Kapitel 24 del 2

9.6K 308 107
                                    

Madisons perspektiv:

Riley hade hyrt en limo till balen. Den var vit och var hur mysig som helst inuti.

Limon stannade och jag antog att vi var framme. Riley gav mig blick som visade att jag inte skulle vara nervös. Han smet ut och höll upp dörren åt mig. Han sträckte ut sin hand och jag tog leendes emot den. När jag kommit ut ur limon landade jag på en röd matta. Jag kollade framåt och den sträckte sig ända till ingången.

Riley la sin trygga arm vid min svank och vi började gå uppåt mot ingången. Precis vid ingången satt en fotograf och tog kort. Det blixtrade till och han nickade nöjt mot sin kamera.

"Very beutiful couple!" Sa han med en italiensk dialekt. Vi tackade och drog undan det tunna skynket in. Vi möttes av hög musik och massa killar och tjejer från skolan. Ingen alkohol serveras eftersom skolan håller i det. Självklart är det väl några som har tagit med sig alkohol och ska spetsa bålen senare framåt kvällen.

Vi tog oss in och tog lite bål. Efter en stund minglande bjöd Riley upp mig till en dans. Tur att det var en lugn låt för mina fötter klarar nog inte en enda sekund till i klackarna. Riley viskade massa saker i mitt öra och det gjorde mig både generad och fnissig.

Hela kvällen var helt magisk. Den var avslappnad och lugn. Men än var inte kvällen slut. De skulle utse vem som skulle bli vinterdrottning och vinterkung.

Jag har inte sagt till Riley att min mamma blev vinterdrottning och att hon gick på denna skolan. Det var i denna klänningen hon vann och jag skulle så gärna vinna. Inte pågrund av kronan eller nått annat tjafs utan pågrund av att min mamma vann.

Tillslut var det någon som gick upp på scenen och petade på micken. En nervös tystnad spred sig i hela salen. Alla ville ju bli vinterdrottning och vinterkung.

Riley tog ett grepp om min midja och sköt mig närmare honom. Jag tittade upp på honom och log. Han log tillbaka och kysste mig. Jag vände blicken framåt mot scenen som var prydd i vitglittrande färger.

"Ladies and gentlemen. We have a result...." Började hon och fick ett vitt kuvert i handen. Det kändes som evigheter innan hon vecklade upp lappen med namnen på.

"The winterking and the winterqueen is... Riley Smith and Madison Connor!!" Skrek hon glatt ut. Jag hörde applåder och jubel runt om mig. Men jag kunde inte fatta att vi vunnit. Riley drog upp mig på scenen. Hon som hade ropat upp namnen kom fram och grattade oss. Hon satte en krona på både mitt och Rileys huvud. Blixtar hit och dit syntes.

"And now the dance!" Tjöt hon ut. Riley vände sig om och bugade. Jag skrattade tyst och neg mot honom. Egentligen var detta så dumt men jag tog iallafall hans hand. Vi gick ut på dansgolvet och körde den traditionella dansen.

Hela kvällen blev helt lyckad och jag stod nu vid utgången eftersom limousinen väntade. Jag gick fram till limousinen och väntade ensam eftersom Riley försvunnit någon gång efter dansen.

Snart såg jag Riley komma med bestämda steg mot mitt håll. Hans ansiktsuttryck var argt. Han knuffade mig hårt i axeln och slängde frustrerat upp dörren. Han själv klättrade in och jag kollade snopet efter honom.

Jag klev försiktigt in i limon och såg Riley allra längst bort. Jag stängde dörren och tittade skeptisk på Riley. Han verkade vara väldigt arg på mig. Problemet var att jag inte visste vad jag hade gjort.

"What happend?" Frågade jag försiktigt och tittade upp på Riley som knappade febrilt på mobilen. Han slet upp blicken och blängde sönder mig.

"What happend?! You tell me what happend!" Röt han åt mig. Jag tittade förvånat på honom. Vad menade han?

"What do you mean? What have I done?" Frågade jag chockat. Vad kan det vara som gör honom så arg.

"You told me you wanted to wait and then you're fucking Jake at that stupid party!" Skrek han och viftade med armarna. Jag har aldrig gjort någonting med Jake och jag trodde han litade på mig.

"What the fuck are you saying?! I didn't fuck Jake for god sake! He-" började jag argt men blev avbruten av Riley.

"Yes you did! Chloe told me you forced him and you faked you got hit. Jake told me you did that and I believe him more than you because you never told me who hit you." Sa han argt och började fippla med mobilen. Själv lutade jag mig chockat tillbaka i sätet.

Jag kände hur tårarna brände bakom ögonen. Jag bryr mig inte om han tror att jag hade sex med Jake. Jag bryr mig inte att Chloe inte säger sanningen. Men jag blir mest sårad över att han tror att jag ljuger.

"Stop the car!" Skriker jag argt medans tårarna rinner nerför kinderna. Limon bromsar in vid vägkanten.

"I don't know what's worse. I sacrificed myself for you to protect you and then you think I cheated. Or that you think I am lying." Sa jag frustrerat.

"We are over Madison." Sa Riley kallt fortfarande med blicken i mobilen.

Ensam. Igen.

KOLLA MIN BLOGG, LÄNK I PROFILEN!!❤️
Dun dun dun duuuuuu

Om ni kommenterar bra blir det ett till kapitel de närmsta dagarna.

Har värsta idéen asså majgadddd

Om 5 och halv vecka är det påsklov. Längtarrrrr<333

Bad boys never criesWhere stories live. Discover now