A Midnight club nem azért lett RR, mert annyira tetszett volna, hanem mert úgy érzem, olyan mértékben át lettem verve a kiadó által, hogy nem tudok rendes kritikát megfogalmazni erről a könyvről. A leírás és a borító is teljesen más jellegű könyvet takar, ami valójában inkább egy túlírt novella, és amely bár le tudja kötni az ember gondolatait egy időre, sajnos nem elég ahhoz, hogy meg is maradjon bennük.
Ami az első és legfontosabb: a Midnight club nem horror. A legkevésbé sem. Még csak nem is ijesztő, leszámítva a halál, az elmúlás folytonos közelségét. Igazi története nincs, valóban olyan, mint egy napló, ami félbemaradt.
A ház, ahol vannak, egy olyan intézmény, ahol a halálosan beteg fiatalok laknak életük utolsó heteiben. A halál megüli az egész könyvet, ahogy a főszereplők életét is. Egyetlen szórakozásuk, hogy néhányan összegyűlnek éjszakánként és történeteket mesélnek egymásnak. Nem mondom, hogy sírtam a végén, de azért megérintett. Rá lehetett volna erősíteni egy-két dologra – történet, mondanivaló – mert így sok rész csak üres szomorkodás, ami persze szép a maga módján, de meglehetősen unalmas és néhol semmitmondó is.
A főhős, Ilonka egy lengyel származású lány, akinek valamiért magyar neve van. Nem egy túl összetett jellem, a többi szereplő jobban ki van dolgozva, és kicsit zavaró is a kedves-de-semmilyensége. Ami nem tetszett a könyvben, az a szépfiú exbarátnőjének a szála (nem emlékszem már a nevekre, bocsánat), akit Ilonkánk gyakorlatilag elüldözött féltékenységből.
Érdekes karaktereket vázol fel a szerző, sajnos azonban minden kibontatlan marad, a szereplők sok mindent magukkal visznek a sírba. A gyerekek történetei, amiket mesélnek, nem valami érdekesek (szerintem), és nem nagyon fogtam fel, hogy hordoznak-e mondanivalót. Speciel nem bántam volna, ha kiveszik az összeset és csak egy hosszabb novellaként létezik a kötet, csakis a valóságra koncentrálva. Mert abszolút úgy tűnt, hogy annak íródott, egy írásgyakorlat, a szerző mély gondolatai – de végig volt egy furcsa érzésem olvasás közben, hogy ezt nekem nem illene. Hogy ezek a szerző saját, majdhogynem intim gondolatai, amelyekhez semmi köze az embereknek. Talán tényleg jobb lett volna, ha sosem adják ki a Midnight clubot, mert így túl sokan tolakodtak be az éjféli csendbe.
~ Lala
~ 2022/12/03
BẠN ĐANG ĐỌC
Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatok
Ngẫu nhiênÚgy tűnt, nektek is tetszik az ötlet, hogy belekezdjek egy ilyenbe, hogy mi lesz belőle, majd meglátjuk. Valódi, kiadott könyvekről írok kritikát, véleményt, legyen az jó vagy rossz. Kéréseket sajnos nem tudok teljesíteni, ahogy Wattpades sztorikró...