Eredetileg nem akartam megvenni az egyébként kb 300 oldalas könyvet csak azért, mert JK Rowling írta, de a Molyos véleményeket látva érdekelni kezdett. Nem csalódtam, sőt: jobb volt még annál is, amire számítottam.
A legkülönlegesebb ebben a könyvben az az, hogy a korosztályi besorolás kábé a lehetetlennel vetekszik. Noha a megfogalmazás, a mindentudó E/3 (vagyis az a nézőpont, ahol az elbeszélő szabadon ugrálhat a helyszínek között, kiszólhat az olvasóhoz és belelát minden karakter fejébe) és a maga a királyság és az alap mind mesére vallott, de a bonyolult, csavaros, izgalmas, és helyenként egyenesen "durva" részletek miatt (avagy mikor sorra gyilkolják meg az embereket, vagy az árvaházban éhenhaló gyerekek) nem olvasnám egy tíz évesnél fiatalabbnak. Viszont szerintem minden idősebb is élvezheti, HA nyitott a nem mindennapi könyvekre és szívesen lesz egy pár napja újra gyerek.
Ami nagyon tetszett benne, az az, hogy a rajzpályázaton nyert gyerekek illusztrációival volt tele a könyv. Gondolom azért volt ebben a kiadásban csupa magyar, mert minden országban külön pályázatot hirdettek.
Ami fontos még, hogy Az Ickabognak senki se úgy álljon neki, hogy valami Harry Potterre hajazó történetet kap. Semmi köze egymáshoz a két könyvnek, de Rowling stílusa persze felismerhető.
Sok karakter van, de könnyű őket megkülönböztetni, ráadásul egy meseszerűség lévén egyikük sem rendelkezik borzasztóan komplex személyiséggel.
Hallottam olyasmit, hogy Az Ickabog némi politikát is tartalmaz. Eleinte nem értettem, mire akarnak ezzel utalni, elvégre nem voltak benne pártok meg ilyen „xy liberális-konzervatív-nacionalista” megnevezések sem. Aztán rájöttem, hogy de, valamennyi politikai üzenete valóban van, bár rejtve és semmivel sem utalva a valóságra. A gonosz Swindler báró karaktere tökéletes példa volt pár mai politikusra, akik gyakorlatilag önkényesen cselekednek és semmilyen eszköztől nem riadnak vissza, hogy pénzhez jussanak. Viszont egy kisebb, éretlenebb gyerek nem hiszem, hogy össze tudja kapcsolni a mai világgal a mesét, úgyhogy azt gondolom, ez csak hozzátesz :)
Egy szó mint száz, egy különleges, izgalmas könyv ez. Az eleje még egy kicsit unalmas, de a második harmadtól kezdenek beindulni az események. Mindenkinek ajánlom, olvassátok el.
~Lala
~2021/01/12
VOCÊ ESTÁ LENDO
Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatok
DiversosÚgy tűnt, nektek is tetszik az ötlet, hogy belekezdjek egy ilyenbe, hogy mi lesz belőle, majd meglátjuk. Valódi, kiadott könyvekről írok kritikát, véleményt, legyen az jó vagy rossz. Kéréseket sajnos nem tudok teljesíteni, ahogy Wattpades sztorikró...