Bab 34-Harith Hero

7.3K 347 24
                                    

Harith.

Panggilan telefon dari Danish itu aku jawab.

"Yes, bro?,"

Apa hal mamat ni call aku tengah-tengah malam buta ni? Dah lah Dian baru je tidur.

"Aku nak minta tolong sikit boleh?,"

"Malam-malam macam ni? Kau nak aku tolong apa? Kalau sikit boleh lah... Aku tengah penat ni," keluh aku.

Bukan tak nak tolong member. Tapi aku kalau penat memang tak rasa nak tolong orang. Niat baik boleh mengucup.

"Ada kaitan dengan wife kau lah juga. Macam ni... Mak Cik Lisa minta tolong Airil hantarkan kotak barang Pak Cik Fahmi ke rumah dia. Orang baru bercerai malas nak hadap masing-masing. Tapi Airil kena jaga Rin malam ni so dia minta tolong aku. Tapi--,"

"Tapi kau?," sampuk aku dengan bosan.

Aku boleh agak yang Danish tengah tersengih. "Aku kena grounded," rungut Danish dengan bengang.

Aku tergamam sebelum menekup mulut sendiri; menahan ketawa. Aku tak nak Dian terjaga.

Boleh Danish buat lawak malam-malam macam ni?

"Mama aku tu mengamuk lepas tahu aku ada affair dengan awek baru aku. Jap siapa nama dia... Hah, Haira Liyana. Dia mengamuk kata aku cari pasal tak cukup perempuan sampai usha pelakon tak cukup kain," terang Danish bila terdengar bunyi tahan ketawa aku.

"Jangan gelak, setan. Cepatlah. Tolong aku bagitahu Dian. Dian kan anak kesayangan Pak Cik Fahmi tu," kata Danish selamba.

Hahh?

"Suka hati Haira Liyana kau eh. Kenapa Dian pula kena? Kau ingat dia tengah dalam good term dengan ayah dia? Dian pun ada perasaan. Dah lah sekarang ni tengah malam dan Dian tu mengandung. Anak buah kau... anak aku," balas aku.

Danish kedengaran blur.

"Kau yang sentap kenapa?," tanya Danish.

Mana aku tak bengang. Hal orang lain... Dian pulak kena settle.

"Benda apa yang Encik Fahmi tu tak boleh nak ambil sendiri? Biar aku yang hantar," putus aku.

"Wau. Kuasa cinta," komen Danish.

Memang nak penyepak betul mamat ni.

"Apa pun... Thanks ya husband Dian," ucap Danish di talian.

Urhh. Tak dapat aku nak beradu dengan aman.

"Ambil box yang dinyatakan kat rumah Mak Cik Lisa Vogue tu okay. Tata, babigiril!,"

Talian terus terputus sebelum aku sempat mencarut pada mamat terencat otak tu.

Aku mengeluh kecil sebelum mengalihkan kepala Dian dari lengan aku dengan perlahan-lahan. Kemudian aku turun dari katil dengan perlahan supaya Dian tidak terjejas.

I Love You, DianWhere stories live. Discover now