanya. Chanmi hanya tersengih suka.
"Kau nak skodeng Beomgyu lagi ke harini? " dia menyoal, keningnya terangkat-angkat.
"Tak lah. Aku malas. " jawabnya pendek. Chanmi mengerutkan keningnya, pelik dengan sikap kawan baiknya itu.
"Mwoya? Bukan kau ke paling excited kalau bab bab Beomgyu ni? Asal ni? " dia menyoal.
"Entahlah. Aku rasa aku takde mood nak ikut dia harini. " jawab Yemin.
"Wah. Momen terindah dalam hidup aku. Jung Yemin menolak pelawaan aku untuk mengikuti Beomgyu. "
Yemin menjelingnya tajam. "Kau cakap macam setiap hari je aku skodeng dia. Hello, aku masih tahu nak hormat privacy dia. "
Chanmi menganggukkan kepalanya malas."Banyak cakap la kau ni. Kajja, masuk kelas. " Dia menarik lengan Yemin supaya mempercapatkan langkahnya.
+++
Jisung menapak laju meninggalkan kawasan sekolah, diikuti membernya yang lain.
"Ya Park Jisung, aku tahulah kau selalu skip kelas, tapi kenapa kau ajak kitorang sekali? " soal Chenle yang berada di belakangnya.
"Sebab kita nak attack Byungjoon. Aku penat nak hadap muka dia dah. " balas Jisung malas.
"Kau tahu? Kalau perempuan tu kena culik dengan Byungjoon lagi, aku tak tahu nak cakap apa. " ujar Jeno, membuatkan Jaemin memukul lengannya sekilas.
"Yah pahal pukul aku?! "
"Mulut tu jangan masin sangat. Kang jadi betul-betul siapa yang susah? " Jaemin menggulingkan biji matanya.
"Lagak kita sekarang ni macam gengster yang selalu ponteng kelas. " ujar Renjun pula. Haechan hanya menganggukkan kepalanya.
YOU ARE READING
countdown. pjs
Fanfiction"ᴀᴋᴜ ᴋɪʀᴀ sᴀᴍᴘᴀɪ ᴛɪɢᴀ, ɴʏᴀᴡᴀ ᴋᴀᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴛᴀᴍᴀᴛ. " ᴍᴀғɪᴀ ꜱᴇʀɪᴇꜱ (1) ⚠️ ᴛᴡ ⚠️ ; ᴄᴏɴᴛᴀɪɴꜱ ɢ*ɴ ᴀɴᴅ ᴠ!ᴏʟᴇɴᴄᴇ ᴀ ᴘᴀʀᴋ ᴊɪsᴜɴɢ ғᴀɴғɪᴄᴛɪᴏɴ, 2020