Bab 38-Contact Name

6.7K 337 22
                                    

Dian.

Panggilan dari Harith itu aku jawab. Sewaktu melihat nama pemanggil, aku tergelak seorang diri di dalam kereta.

My Handsome Universe.

Harith suka main tukar-tukar nama dia dalam contact aku. Aku rasa terhibur. Harith ni boleh tahan kreatif. Kalau dia punya contact... Entahlah. Mesti kreatif juga. Kalau aku ni... Semua nama penuh je. Dan ya kecuali Harith Aizad sekor tu. Dia yang main ubah sendiri. Macam mana dia tahu password aku?

Okay. Aku perempuan cliche. Letak tarikh kahwin sendiri. Tapi kan sekurang-kurangnya Harith ingat tarikh kahwin kita orang.

"Kenapa my handsome universe?," tanya aku dengan nada lucu.

Harith di talian hanya selamba. "Sayang, balik awal,"

"Nasib lah. Majlis sendiri kan. Dah. Awak pergi settle dengan mama. Saya uruskan baju pengantin kita,"

Harith dengan mama kena uruskan perkara lain. Aku pula baju kahwin. Masa untuk rancang dan siapkan majlis kita orang pendek sebab tak boleh lengahkan. Nanti ada aku bersalin atas pelamin. Naya je. Jadi kita orang sibuk.

Harith ni tak habis-habis suruh aku balik awal supaya dia boleh balik dulu. Dia malas teman mama.

"Mengada betul nak guna alasan saya sebab nak balik,"

"Mama mesti faham yang aku ni rindu kau. Aku rindu ni. Baliklah cepat. Atau... Nak tak aku yang teman kau? Biar mama seorang?," cadang Harith.

"Hey, budak bertuah! Siapa nak angkat semua barang-barang untuk goodies bag ni? Jangan nak mengada dan tahu berkepit dengan bini kamu tu je. Rimas Dian nanti... Mama tak nak menantu mama lari!," bebel mama di belakang dengan nada tak puas hati.

Aku tergelak lucu. Aku boleh bayangkan muka menyampah Harith.

"Harith, good luck! Hmm... Best nya kat sini... Ada designer handsome," saja aku mengusik.

"Dian!," jerit Harith di talian.

Aku tak boleh tahan gelak. Harith ni cute betul kalau dia cemburu.

"Babai, hubby!,"

Aku terus tutup talian. Kemudian aku tersenyum. Harith... Harith...

Aku mematikan enjin kereta dan menarik kunci. Beg tangan diperiksa. Takut ada benda yang tertinggal kemudian baru aku keluar dari kereta.

Butik itu dimasuki.

Private number.

6013XXXXXXX

Aku berhenti melangkah. Pintu butik itu dibiarkan tertutup semula. Aku tak tahu patut atau tak aku jawab.

Panggilan itu berhenti.

Aku menarik nafas lega. Tapi tak sampai seminit... telefon di tangan ini berbunyi semula. Aku menekan icon berwarna hijau di skrin.

"Assamualaikum,"

Suara lelaki?

Aku menjawab perlahan. Kemudian aku terus menyoal. "Si... Siapa ni?," tanya aku.

"Boleh kita jumpa, Dian?,"

I Love You, DianWhere stories live. Discover now