Író: Mo Xiang Tong Xiu
Cím: A démoni kultiváció nagymestere (魔道祖師 , Mo Dao Zu Shi, 2016?)
Hossz: összesen öt kötetből áll a sorozat, az első három könyv kb 400 oldal, a negyedik majdnem 300, az ötödik (ami kiegészítő novellákból áll) kb 200.
Fordította: Kiss Marcell
Kiadta: Művelt Nép/Ulpius
Zsáner (szerintem): fantasy, romantikus
Ajánlott korosztály (szerintem): YA (NA?)
× A történet röviden ×
Wei Wuxian, Yiling pátriárkája, a démoni útra tért kultivátor meghal – ám tizenhárom évvel később egy Mo Xuanyu nevű ifjú testében találja magát, amit az felajánlott neki, cserébe, hogy teljesíti az utolsó vágyát. Wei Wuxian így kénytelen újra élni, és szembenézni előző életének fontos szereplőivel. Egy különösen erős démon is megjelenik, és rejtélyek során kell átrágnia magát, hogy kiderüljön, ki a szétdarabolt ember – és hogy ki tette ezt vele. A történet két szálon fut, az egyik a jelenben, a másik a múltban játszódik, és megmutatja, hogyan lett a vidám, virgonc Wei Wuxianból a legrettegettebb kultivátor a fantasy elemekkel dúsított császárság-korabeli (?) Kínában. Találkozik Lan Wangjival, aki előző életének meghatározó alakja volt, viszont a férfi körül is sok a talány – és Wei Wuxian kénytelen azzal szembesülni, hogy többet érez iránta puszta barátságnál.
× Cselekmény, karakterek, világ ×
Előre szeretnék figyelmeztetni mindenkit, hogy ez egy nagyon elfogult kritika lesz. Túlságosan a szívemhez nőtt ez a sorozat ahhoz, hogy igazán meglássam a hibáit :'D
Egyébként elég ismert könyv, itthon és itt, wattpadon is elég nagy fandomja van, és nem is annyira problémás, ha valakit esetleg ez inspirál az elolvasására.
A világ nagyon érdekes. Engem ez a könyv vezetett be a xianxia-fantasybe, ami egy itt Európában nyilván nem annyira ismert, pedig elbűvölő alzsáner (?). Az egész, ha jól tudom, a taoizmuson és egyéb vallásokon, illetve kínai hagyományokon alapul, ami külön nagyon érdekes, muszáj lesz elolvasnom valami hiteles, nagyobb kifejtését ennek :D.
Jó volt, hogy a kultivációnak (ami itt egyfajta varázslat, amit talizmánokkal és szertartásokkal végeznek) tényleg sok eleme bemutatásra került, a szereplők rendesen használták, nem csak díszítőelem volt, és a konkrét technikai dolgokról is megtudtunk pár infót, akár részletesebben is, mivel nem csak pálcaintésekről van szó, hanem mondjuk a vérükkel rajzolnak bonyolult ábrákat.
A környezet is tetszett – a tájak csodaszépek (egyébként emiatt is ajánlom a sorozatokat, lásd lentebb, mert a szemünkkel is láthatjuk a leírtakat), hegyeken, folyókon, síkságokon, elhagyatott városokon vezet végig az út. Talán, amit kicsit hiányoltam, az annak a konkrétabb meghatározása, hogy földrajzilag hogy helyezkednek el egymástól a helyszínek, mondjuk a nagyobb klánok székhelyei. A települések élőek, a háttérszereplők is hitelesek. Az egész világ elég jól klappol együtt, minden technikai jellemzőjével együtt, egy varázslatos fiktív hagyományos Kínát jelenít meg, ahová az olvasó is el akar majd látogatni.
A nagy/fő klánokról és a klánrendszerről: csak ismételni tudom magam, nagyon tetszett. Szerintem egy okosan kitalált, egészen realisztikus rendszerről van szó, a klánok egymással dinamikusak működnek. Jó volt, hogy se nem csak a nagyokról volt szó, de nem is maradtunk távol tőlük, sőt, hanem a nagy és a kisebb arányban a kis klánok képviselői is részt vettek a történetben, a kettő tudott keveredni egymással, ráadásul a nagyok közt is volt némi hierarchia. A klánokból nem lettek sémák, csak általános jellemzőik voltak, a vezetőik szinte mind összetett karakterek.
ESTÁS LEYENDO
Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatok
De TodoÚgy tűnt, nektek is tetszik az ötlet, hogy belekezdjek egy ilyenbe, hogy mi lesz belőle, majd meglátjuk. Valódi, kiadott könyvekről írok kritikát, véleményt, legyen az jó vagy rossz. Kéréseket sajnos nem tudok teljesíteni, ahogy Wattpades sztorikró...