• RR - Bűntény a Dunán •

77 10 8
                                    

A mai egy rendhagyó rész lesz (amit a továbbiakban RR címmel fogok jelölni). Ez csak annyit jelent, hogy nem egy rendes, sok részletre kitérő kritikát hozok, hanem csak egy szimpla ajánlót.

Pont ma olvastam ki Fiala Borcsa Bűntény a Dunán című könyvét, és megmondom őszintén, el vagyok ájulva :D.

Az írónőt eddig csak a WMN.hu-ról "ismerem", így kicsit meglepett, hogy ír is. Nem tudom, vannak-e még regényei, majd ha hazaérek, utánanézek. A BaD-t 2017-ben adta ki a Kolibri kiadó (legalábbis az én példányomat). Csak 284 oldal, és bár a karakterek életkorából ítélve a könyvet 12-14 éveseknek írhatták, de én is, és szerintem mások is tökéletesen élvezni tudják, még ha két Gyűrűk ura-regény között tartott szünetben, kikapcsolódásként olvassák.

Először is, maga a történet. Eleinte egy gyerekes nyomozós sztorinak hittem, amiben végül kiderül, hová kóborolt el Cirmos, de nem! Egy izgalmas drogügybe keverednek a karakterek, de emellett van benne hivatali visszaélés, zsarolás, állatkínzás, gyilkosság és minden, ami egy komoly detektívregényhez kell. Ráadásul az egész úgy, olyan nyelvezettel és humorral tálalva, hogy a tizenkevés éves, akár éretlenebb olvasók is tökéletesen értik és fenntartja az érdeklődésüket.

A karakterek is nagyon jók. Sok, ránézésre ehhez hasonló könyvben irracionális módon, komikusan eltúlozzák a karaktereket, de ebben egyáltalán nem így volt. Még Zénit, a mindenbe ketchupöt (ti minek ejtitek, kecsap vagy kecsöp?) puccantó (imádom ezt a szót), szétszórt újságírónőt is látom magam előtt, teljesen élethűen. A karakterek pár mesteri ecsetvonással lettek csupán felvázolva, ami még nagyon érdekes, hogy Peti álmain keresztül még egy-egy hozzájuk illő állatot is láthatunk.

Összességében, egy roppant érdekes, izgalmas, vicces könyv volt ez, amit így utólag már sajnálok, hogy a megkapás után egy évvel később vettem csak kézbe xD. Nagyon ajánlom bárkinek, szerintem ez valóban az a könyv, amin egy negyven- és egy tízéves is nagyszerűen tud szórakozni.

~Lala

~2020/12/01

Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatokWhere stories live. Discover now