• Nemezis Projekt •

155 15 13
                                    

Író: Brendan Reichs

Cím: Nemezis Projekt - Az első szakasz (Nemesis, 2017)

Második rész: egy duológiának, vagyis kétrészes sorozatnak tervezik, de még nem tudjuk, mikor jelenik meg a második rész.

Fordította: Tomori Gábor

Kiadta: Maxim

Hossz: 400-500 oldal

Zsáner (szerintem): sci-fi

Ajánlott korosztály (szerintem): YA

× A történet röviden ×

A történet az USA-ban, azon belül egy észak-idahói városban, Fire Lake-ben játszódik. Az elszigetelt kisváros kedvelt turistaközpont, de elég kevesen laknak benne. A főszereplő, Melinda Wilder (Min) a lakókocsiparkban lakik anyjával. Legjobb barátja Thomas Russo (Szeg). A lánynak van egy titka – minden második születésnapján egy fekete öltönyös férfi eljön, és megöli. Min azonban valami miatt mindig újraéled. Emiatt a "hallucinációja" miatt pszichiáterhez kell járnia, Dr Lowell-hez. A tizenhatodik születésnapján is megtörténik az eset. Ezzel egy időben az egész emberiség retteg, ugyanis egy hatalmas aszteroida a Föld felé tart. Aznap estére várják az elnök bejelentését, miszerint meghalnak-e. Többet nem árulok el, mert nagyon szövevényes a cselekmény, inkább olvassátok el. Plusz, egy kis önpromó, a profilomon találtok egy NP fanfictiont, Élet és halál címen.

× Cselekmény, karakterek, világ  ×

A könyv dramaturgiája nagyon érdekes. Mivel egy sci-fis, nyomozós műről van szó, rengeteg felderítendő információ van. Az "izgalom-mérő" egy váltakozó, fel-lesüllyedő ábrát mutat. Rájönnek valami nagy dologra, de még mindig nem teljes a kép. Egy kis drámázás, chill, aztán megint fény derül valamire, és így tovább. Ez a módszer lehetővé teszi, hogy az olvasó ne tehesse le a könyvet még akkor sem, ha nem tetszik neki, és részeket sem lapozhat át, különben nem fog minden információt tudni. Nagyon érdekes a történet, hihetetlen dolgok derülnek ki minden "hegy" alkalmával.

Ami a világépítést illeti - amennyire én értek hozzá, nincsenek a könyvben óriási lódítások technikai és tudományos szempontból, a laikus olvasó elsiklik a részletek fölött, néma egyetértésben az íróval. A nagy plot twist azonban már feszeget érdekes kérdéseket, mint a lélek-gondolkodó gép-átvitt tudat és egyebek, amit kicsit azért naiv túlzásnak érzek és már-már fantasybe átcsúszásnak.

A karakterek. Min egy kétségkívül tökös, bátor és a maga nemében egészen eredeti karakter. Szegben tetszett, hogy nem dönt az író, hanem az olvasóra bízza, hogy idegesítő-e vagy kedvelhető, ami némi rejtélyt is ad a karakterének, felkelti az érdeklődést, sok lehetőséget nyitva hagy a jövőjével kapcsolatban. Noah azonban kissé talán túl naiv, és amennyiszer változtatja a véleményét, az már negatívan hat ki a cselekményre is (elárul, de mégse, szerelmes, de mégse, fontosnak tart valamit, de mégse), és őt többek közt emiatt kicsit úgy éreztem, hogy leginkább csak úgy lebeg valahol, nem tudja sem ő, sem az író, hogy mit akar kezdeni magával és miért.

× Egyebek ×

• Humor: nincs jelen különösebben, de Szegnek van pár humorosabb megszólalása.

• Leírások: az épületeket, a berendezést nagyon részletesen írja le, nekem inkább a tájleírások hiányoztak belőle. Ritkán tudtuk átérezni, milyen sötét van, mennyire félnek a karakterek, milyen gyors és izgalmas az adott jelenet, ugyanis az író sajnos sok helyen mondta, nem mutatta.

• Hangulat: az előbbiek miatt nem olyan jó a hangulat, a könyv ✨vibeja✨, de egyáltalán nem is "taszító".

• stílus: nem különleges, de nem mondhatok róla semmi rosszat.

• befejezés és kezdet: a kezdet izgalmas, felkelti az érdeklődést. a végét egy kicsit talán túl gyorsan vágta el az író, ami különösen szembetűnő, ha azóta sem adták ki a második részt.

• cím: egész jó, utal a tartalomra, bár amiatt talán nem annyira izgalmas, hogy mostanában nagyon elterjedtek a különböző 'projekt' 'terv' 'hadművelet' és társai-címek.

× Könyv kinézete, külső jellemzők ×

Magyar borító:

Szerintem gyönyörű! Nagyon szép munkát végeztek a kiadónál

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Szerintem gyönyörű! Nagyon szép munkát végeztek a kiadónál. Szerintem tökéletesen illik a történethez, figyelemfelkeltő, egyedi.

A szöveggel sincs semmi probléma, nincsenek elgépelések, kényelmes méretűek a betűk. A fordítás is jó, nem lehet ellene semmi kifogásom.

× Véleményem összegezve ×

Jó könyv. Még egyszer kiemelném az izgalmas történetet, a rejtélyeket, amik nagyon érdekessé teszik az egészet.

× Kinek ajánlom? ×

Mindenkinek, aki szereti a sci-fit, és az "amerikaiasabb" történeteket. 12-16 lenne szerintem az ideális korosztály, de persze, mint sok mást, ezt is előbb olvastam :D. Azoknak, akik sok érzelmet, élő szerelmi szálat (lol), balladai homályt és efféléket szeretnének, viszont nem ajánlom.

× Értékelésem ×

7/10

~Lala

~2020/11/24

Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatokOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz