◈ 21

1.9K 309 30
                                    

"Yemin? Yah, dua hari kau tak balik rumah! Aku risau tahu tak? Dah lah aku call pun tak dapat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yemin? Yah, dua hari kau tak balik rumah! Aku risau tahu tak? Dah lah aku call pun tak dapat. Telefon kau mana? " soal Hoseok bertalu-talu apabila Yemin pulang ke rumahnya pada petang itu.

"Gwenchana Hoseok. Kau tengok aku sihat lagi kan? Hidup je lagi. Aku okay je. " jawab Yemin bersahaja sambil melangkah masuk ke dalam rumah.

"Jung Yemin, aku percayakan kau kalau kau kata kau bermalam kat rumah Chanmi. " kata-kata Hoseok membuatkan Yemin menghentikan langkahnya.

Yemin mengeluh perlahan sebelum menganggukkan kepalanya. "Hm, aku  dengan Chanmi je dua hari ni. "

Hoseok menaikkan keningnya, memandang Yemin seakan tidak mempercayainya.

"Aku dah besar Seok, suka hati aku lah nak pergi mana pun. " ujar Yemin, langkahnya diatur menuju ke biliknya.

"Dan nanti kau diculik macam masetu? Kau nak ke perkara sama berulang kembali? " soal Hoseok, menahan amarahnya daripada dilepaskan ke Yemin.

"Kau nak marah aku huh? Kau nak marah aku sebab aku tak balik rumah? " Yemin memalingkan badannya kembali, menghadap Hoseok.

"Kau tak pernah tahu apa yang aku lalui Jung Hoseok. Kau hanya tahu nak berseronok dengan kawan-kawan kau, kau tak tahu apa-apa yang terjadi kat aku. " suaranya tersekat-sekat, memandang Hoseok dengan matanya yang kian berair.

Hoseok mati kata. Dia terkedu melihat mata Yemin mula berair.

"Yemin, aku-"

Yemin pantas melangkah masuk ke dalam biliknya dan mengunci pintu.

"Bodoh Yemin, kenapa kau cakap kat dia? " Yemin mengetuk kepalanya berkali-kali. 

Dia mengeluh perlahan, kemudian dia berjalan menuju ke katilnya dan menghempaskan tubuhnya ke atas katil.

+++

"Damn it! " tutur Haechan apabila dia melihat darah yang berlumba-lumba keluar dari lengan Chenle.

Chenle memegang lengannya, menahan sakit yang sedang menjalar di dalam dirinya.

"Chenle! Ikut aku! " Jeno menarik lengannya yang tidak cedera, menuju ke kereta milik mereka.

Jisung mendecit kuat, dia mengelap tepi bibirnya yang luka. Pandangan tajam diberikan kepada lelaki yang sedang berdiri di hadapannya.

Kolar baju milik Jisung ditariknya , senyuman sinis terukir di bibirnya.

"Tch tch tch, Park Jisung. Masih lemah dan mentah. Ada hati nak lawan aku? " lelaki itu tertawa kuat.

Jisung mengambil kesempatan itu untuk menyepak lelaki itu dan dia berjaya. Dia mencapai pistol yang berada tidak jauh darinya dan diarahkan ke arah lelaki itu.

countdown. pjsWhere stories live. Discover now