Bab 35-Tak Mungkin! Ayah Dian!

7.8K 353 22
                                    

Harith.

Aku memeluk Dian dari belakang. Permukaan yang berdekatan dengan perutnya mula menampakkan bentuk. Aku tersenyum di sebalik Dian.

"Kau tengah buat apa? Perhatikan diri sendiri ke?," tanya aku dengan hairan.

Dari tadi Dian berhadapan dengan cermin ini sambil mengerutkan dahi. Aku tak dapat agak apa yang dia fikir.

"Awak, saya ni cantik ke? Saya rasa saya dah ge--,"

"You are beautiful," kata aku.

Dian tidak terpujuk. "Betul ke? Pipi saya dah membulat. Saya dah chubby. Cantik lagi ke?," tanya Dian dengan nada sedih.

Aku meletakkan dagu aku ke bahunya. Pipi Dian dikucup sekilas. Aku tersenyum.

"Cantik. Bagi aku, kau perempuan paling cantik yang pernah aku jumpa,"

Walaupun aku bukan jenis lelaki yang suka puji perempuan, aku layan je sebab aku tahu emosi Dian mudah terjejas. Perempuan mengandung, kan? Aku tak bodoh sangat untuk tak faham.

Dian memandang mata aku di dalam cermin.

"Boleh percaya ke? Saya lebih cantik dari Rin?," tanya Dian perlahan.

Aku terdiam. Kenapa Rin termasuk dalam perbualan ni? Memang aku pernah sukakan Rin selama lapan tahun. Okay lapan tahun tu masa yang sangat panjang. Tapi aku guna istilah 'pernah'. Jadi kenapa Dian bandingkan diri dia dengan Rin? Dian tak yakin yang aku betul-betul sayangkan dia dan move on daripada Rin?

"Okay. Awak tak boleh jawab jadi tak perlu cuba untuk jawab. Saya tak kisah," kata Dian.

"Kau tahu tak aku geram nak gigit pipi bulat kau ni. Bulat bukannya gemuk. Comel tau. Comel," kata aku. Saja nak ubah topik. Malas fikir banyak pasal tadi.

Dian tersenyum. Haih dia ni... Memang comel betul. "Betul ni?,"

Aku pura-pura nak gigit pipi dia. Dian tergelak sambil mengelak. "Okay-okay," kata Dian senang hati.

Lahaii boleh pula dia insecure pasal muka dan badan dia yang cantik ni? Aku bukan senang nak puji orang jadi kalau aku puji tu tandanya dia memang betul-betul istimewa dan cantik.

"Hari ni baby tak nak mengidam apa-apa?," tanya aku.

Dian nak memandang aku namun mukanya hanya menghadap pipi aku. Dian mengucup sekilas pipi aku sebelum menghadap semula ke depan.

"Baby mana yang awak maksudkan? Saya atau our embryo?," tanya Dian dengan polos.

Aku menggeleng lucu. "Don't call my baby embryo,"

"What? It's science,"

"Don't call science on me about our baby,"

Dian macam nak membidas namun aku terus potong.

"It's weird lah. Tak seronok nak bagi embrio jumpa adik dia nanti. That's science too,"

"Tu dirty talk not science, Harith Aizad," tegur Dian mendatar.

Dian tayang reaksi geram. Geram dengan aku yang selalu usik dia.

"Haa? What? Why?," soal aku pura-pura tak faham. Mata aku sedikit membulat. Konon polos.

"Dah lah. Lepaslah. Malas lah kawan. Nak lepak kat luar lah," ugut Dian.

Aku mengeratkan pelukan. Tak bagi dia terlepas. Mana boleh dia keluar. Nanti siapa nak teman aku?

I Love You, DianWhere stories live. Discover now