◈ 14

1.8K 289 63
                                    

"Renjun kenapa kau bawa aku ke sini-"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Renjun kenapa kau bawa aku ke sini-"

"Ok, sekarang ni kita dalam masalah. Jisung tiba-tiba tak munculkan diri, lepastu aku dapat tahu yang kau jumpa dia semalam, dan Taeyong hyung kata kitorang ada misi tapi Jisung tak muncul. " kata Renjun panjang lebar.

Yemin mendecit perlahan, kemudian tangannya disilang ke dada. "Biar ah dia, kisah apa aku? Mati ke hidup ke, aku tak kisah. "

"Kau kenapa ni? " soal Renjun, matanya menatap redup kedua anak mata Yemin.

"Tch, macam biasalah, dia racist dengan aku. Semalam dia marah aku sebab masuk campur urusan dia. Tapi aku cuma... " kata-katanya terhenti disitu. Dia membuang pandang ke arah lain.

Renjun mengeluh perlahan. "Okay, biarkan je dia dulu. Sekarang ni, kau ikut aku. "

"Pergi mana woi? "

"Ikut je lah. "

•••

"Kau yakin kita nak pergi tanpa Jisung? " soal Jeno, stereng kereta dipegang kemas.

"Dia lambat sangat. Telefon off. Hilang dari radar. Biarlah. Dah, kajja. " senang Haechan membalas.

Yemin hanya mendiamkan diri, membuang pandang ke luar tingkap.

Kemudian, dia merasa bahunya ditepuk dari belakang, pantas dia menoleh ke belakang.

Chenle memandangnya dengan senyuman kecil. "Kau okay? "

Yemin hanya tersenyum, menganggukkan kepalanya. "Okay je. "

"Eiii, jangan tipu aku. Kau gaduh dengan Jisung kan? " dia menyoal, keningnya diangkat berkali-kali.

Jaemin memukul lengannya kuat, sehinggakan dia menjerit sekuat hati. Pekak telinga woo.

"Bebal ke apa kau ni Chenle? Ada pulak kau tanya macam tu. " Jaemin menggelengkan kepalanya.

"Kan aku dah kata, dia memang benci aku. Nak buat macam mana, kan? " Yemin tersenyum tawar.

"Jangan risau Yemin-ah, kau masih ada kitorang. Biarkan mamat tak sedar diri tu, okay? " Jaemin memujuknya, sekaligus ingin menceriakan suasana suram di dalam kereta itu.

Yemin hanya menggumam perlahan.

Tiba-tiba, Jeno membrek kereta secara mengejut, membuatkan mereka yang lain terdorong ke hadapan.

"Yah Lee Jeno, bagi signal la kalau nak berhenti woi! " bebel Haechan, kepala yang terlanggar kerusi bahagian pemandu digosok.

countdown. pjsWhere stories live. Discover now