◈ 13

1.8K 285 27
                                    

Jisung menolak lidahnya ke tepi bahagian dalam mulutnya, menahan amarahnya melihat si abang yang selamba menumbuknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jisung menolak lidahnya ke tepi bahagian dalam mulutnya, menahan amarahnya melihat si abang yang selamba menumbuknya.

Jimin mendecit kasar, hujung hoodie lelaki itu ditarik merapatinya. Jisung memandang kedua anak mata Jimin, dalam.

"Park Jisung, dengar sini. Aku dah penat nak jumpa kau malam malam macam ni. Jadi, tolong. Ikut cakap aku. " ujar Jimin, suaranya bergetar menahan amarah.

Wajah Jisung langsung tidak memberi sebarang reaksi, mahupun anggota badannya. Dia hanya menyebut dua perkataan. "Tak akan. "

Jimin tergelak sinis. "Wae? Sebab kau nak bunuh lagi ramai orang huh? Sebab kau nak jadi macam appa?!"

"YA PARK JIMIN-"

"Jimin oppa, geumanhae! " satu suara tiba-tiba menyampuk, membuatkan mereka menoleh ke belakang.

Jimin menolak tubuh Jisung menjauhinya, kemudian berdehem perlahan. "Yemin, buat apa malam-malam kat sini?"

Yemin memandang sekilas ke arah Jisung yang sedang menundukkan wajahnya itu. Pandangannya dialihkan pula ke arah Jimin.

"Oppa, uhm, Yemin cuma berjalan sekitar sini je. Tapi bila nampak oppa dengan... " kata-katanya tertenti seketika.

"Uhm, Jisung. Saja nak sapa. " ujar Yemin, kemudian tersengih kekok.

Jimin mengeluh perlahan, tangannya dimasukkan ke dalam kocek seluar. Dia memandang sekilas ke arah Jisung, dengan pandangan tajam.

"Pergilah balik , dah malam ni. Tak elok perempuan keluar malam malam. " tutur Jimin, Yemin hanya menganggukkan kepalanya.

Jimin berlalu pergi dari situ meninggalkan Jisung dan Yemin berduaan.

Setelah memastikan Jimin telah masuk ke dalam rumah, Yemin memusingkan badannya menghadap Jisung.

"Jisung-"

Matanya membulat , terkejut apabila Jisung sedang menghalakan pistol miliknya betul-betul di hadapannya.

"Aku dah kata jangan masuk campur urusan aku. " ujarnya perlahan, namun mampu membuatkan seluruh badan Yemin menggeletar ketakutan.

"A-aku cuma-"

"Taknak, aku taknak dengar alasan klise kau. Nak selamatkan aku? " soal Jisung, sengihan sinis terukir di bibirnya.

"Kau tahu, aku boleh tembak kau sekarang juga. Jangan cabar aku, Jung Yemin. " Jisung menekan nada suaranya.

Yemin meneguk liurnya payah. Jisung mendecit kasar, menurunkan tangannya kembali. Dia menapak meninggalkan Yemin yang masih berdiri tegak disitu.

Yemin menggelengkan kepalanya berkali-kali, dia mengejar Jisung dari belakang. "J-Jisung! "

"Jisung berhenti kau luka-"

"Bukan urusan kau lah! Tolong jangan masuk campur dalam masalah aku. Kira baik la aku terima kau masuk geng aku. Sedar diri kau tu siapa, Jung Yemin. " Jisung bersuara lantang, kemudian melangkah pergi dari situ.

Yemin tersentak seketika mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Jisung sebentar tadi.

"Aku... Cuma nak tolong. "

+++

"Yeminku sayang! Kenapa muka monyok monyok ni, nak cendol? " Chanmi merangkul erat bahu Yemin, senyuman terukir di bibirnya.

Yemin hanya diam, tidak membalas sapaan Chanmi. Chanmi memandangnya pelik, kemudian dia menghentikan langkah Yemin.

"Kau kenapa? Ada masalah ke? " soal Chanmi. Yemin menggelengkan kepalanya.

"Tak, aku nak masuk kelas-"

"Kau tak boleh tipu aku Jung Yemin! Aku dah berkawan dengan kau 4 tahun tahu tak? Siapa buat kau macam ni? Meh aku belasah dia. " ujar Chanmi, tapak tangan dikepalkan.

Yemin mengeluh seketika. "Takdelah, aku cuma emo je. Takde apa-apa pun jadi. " dia meneruskan perjalanannya masuk ke kelas, meninggalkan Chanmi yang terpinga-pinga.

Chanmi memandangnya dari belakang dengan pandangan yang pelik. "Tak pernah pernah dia macam tu. Period ke? " dia mengomel sendirian, langkah kakinya juga diangkat menuju ke kelas.

Yemin meletakkan begnya di atas meja dan dia melabuhkan punggungnya ke atas kerusi. Kepala dilentokkan ke atas meja, mata cuba dilelapkan.

"Sedar diri kau tu siapa, Jung Yemin. "

Yemin mendecit kuat, kakinya dihentakkan berkali-kali, geram.

"Woi woi kau kenapa? Mengigau? "

"Diam Chanmi, aku tengah tak ada mood ni. "

"Cuba cerita kat aku, kau ni kenapa huh? Kau tak pernah pernah macam ni-"

"Chan.... " Yemin memandang ke arah kawan baiknya, bibir dicebikkan. Matanya mula bertakung dengan air mata.

"Alah kau belum cerita lagi dah menangis-"

"Chanmi aku serius ni! " Yemin berteriak, dia menampar lengan Chanmi berkali-kali.

"Eh sakit babeng kau kenap-"

"DIA KEREK ODO AKU NAK TOLONG JE HAK ALAH DAH LAH TAK CAKAP TERIMA KASIH BAIK AKU MATI MACAM NI"

"Wowowo sabar sabar, siapa buat kau sampai jadi macam ni hah?"

Yemin mengelap air matanya kasar. Kemudian dia menepuk mejanya kuat, membuatkan Chanmi tersentak seketika.

"Eh kau ni kenapa sia? Bipolar ke apa sia? Sekejap nangis, sekejap marah. "

"Kau kenal kan Park Jisung? " soal Yemin. Chanmi menganggukkan kepalanya berkali-kali.

"Budak kerek tu, hah kenapa? "

"See? Kau pun kata dia budak kerek. Sombong namati, dahlah beku. Aku tolong dia pun tak reti berterima kasih! " dia meluahkan semuanya.

"Ha kenapa tiba-tiba ? Dia ke yang buat kau? "

"Dahtu si-"

"Jung Yemin. " satu suara menyampuk perbualan mereka, membuatkan mereka menoleh memandang ke arah empunya suara.

"Oh, Renjun? Kau kena-"

"Ikut aku. " tanpa sempat Yemin menjawab, dia ditarik keluar dari kelas, meninggalkan Chanmi yang terpinga-pinga.

"Apa jadi sia dia blah macam tu je dasar-"

"Apa jadi sia dia blah macam tu je dasar-"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
countdown. pjsWhere stories live. Discover now