• Halld a szív szavát •

40 6 0
                                    

Cím: Halld a szív szavát (2021)

Író: Róbert Katalin

Hossz: kb 300 oldal

Kiadja: Könyvmolyképző Kiadó, Vörös Pöttyös

Zsáner (szerintem): romantikus

Ajánlott korosztály (szerintem): YA

× A történet röviden ×

Aladdin retelling. Jázmin ünnepelt színésznő, az apja a VarázsÉlmény nevű valóságshow/tehetségkutató producere, de mégis magányos, úgy érzi, egy üvegkalitkában él. Dini egy szegény családból származó fiú, aki csak az unokatestvérére, Abura támaszkodhat. A két fiatal a VarázsÉlményen találkozik, ahová Dini bejut, és ahogy halad a műsor, beszáll a sajtó és a rajongók is a történetbe, de főleg arról szól, őszinte tud-e lenni egymással Jázmin és Dini.

× Cselekmény, karakterek, világ ×

A könyv cselekménye alapvetően megfelel az Aladdinénak (amit amúgy nagyon szeretek :D), kisebb-nagyobb változtatásokkal, persze. A végkifejlet sem túl meglepő, de ezek ellenére is izgalmas a történet, jól van összerakva. A végén számomra kicsit túl sok volt a dráma, most szeretsz, nem szeretsz, hazudsz, nem hazudsz; speciel értelmesebbnek tartom, amikor a párok megbeszélik egymás között a dolgokat, ahelyett, hogy három különböző embertől hallanak valamit, amit aztán nagy sírás közepette számonkérnek a másikon, de hát úgy nem lenne izgalmas a történet, ezt aláírom :D

A végéről (igen, már harmadjára említem meg a végét) kicsit hiányoltam a kedvenc jelenetemet, amikor a Dzsinn és Aladdin csőbe húzzák Jafart, és őt is dzsinné teszik, de ezzel fogollyá is válik, szerintem valamilyen módon (pl magasabb pozícióba kerül, de mindenről részletesen be kell számolnia, vagy nem szólhat bele a játék alakulásába) belekerülhetett volna. Egyébként érdekes volt, hogy a csodalámpa, mint konkrét tárgy, hiányzik, de igazából megvoltunk nélküle.

Kicsit szúrta a szemem az a jelenet, ahol Dini bunkó és faszságokat beszél, röviden vérig sérti Jázmint, aki erre megpofozza, aztán később el is felejtik a jelenetet. Hagyjuk már egymás pofozgatását, könyörgöm! Beszéljük meg inkább a dolgokat.

A karakterek jópofák, fel lehet bennük fedezni az eredeti mesebeli megfelelőik vonásait, de mégis van bennük valami új. Kicsit sajnáltam, hogy Dzsi jobban háttérbe szorult, mint az eredetiben, nem volt annyira jelentős a szerepe, és Dinivel sem tudott olyan jól elmélyülni a kapcsolatuk. A drámának köszönhetően Dini is picit megváltozott a végére, nem tudom, hogy ez karakterfejlődés, vagy csak hiba, mindenesetre az elejéhez képest túl érzelmes lett :D egyébként tetszett a karaktere, főleg, hogy nem volt tökéletes „lÁzAdÓ" álompasi, hanem voltak hibái és rossz döntései, amiket többé-kevésbé sikerült leküzdenie a regény végére. Jázmin jobban hajazott az élőszereplős filmes Jázminra, de személy szerint nagyon szerettem azt is, úgyhogy nem bántam, szerintem jót tett a karakterének :D

A VarázsÉlmény ötlete nem tudom, mennyiben egyedi tho, de a történetbe jól beleillett.

Az nagyon tetszett, hogy hogyan illeszkedett a történet a magyar közegbe, szerintem jók voltak az ötletek.

× Egyebek ×

• Humor: néha nem bírtam ki vigyorgás nélkül. Nem egy kifejezetten vicces könyv, de vannak benne nagyon jól eltalált jelenetek vagy párbeszédek.

• Leírások: karakterleírás volt, épp annyi, amennyi kellett, bár a helyszínekét kicsit hiányoltam.

• Hangulat/stílus: különösebben nem volt megragadó, de a szöveg többnyire gördülékeny, bevonzza az embert a történetbe.

• Befejezés és kezdet: a drámát leszámítva happy end lett (oké, az öreget illetően lehetett volna valami szálervarrás, mert őt egy kicsit elfelejtették), aranyos vége volt. Az eleje egészen izgalmas, olvastatja magát, bár néhány szóválasztás megakasztó kicsit.

• Cím: uhh, szerintem ki lehetett volna találni valami kreatívabbat, mármint ez is egy teljesen korrekt cím, csak nem kapcsolódik olyan nagyon a regényhez (a fejezetcímekről később, de ott is hasonló a problémám). Oké, hogy benne van a repülőszőnyeges dalban, de például a "halld" szóra az ember alapvetően egy zenélős/éneklős regényes számít, szóval lehetett volna valami specifikusabb.

× A könyv kinézete, külső jellemzők ×

Borító:

Ú, a borítót imádtam, nagyon tetszett a színvilága és az illusztráció is :D

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ú, a borítót imádtam, nagyon tetszett a színvilága és az illusztráció is :D

A fejezetcímeket nem annyira értettem. Mindegyik tulajdonképpen egy sor az eredeti mese dalaiból (nyilván a romantikusakból, nem Dzsinn rappjéből, sajnos :D), de amellett, hogy aranyosak, úgy különösebben nincs közük az adott fejezethez, a sztorihoz, akár fel is lehetne cserélni őket.

× Véleményem összegezve ×

Jó könyv, a főszereplő párosnak lehet szurkolni, a karakterek érdekesek, irányítják a történetet, és szerintem kreatív az eredeti mese átdolgozásának módja is.

× Kinek ajánlom? ×

Azoknak, akik szeretik az Aladdint és akik egy koherens, jól megírt, de viszonylag egyszerű romantikus történetre vágynak.

× Értékelésem ×

6.9/10

~ Lala
~ 2021/09/23

Egy olvasó véleménye - Kritikák, ajánlók, gondolatokWhere stories live. Discover now