"Mana Yemin? " Hoseok memandang Jimin yang berada di hadapannya dengan pandangan yang tajam.
"Dia adik kau, kenapa tanya aku? Bukan aku yang jaga dia. " Jimin membalas selamba, ingin menutup pintu rumahnya semula.
"Eh tunggu, kau mesti kenal adik aku macam mana. Like masetu, kau bagitahu dia ada dengan adik kau- kau ada adik? " kata-kata Hoseok membuatkan Jimin terdiam seketika.
"Apa masalah kau sekarang ni? " Jimin menyoal tanpa menjawab satu pun pertanyaan Hoseok.
Hoseok tergelak sinis, lengan sasanya disilang dan dirapatkan ke dadanya. "Aku tak ada masalah, yang ada masalah sekarang ni adalah kau. "
"Jangan merepek boleh tak Seok? Kau expect aku ke yang nak ambil adik kau? "
"Aku tak kata macam tu. "
"Habis? " Jimin menatap kedua mata milik Hoseok, dalam.
"Kau ada sorok sesuatu dari-"
"Hoseok! Apa kau buat kat rumah Jimin oppa? " satu suara yang amat dikenalinya muncul dari belakang, membuatkan kedua-dua orang lelaki itu berpaling menghadapnya.
"Yemin! Kau pergi mana hah? Kenapa sekarang baru balik?! " Hoseok bercekak pinggang, memandangnya tajam.
Yemin ketawa kekok, memandang Jimin dan Hoseok bersilih ganti.
"Keluar dengan Chanmi tadi, sorry lah. Hai Jimin oppa. " Yemin melambaikan tangannya ke arah Jimin.
Jimin hanya tersenyum kecil. "Hai. "
"Dah, jom balik Yemin. Kau ni menyusahkan aku aje. " Hoseok berjalan mendekati Yemin dan terus menyiku kepala Yemin.
"Sakit babeng. "
"Kau ni sehari tak merisaukan aku memang tak sah kan? "
"Aku dah besar okay tak perlu nak risaukan aku. "
"Kau tetap bawah tanggungjawab budak. "
"Diam lah kau. "
Jimin hanya memerhati dua beradik itu dari jauh, dan hatinya bagai diusik sesuatu.
"Tch, apa yang aku fikir? " dia menggelengkan kepalanya, kemudian menapak memasuki rumahnya semula.
+++
"Jisung! Park Jisung! "
"Jisung-ah, kau memang pengecut eh? Tch, patutlah lemah semacam. "
"Kau tak tahu? Sebab tu dia tak ada kawan. "
YOU ARE READING
countdown. pjs
Fanfiction"ᴀᴋᴜ ᴋɪʀᴀ sᴀᴍᴘᴀɪ ᴛɪɢᴀ, ɴʏᴀᴡᴀ ᴋᴀᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴛᴀᴍᴀᴛ. " ᴍᴀғɪᴀ ꜱᴇʀɪᴇꜱ (1) ⚠️ ᴛᴡ ⚠️ ; ᴄᴏɴᴛᴀɪɴꜱ ɢ*ɴ ᴀɴᴅ ᴠ!ᴏʟᴇɴᴄᴇ ᴀ ᴘᴀʀᴋ ᴊɪsᴜɴɢ ғᴀɴғɪᴄᴛɪᴏɴ, 2020