◈ 19

1.8K 303 65
                                    

"Betapa mudahnya, hatimu mendua~"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Betapa mudahnya, hatimu mendua~"

"Ku lapangkan dada, walau aku terluka~"

"SEMOGA KU BISA, TUK MELUPAKANNYAAAAAA-"

"Macam salah part hmmm. " Chenle menjeling sekilas ke arah Jeno, kemudian dia berdecit perlahan.

"Dah spoil siotttt. Ish aku baru nak bersandiwara di pagi yang indah ini-"

Lengan Chenle disiku oleh Jeno, membuatkan dia mengaduh sakit. "Ish apanya hyung-"

Mata mereka kini memandang gerangan yang sedang berjalan ke ruang tamu itu.

"Oh, Taeyong hyung. Bila sampai? " soal Jeno, memecahkan kesunyian di antara mereka.

Taeyong melabuhkan punggungnya di atas sofa di ruang tamu tersebut. "Baru je. Korang ni dah kenapa memekak pagi-pagi ni? "

Mereka hanya tersengih malu. "Diorang semua tak bangun lagi. Jadi kami membuat keputusan untuk ponteng sekolah lagi-"

"Ini dah masuk hari ke 5 korang ponteng ye. Takde, pergi sekolah harini. " potong Taeyong, membuatkan mereka mencebikkan bibir.

"Tapi dah pukul 7:38 am hyung, tak sempat punya. " ujar Jeno dengan yakinnya.

Taeyong mengangkat sebelah keningnya. "Sempatkan. "

---

Berlari-lari ketujuh-tujuh remaja itu memasuki pintu pagar sekolah. Semuanya kehilangan nafas, seperti orang gila.

"Sumpah bodoh siapa yang bagi Taeyong hyung masuk rumah kita. " Haechan mendecit kuat.

"Eh hello? Kau lupa ke Taeyong hyung ada kunci pendua? Bodoh kuasa dua. " jawab Jeno, menggulingkan biji matanya ke arah Haechan.

"Fuh, nasib baik sempat masuk sebelum pagar tutup. " ujar Renjun, melepaskan nafas lega.

"Pagar belum tutup, tapi kelas dah mula hyung. Macam mana kita nak masuk? Sekali kena tengking mampus weh. " Chenle mencelah.

Yemin membetulkan rambutnya seketika, kemudian dia hanya berjalan pergi meninggalkan mereka.

"Yah, kau nak pergi mana? " soal Jaemin. Mereka semua memandang ke arah Yemin pelik.

"Apa? Aku bukan kelas sama dengan korang pun. " dia membalas sambil mengangkat kedua-dua belah bahunya.

"Oh betul juga tu. " jawab Haechan. Kemudian Yemin meneruskan langkahnya menuju ke kelas.

"Aku rasa dia berani sebab kat kelas dia mesti saem tak datang. " agak Chenle, memandang Yemin yang semakin lama semakin hilang dari pandangan.

Jisung mendecit perlahan, dia juga melangkah pergi meninggalkan keenam-enam rakannya.

"Ha kau pula nak pergi mana? " mereka memandang pelik ke arah Jisung.

"Ponteng. " jawabnya selamba.

countdown. pjsWhere stories live. Discover now