• The Wicked Deep •

46 8 5
                                    

Cím: Gonosz mélység (The Wicked Deep, 2018)

Írta: Shea Ernshaw

Hossz: 312 oldal

Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó (Vörös Pöttyös)

Fordította: Béresi Csilla

Zsáner (szerintem): romantikus, dark fantasy

Ajánlott korosztály (szerintem): 16-18 év

× A történet röviden ×

Az amerikai Sparrow-on szörnyű átok ül. A kisváros lakói kétszáz éve boszorkánysággal vádolták és vízbe fojtották a három gyönyörű Swan-nővért. A testvérek azóta minden egyes nyáron visszatérnek az óceán hideg mélységeiből, hogy egy-egy középiskolás lány bőrébe bújva elragadjanak és megfojtsanak néhány fiút.

Penny Talbot az apró Lumiere-szigeten él, a folyton az apja visszatértét váró anyjával és két kóbor macskával. A magába húzódó lány a nyáron találkozik egy különös, ki-tudja-honnan jött fiúval, Bóval, aki úgy tűnik, nem is sejti, mekkora veszélyben forog az élete a Swan-nővérek miatt. Penny azonban észre sem veszi, és minden a feje tetejére áll körülötte. Hogy lehet megakadályozni a Swan-nővérek gyilkosságait? Hogy lehet megtörni az átkot? Honnan tudhatjuk, kiben bízhatunk meg igazán?

× Cselekmény, karakterek, világ ×

Érdekes és izgalmas az alapötlet szerintem, épp elég meseszerű ahhoz, hogy ne kelljen félni tőle és a helyükön legyenek a szimbólumok, de borzongós és több irányba is elviheti a történetet.

A cselekmény az elején kicsit el van nyújtva szerintem, de kb a könyv kétharmadánál jön egy olyan csavar, hogy aztakurva. Utána az embernek muszáj visszaolvasnia, és csak fogja a fejét, hogy hát persze, rengeteg volt az utalás, csak össze kellett volna kötni őket.

Talán a nagyon jól érzékeltetett atmoszféra miatt van, hogy egy picit "homály" ül a sorokon (ez lehet, hogy csak az én benyomásom), az egész olyan távoli, mégis nagyon érzékletes.

Az kicsit zavart, hogy a flashback-részekben nem nagyon használtak régies nyelvezetet, vagy valami olyasmit, ami képet adhatott volna a korról.

A végén nekem személy szerint kicsit sok volt a dráma, legalábbis, hogy most szeretlek, de mégsem (vagy legalább párbeszédben ne mondták el volna ugyanezt ötször).

A karakterek egy picit egyszerűek voltak, a főszereplőket leszámítva. A középiskolások kicsit, hogy is mondjam, együgyűnek tűntek, folyton buliztak és berúgtak ész nélkül, furcsa volt, hogy nem vették komolyan a haláleseteket (bár ki tudja, nem igazán ismerek amerikai középiskolásokat). Bo egy kicsit el volt veszve, mintha nem olvasta volna el a forgatókönyvet, és folyton súgni kellett volna neki.

[SPOILER]

Penny/Hazel érdekes volt, bár valóban nem volt könnyű megtalálni azt a pontot, ahol egyikből a másik lesz.

[SPOILER VÉGE]

A világ valahol egyszerű, mégis különleges. A mágia nincs olyan erősen jelen, inkább az is egyfajta köd, ami ott van, nincs megmagyarázva, de nem is volt rá szükség.

× Egyebek ×

• Leírások: nagyon szemléletesek és hangulatosak, bár egy idő után az ember kicsit belefárad a tenger mindenféle jellemzésébe.

• Hangulat: már többször említettem, mennyire jó, nagyon sokat hozzáad a könyvhöz, része a történetnek.

• Szerelmi szál: tetszett, hogy lépésről lépésre épült fel, ami miatt hitelesebbnek tűnt. Bár amúgy kíváncsi vagyok, Penny mit szólt ahhoz, amikor rájött, hogy hoppá, nincs meg a szüzességem xD.

• Befejezés és kezdet: a vége nekem tetszett, hogy Hazel végül is feláldozta magát, és bár így nem teljesen happy end, mégiscsak reálisabb (avagy: a szerelem nem minden, és nem éri meg másokat bántani, hogy a sajátunk beteljesedjen). A prológus szerintem nagyon jó volt, nagyon el lett találva és igazán hatásos (pl hogy kereken egy oldal, hogy a hajó, amin érkeztek, szintén elsüllyedt, a fogalmazásmód...)

• Cím: semleges, semmi kifogásom ellene lol

× A könyv kinézete, külső jellemzők ×

Borító:

A borító egyszerűen gyönyörű szép! Abszolút illik a könyv hangulatához

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.

A borító egyszerűen gyönyörű szép! Abszolút illik a könyv hangulatához. A fordításban nem találtam kivetnivalót, a fogalmazás itt-ott picit kacifántos, de ez lehet, hogy az eredetiben is így volt.

× Véleményem összegezve ×

Nagyon hangulatos, érdekes könyv, jó volt olvasni.

× Kinek ajánlom? ×

Olyanoknak, akik szeretik mind a romantikát, mind a misztikus, ijesztőbb történeteket és rá akarnak hangolódni kicsit az őszre.

× Értékelésem ×

7,5/10

~ Lala
~ 2022/11/05

Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatokOù les histoires vivent. Découvrez maintenant