Jeno menepuk meja makan secara tiba-tiba, membuatkan mereka semua yang berada di ruang tamu terkejut sambil memandangnya.
"Kau kena-"
"Sedia dengan senjata masing-masing! Tempat kita diceroboh! " cantas Jeno laju, membuatkan yang lain terus bangkit dan mencapai pistol masing-masing.
"J-Jisung, apa jadi? " Yemin menyoal dengan suara gementar, tangannya memegang erat hujung baju milik Jisung.
Jisung menggeleng, dia mengusap kepala Yemin lembut. "Kau masuk dalam bilik, kunci. Jangan bagi sesiapa masuk, faham? "
"T-Tapi korang-"
"Pergi Yemin, bahaya kau kat sini. Biar kami uruskan. " Jisung membawa Yemin masuk ke dalam bilik, pintu bilik terus ditutup dan Yemin menguncinya.
Tangannya terketar-ketar, hatinya menjadi gusar. Dia teringat akan kejadian itu, dimana dia hampir diculik oleh orang-orang Byungjoon.
"Macam mana kalau... Diorang kena serang? " Yemin menggigit bibir bawahnya, berjalan mundar-mandir di dalam bilik.
Lama-kelamaan, Yemin tidak mendengar sebarang tembakan pun yang dilepaskan. Dia menjadi semakin gusar, apa dah jadi di luar sana?
Yemin memberanikan dirinya untuk keluar dari biliknya. Dia menapak perlahan-lahan menuju ke luar rumah, sekaligus merupakan jalan menuju ke ruang latihan mereka yang tersembunyi.
"Jadi, macam mana? " Yemin mendengar suara lelaki yang tidak asing baginya.
Jisung mendecit perlahan. "Apa lagi muslihat kau, Byungjoon? Berbaik dengan kami dan tiba-tiba ambil Yemin? "
Byungjoon tertawa, kemudian dia menggelengkan kepalanya. "Suka hati kau lah, yang penting aku dah tak nak bermusuh dengan kau. "
"Kata-kata kau bukan boleh percaya, Byungjoon. Tipulah kau nak berbaik dengan kitorang. " ujar Haechan pula, memandang tajam ke arah Byungjoon.
"Terserah. Kau pun nampak sendiri aku tak bawa pistol ke sini. " dia perasan kehadiran Yemin yang tidak jauh dari mereka.
"Oi, perempuan. Tolong cakap dekat boyfriend kau ni yang dia terlalu bencikan aku, sehinggakan apa yang aku cakap ni pun dia tak nak percaya."
Jisung menoleh ke belakang, melihat Yemin yang menyorok di sebalik tembok itu.
"Yemin, siapa suruh kau ke si-"
"Jisung-ah... " Yemin perlahan-lahan mendekati mereka, dia memandang Jisung dengan sayu.
"Maafkan dia, okay? "
Jisung membulatkan matanya, kemudian dia menggeleng keras. "Tak, tak akan. Kau tak bol-"
"Bukan semua kejahatan perlu dibalas dengan kejahatan, Jisung. Memaafkan adalah cara yang terbaik daripada kau bunuh dia. "
YOU ARE READING
countdown. pjs
Fanfiction"ᴀᴋᴜ ᴋɪʀᴀ sᴀᴍᴘᴀɪ ᴛɪɢᴀ, ɴʏᴀᴡᴀ ᴋᴀᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴛᴀᴍᴀᴛ. " ᴍᴀғɪᴀ ꜱᴇʀɪᴇꜱ (1) ⚠️ ᴛᴡ ⚠️ ; ᴄᴏɴᴛᴀɪɴꜱ ɢ*ɴ ᴀɴᴅ ᴠ!ᴏʟᴇɴᴄᴇ ᴀ ᴘᴀʀᴋ ᴊɪsᴜɴɢ ғᴀɴғɪᴄᴛɪᴏɴ, 2020