◈ 5

2.2K 320 45
                                    

Tubuh milik Yemin dicampak ke atas lantai bilik itu dengan kasar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tubuh milik Yemin dicampak ke atas lantai bilik itu dengan kasar. Yemin mengaduh sakit, air matanya tidak henti dari tadi.

"J-jebal, jangan bunuh saya-"

"Senyap, kalau kau taknak kena tembak. " lelaki itu menghalakan pistol ke arah Yemin, membuatkan badan Yemin menggeletar ketakutan.

Dengan tangan yang terikat, dia dikurung di dalam bilik itu. Yemin merangkak menuju ke pintu bilik itu, diketuknya pintu itu berkali-kali.

"J-jebal, l-lepaskan saya.... " ujarnya sayu. Dia bersandar di pintu itu, lutut dipeluk rapat hingga menutup keseluruhan wajahnya.

Dia menangis tidak henti, memikirkan nasib yang akan menimpa dirinya nanti.

"H-Hoseok.... " gumamnya perlahan. Dia mengelap air matanya perlahan.

"Tolong... " dia memejam matanya seketika dan merasa cecair jernih yang turun dari kelopak matanya, sekali lagi.

Pintu bilik tiba-tiba dibuka, membuatkan Yemin tersentak seketika. Dia mengelap air matanya kasar dan mengalihkan pandangannya ke arah muka pintu.

Dia menapak ke belakang dengan perasaan takut."S-siapa kau? " soalnya perlahan.

Lelaki itu melangkah masuk dan mendekati Yemin. Senyuman sinis terukir di bibirnya.

"Jangan takut, aku takkan apa-apakan kau, kalau Park Jisung datang tepat pada masanya. " ujar lelaki itu, membuatkan Yemin tersentak.

"P-Park J-Jisung? " soalnya. Lelaki itu menganggukkan kepalanya. Dia mengerling seketika ke arah jam tangannya.

"Lagi 5 minit, dia tak sampai, kau mati. " ujarnya, membuatkan jantung Yemin seaksn berhenti berdegup.

"W-wae? S-siapa kau? K-kenapa aku yang jadi mangsa? " soalnya berani. Sisa air mata dilap kasar.

Lelaki itu mendecit perlahan. "Kau ni memang banyak tanya eh? Sekali lagi kau buka mulut aku tembak kau. "

Pantas sahaja Yemin menutup mulutnya, berhenti bercakap.

"Tch lambat la budak mentah tu. Woi, settlekan budak ni. " ujar lelaki itu kepada dua orang lelaki pada awal tadi.

Membulat mata Yemin apabila dua orang lelaki itu berjalan mendekatinya. Dia menggelengkan kepalanya.

+++

"Kau rasa dia selamat? " soal Jeno, Jisung hanya merengus kasar.

"Aku tak kisah kalau perempuan tu mati sekalipun-"

"Ya Park Jisung! " Renjun bersuara, matanya memandang ke arah Jisung tajam.

"Sedar sikit apa yang kau cakap tadi. Jangan jadi kurang ajar. "

countdown. pjsWhere stories live. Discover now