"Mianhae Yemin-ah. Aku sumpah tak nampak kau-"
"E-eh, t-takpe! Bukan salah kau pun, salah aku juga sebab berdiri dekat sangat dengan pemain. " potong Yemin, kemudian dia menggosok tengkuknya janggal.
Beomgyu tersenyum kecil kemudian menggelengkan kepalanya. "Nasib baik tak serius cederanya. "
Yemin menganggukkan kepalanya. "Itulah kalau tak bermalam lah aku kat hospital. " ujar Yemin, ingin bergurau.
"Kalau kau kena bermalam kat hospital, aku kena teman kau sebab aku penyebab kau masuk hospital. " kata-kata Beomgyu membuatkan Yemin tercekik air liur.
"Eh, kau okay tak? " panik Beomgyu dibuatnya melihat Yemin tiba-tiba terbatuk-batuk.
"Okay okay. T-Terkejut je. " Yemin tersengih, jantungnya berdegup kencang.
Sebelum ini, tak pernah pernah dia menyapa Beomgyu, apatah lagi berbual dengan dia.
Ini kali pertama mereka berbual. Ya, kali pertama. Jadi tak hairanlah keadaan tiba-tiba menjadi janggal maka siput pun berlari.
Beomgyu berdehem, kemudian dia bangun dari duduknya. "Uhm, aku pergi kelas dulu ya? Nanti lepas kelas aku ke sini lagi nak tengok keadaan kau, okay? "
"Eh tak perlu! Tak sakit sangat pun takpe-"
"Aku punca kau macam ni, ingat ye Jung Yemin. " Beomgyu tersenyum kecil kemudian dia melambaikan tangannya.
"Bye! Rehat elok-elok! " katanya lalu beredar pergi dari situ.
Setelah memastikan yang Beomgyu benar-benar telah pergi, Yemin mengambil bantal di belakangnya dan menekupnya ke muka.
"WAAARRRGGHHHHHHHHHHHHHBZHSBAJSNSKFNJSNSIAAJKSNWW" dia menepuk-nepuk mukanya ke bantal itu.
"Adakah ini betul? Ini bukan mimpi kan? " dia menampar pipinya berkali-kali, kemudian dia mengaduh sakit.
"Ok, ni bukan mimpi. " dia melihat sekeliling, kalau kalau nurse ada disitu dan menatapnya pelik.
"Omg harini hari yang paling bahagia. First, dia langgar aku. Second, dia dukung aku. Third, dia berbual dengan aku. Fourth, dia nak jumpa aku lagi jsnsjsnskwjwinekwnskwmek" Yemin menyepak selimutnya berkali-kali, senyuman tidak lekang dari tadi.
"Aku bercakap dengan crush aku buat pertama kalinya! Dia notice aku akhirnya! " ujar Yemin sambil terlompat-lompat di atas katil.
"Argh argh, sakit belakang. " dia memicit belakangnya seketika.
"Ini pun Beomgyu yang buat. ARGHH SJNSJSNDJENWKDKEKKDWOK"
"Boleh gila aku macam ni kalau setiap hari bercakap dengan dia. "
+++
"Kau nak pergi tengok Yemin kat sickbay tak? " Haechan menyoal, kemudian mereka menganggukkan kepala.
YOU ARE READING
countdown. pjs
Fanfiction"ᴀᴋᴜ ᴋɪʀᴀ sᴀᴍᴘᴀɪ ᴛɪɢᴀ, ɴʏᴀᴡᴀ ᴋᴀᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴛᴀᴍᴀᴛ. " ᴍᴀғɪᴀ ꜱᴇʀɪᴇꜱ (1) ⚠️ ᴛᴡ ⚠️ ; ᴄᴏɴᴛᴀɪɴꜱ ɢ*ɴ ᴀɴᴅ ᴠ!ᴏʟᴇɴᴄᴇ ᴀ ᴘᴀʀᴋ ᴊɪsᴜɴɢ ғᴀɴғɪᴄᴛɪᴏɴ, 2020