• THE PROM •

60 7 0
                                    

Fülest fel -> Katy Perry: I kissed a girl -> indulhat az írás!

--

A kérdéses könyvet tegnap kezdtem el olvasni, mára végeztem is vele, és azt hiszem, új kedvencet avathatok. Ez a könyv nemcsak, hogy megnevettetett, majdnem megríkatott, de megkétszerezte a lesbian skilljeimet is :D.

Író: Sa(u?)ndra Mitchell, USA

Cím: The prom / A végzős bál (THE PROM, 2019)

Hossz: kb 300 oldal (de ritkásabb sorokkal, nagyobb betűkkel)

Fordította: Béresi Csilla

Zsáner (szerintem): romantikus

Ajánlott korosztály (szerintem): YA

× A történet röviden ×

Indianában járunk, 2019-ben. Két főszereplőnk egy pár, akik lassan másfél éve vannak együtt: a vicces, szépen éneklő Emma Nolan, akit mióta a szülei kidobtak, a nagymamája nevel, és a kedves, okos Alyssa Greene, akinek az anyja a szülői munkaközösség vezetője, és mindent megtesz azért, hogy azonos nemű párok ne vehessenek részt az év végi bálon. A kérdéses rendezvényre csak (hetero) párok mehetnek, a lányok viszont nem adják fel, és a váratlanul beállító két Broadway-színész, Dee Dee Allen és Barry Glickman, Emma nagyija, és Amerika LMBTQ-közösségével küzdenek azért, hogy egy táncot ellejthessenek egymással életük legromantikusabb estélyén.

× Cselekmény/dramaturgia, karakterábrázolás, világépítés ×

Világépítés nincs, tehát nézzük a karaktereket.

Hű. De komolyan, hű.

Rendesen megimádtam Emmát és Alyssát, még ilyen rövid idő alatt is. Tetszett, hogy drámázás helyett képesek voltak megbeszélni a dolgokat, nem fenyegőztek szakítással minden fennálló probléma esetén, hanem kitartottak egymás mellett (majdnem végig). Bár amúgy nem tudunk meg róluk sok infót, egy ilyen rövid könyvbe nem is szabad beleerőltetni a "kis színeseket", amennyit tudunk róluk, az épp elég. Ami külön tetszett, hogy egyikük sem felelt meg a leszbikus sztereotípiáknak (pl Emma nem volt szembetűnően "fiús", Alyssa pedig nagyon "lányos"), hanem két, teljesen átlagos lány voltak, ami, szerintem, jobban megfelel a valóságnak.

A mellékszereplők, főleg Dee Dee és Barry kissé eltúlzottak, és fura volt, hogy olyan könnyen megbocsátottak nekik azok után is, hogy rájöttek, mi is volt az igazi céljuk az Emma melletti kiállással. Az írónak sikerült elérnie, hogy az olvasó egyszerűen gyűlölje Miss Greenet, de valahol sajnálja is. A nagyit meg nagyon bírtam :DD.

A történet egyszerű, és néhol kicsit kiszámítható, máshol pöppet el van túlozva, de úgy éreztem, ez nem olyan szembetűnő, legalábbis engem teljesen lekötött. A megfogalmazás is jó volt, gördülékeny, nem volt túlírva vagy teletömve fölösleges részekkel. A tetőpontot nem igazán lehetett elkülöníteni, ez egy kicsit zavart.

× Könyv kinézete, külső jellemzők ×

Borító:

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem nagyon-nagyon bejön a borító, hangulatos, érdekes, izgalmas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem nagyon-nagyon bejön a borító, hangulatos, érdekes, izgalmas. Ami még tetszett, az a betűtípus, amit a fejezetek elején használtak Emma vagy Alyssa nevéhez (ugyebár váltott kettejük szemszöge volt). Ami viszont meglepett, hogy nem egy betűt vagy írásjelet hagytak ki a szövegben.

× Egyebek ×

• Hangulat: nagyon erős volt, és a könyv egyik különlegessége, hogy egyszerre volt komikus és komoly.

• Vonzerő: mint már említettem, két nap alatt kivégeztem, letehetetlen.

• Humor: előfordult, hogy hangosan felkuncogtam. Nagyon jó a könyv humora, bár a második felére kicsit komorabbá válik.

• Címválasztás: végül is, találó :P

• Befejezés: őszintén, kicsit nem találtam reálisnak ezt a gigantikus happy endet, ahol mindenki szeret mindenkit, de ennek ellenére tetszett.

× Véleményem összegezve ×

Több ilyen könyv kéne a piacra. Humoros, nem mindennapi könyv, szerethető szereplőkkel, az egész gyakorlatilag egy csillámbomba, aminek a belsejében szerencsesüti van (ne kérdezzétek, honnan szedtem ezt a hasonlatot...).

× Kinek ajánlom? ×

Mindenkinek :D. Na jó, nem, de szerintem jó lehet kikapcsolódni vágyóknak, olyanoknak, akik keresik a saját identitásukat, sőt, akár homofób ismerős kezébe is oda lehetne adni.

× Értékelésem ×

8/10

~Lala
~2021/02/18

Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatokWhere stories live. Discover now