Bab 28-Tetap Adik-Beradik

7.2K 365 19
                                    

Harith.

Dian buat aku tak senang duduk. Bila dia tak balik malam semalam aku dah naik gila. Aku siap pergi rumah ayah dia.


"Uhm... Pak Cik, Dian ada tak?,"

"Dian yang mana? Anak Pak Cik yang kamu pernah tolak dalam kolam tu ke? Kenapa? Gaduh dengan dia? Dia tak balik rumah?," perli lelaki itu dengan selamba.

Aku mengusap belakang leher. Boleh tahan terkedu juga muka aku.

"Saya balik dulu. Sorry ganggu malam-malam macam ni," kata aku dengan sopan.

Lepas tu aku terus cabut. Tak pandang-pandang belakang dah.

Aku call Rin. Mana tahu Dian bermalam kat rumah dia dengan Airil.

"Dian ada tak?,"

"Dian? Adik aku ke? Kenapa kau tanya? Jangan buang tabiat tengah malam ni. Bye,"

Talian terus terputus.

Okay aku tak tahu apa masalah dia.

Okay... Mungkin kalau AKU yang call and tanya macam tu... Pelik sangat.

Lepas tu aku dah tak tahu nak telefon siapa. Baru aku sedar yang aku tak banyak tahu pasal hidup Dian. Kawan-kawan dia... Tempat yang dia selalu pergi... Hobi dia.

Aku dah berniat yang nanti aku akan mula ambil tahu.

Sekarang ni aku masih jadi cacing kepanasan. Risau pasal Dian. Entah mana dia bermalam. Bila dia nak balik?

Akhirnya dia jawab call aku. Nasib baik. Kalau tak aku dah meraban sekeliling KL ni. Aku kan tak betul macam tu.

Dian kata nak balik. Dia kata okay. Okayy Harith, keep your cool. Relax. Kau baru tak nampak muka bini kau semalaman. Bukan dua tiga hari.

Tak patut kau hilang cool sampai macam ni.


Aku dail nombor Airil.

"Bro, jom lepak kat gelanggang,"

"Okay. Danish join sekali kan?," tanya Airil.

"Haa kejap. Lepas ni aku call dia,"

"Okay,"

Talian terus diputuskan.

Petang itu...

Kami bertiga sudah siap sedia dengan pakaian yang sesuai untuk main badminton. Kasut sukan, seluar pendek bawah lutut, dan baju jersey.

Aku berhadapan dengan Airil. Raket di tangan sudah tersedia. Airil mengangguk tanda bersedia.

Bulu tangkis dipukul. Bulu tangkis itu melayang laju ke udara dan melengkung melepasi jaring terus ke hujung gelanggang. Airil tidak sempat memberi respon. Masuk! Satu mata untuk aku.

I Love You, DianWhere stories live. Discover now