◈ 35

1.7K 336 122
                                    

Hoseok menggigit bibir bawahnya seraya menapak menuju ke ruang tamu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hoseok menggigit bibir bawahnya seraya menapak menuju ke ruang tamu.

Gerangan appanya yang duduk bersilang kaki di sofa membuatkan jantungnya berdegup kencang.

Betul ke tindakan yang dia lakukan ni?

"A-appa... " Hoseok memanggil, sekaligus membuatkan Tuan Jung menoleh ke arahnya.

"Ya, kenapa Hoseok? "

Hoseok memejam matanya sekilas, kemudian dia menarik nafas, mengumpul keberanian dalam dirinya.

"Appa perlu hentikan semua ni. " kata-kata Hoseok membuatkan Tuan Jung mengerutkan keningnya.

"Kenapa tiba-tiba, Hoseok? Jangan kata kamu kesiankan dia-"

"Ya, Seok kesiankan dia. Sampai bila appa nak seksa dia macam tu? " Hoseok memandang appanya dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.

Tuan Jung tertawa perlahan, perlahan-lahan dia bangun dari duduknya. "Selama ni, kamu yang tolong appa. "

Hoseok memejam matanya. "Itu dulu, appa. Seok tak sangka appa bunuh eomma-"

"Ya Seok, appa bunuh dia sebab dia menyusahkan hidup appa. Appa suruh kamu jauhkan diri dari dia sebab appa tak nak dia jadi seperti eomma dia. "

"Terlalu sayangkan perempuan, sehinggakan tugas sendiri tidak terlaksana. " Tuan Jung memandang sekilas ke arah Hoseok.

"Plan kita sedikit lagi nak berjaya, Hoseok-ah-"

"No, stop this. Seok tak boleh teruskan. Dia... Yemin adik Seok. " Hoseok memotong kata-kata Tuan Jung.

Tuan Jung menggelengkan kepalanya, satu senyuman sinis terukir di bibirnya.

"Kamu lupa ke, yang Yemin hanyalah adik tiri kamu? "

+++

Yemin masih terkurung di dalam biliknya. Tidak diberikan makanan mahupun minuman, namun nasib di dalam biliknya masih ada biskut dan sebotol air mineral di dalam beg sekolahnya.

Yemin menyandarkan tubunya di pintu biliknya. Kaki dipeluk dan dirapatkan ke dada, muka disembamkan ke lutut.

"Jisung... " nama itu tiba-tiba terkeluar dari mulut Yemin.

"Dia okay ke? " soalnya sendirian. Jauh di sudut hati, dia sangat mengharap Jisung selamat dan rakan-rakannya yang lain akan mencarinya.

Pintu bilik tiba-tiba dibuka, membuatkan Yemin tersentak seketika. Dia terus bangun dari duduknya, gerangan yang berada di muka pintu membuatkan dia menoleh ke arah lain.

"Yemin. "

"Seok. " dia berjalan menuju ke katilnya dan berbaring.

countdown. pjsWhere stories live. Discover now