Bab 44-Danish Fuck Bro Code?

7.2K 317 29
                                    

Harith.

"Datang rumah aku jap. Ada benda nak kau kena tolong aku," ujar aku di talian.

"Kau tak nak minta tolong eh. Tiba-tiba aku rasa 'tak kena' kut tolong kau,"

"Danish Lee, aku tak ada mood nak main-main ta--,"

"Say 'please', please. Bukan selalu kau minta tolong aku; haish! Bagilah aku nikmati saat-saat macam ni," rungut Danish dengan selamba.

Ada nak minta terajang ni. Haduh. Nasib aku kena minta tolong dia.

"Please," ujar aku dingin.

"Please louder," pinta penampar. Pun intended.

Aku cuba sabar. Tapi tulah... Aku Harith Aizad dan bukannya Airil.

"PLEASE babi!," jerit aku sekuat mungkin.

Kau please kan lah babi.

Dah! Aku tak kisah. Aku terus tutup talian. Aku sanggup minta tolong orang lain tak pun... Aku buka google. Tengah fokus cari idea...

Telefon aku berdering. Aku menaikkan mata ke atas bila melihat gerangan si minta penampar itu.

Aku terpaksa jawab bila Danish tak henti-henti call aku.

"Okay, okay! Sorry, Rith!," gumam Danish sambil menahan ketawa.

Aku mengeluh berat. Kenapalah sepupu aku ni susah sangat nak serius? Dia nak tengok aku ni meroyan ke.

"Dah lama kau monyok. Hahaha bila kau jadi diri kau balik, aku tak boleh nak kawal rasa nak mengusik. Happy katakan bila kau dah get a hold of yourself," Ujar Danish dengan gaya matter-of-fact dia.

Dah lah. Danish Lee ni; aku dah tak mengaku kenal.

"Kau nak minta tolong apa ni? Pasal Dian eh?,"

Aku mendengus kecil. "Ha,"

"Aku pun ada benda nak cakap kat kau," tiba-tiba suara Danish jadi serius.

"Okay," hanya itu yang aku mampu balas.

____

Danish mengambil duduk di hadapan aku.

"Kau nak cakap apa?," tanya aku terus.

Aku hairan bila dia nampak serius tiba-tiba. Masuk je rumah aku, biasanya dia sengih dulu. Ni muka tenang?

Danish berdehem. "Aku tolong kau dulu lah. Haa kau nak pujuk Dian kan?," tanya Danish.

Aku mengangguk.

"Haah,"

Danish bermain dgn tali lehernya. Baru balik office agaknya.

"Kalau tu, sorry bro. Aku tak nak tolong kau," ujar Danish.

Halkumnya bergerak bila dia menelan air liur. Nervous? Kenapa... Danish berdebar?

"Kau tak nak... Bukan tak boleh?," tanya aku.

Danish mengangguk sambil tersenyum kelat. "Aku...,"

Jeda.

Akhirnya Danish berdiri dan menarik nafas panjang.

I Love You, DianWhere stories live. Discover now