Kapitel 28

8.9K 336 70
                                    

Madisons perspektiv:

Mattelektionen gick otroligt segt och mina ögonlock var nära på att stänga av. När klockan ringde ut ryckte jag till och samlade ihop allt jag hade med mig. Jag hasade mig ut ur klassrummet och var påväg till biblioteket när alla andra gick på lunch. Jag var ändå inte så hungrig.

Jag tryckte upp dörren och synade biblioteket. Jag fick och satte mig vid ett bord och tog upp mina hörlurar. Jag pluggade in dem och slog på shuffle play. Jag la mig ner över bordet med armarna och huvudet och stängde ögonlocken. Men längre hann jag inte förens någon slet ut hörlurarna. Jag tittade chockat på personen framför mig.

"What do you want?" Mumlade jag tyst. Chloe flinade och slog sig ner framför mig. Hon tittade äcklat mot mig.

"I want you to shut your little mouth and do as I say!" Sa hon ilskt. Jag tittade trött på henne och pluggade in hörlurarna igen. Hon reste sig tvärt och ryckte ut dom igen och slog till mig över kinden.

"Are you death?! I am talking to you!" Skrek hon i ansiktet på mig. Jag tittade upp på henne och nickade att jag lyssnade. Även om jag just nu skulle vilja sova så verkade det som att hon hade något viktigt att säga - enligt henne.

"I've planed a date. Me and Riley. You and Jake. Doubledate. And if you don't show up I will tell the whole school about your none existens parents and all of your secrets. Because Riley loves me and he is going to see what a bitch you are." Väste hon i mitt öra. Jag tittade besviket på henne. Hur kan en tjej se så oskyldig och söt ut men helt djävulskt inuti?

"Ok." Sa jag och puttade mig förbi henne. Jag gick ut från biblioteket och bort mot toaletterna. Endast en lektion kvar tills jag får gå hem.

Jag smet in på toaletterna och tittade mig i spegeln. Min hy var blek och kroppen såg skör ut. Jag drog fingertopparna mot mina alltför synliga kindben. Jag orkar inte bry mig ändå.
Jag drog upp väskan på handfatet och började rota efter burken. Tillslut hittade jag den och ställde den ovanför handfatet. Jag tog tag i burken och vred om och pillade ut två tabletter.

Plötsligt öppnades dörren och Riley blir synlig i dörren. Han tittade chockat mot mig och sedan i min hand där burken låg och tabletterna. Jag slängde snabbt ner burken i väskan och gömde tabletterna i handen. Förmodligen såg jag själv ut som ett spöke. Riley gick med tveksamma steg och böjde sig över ett handfat. Han satte på vattnet och tvättade sina vackra och stora händer.

Jag vände mig snabbt om och körde ner de två tabletterna i halsen och öppnade vattenflaskan och tog några klunkar. Sedan skyndade jag mig ut från toaletterna och begav mig till min sista lektion.


KOLLA MIN BLOGG, LÄNK I PROFILEN!!❤️
Tja tja wattpad
Snart drar jag på min första moppekurs o jag är så excitedddd ska bli sketkul och skumt.

Snart 100K är ni goa eller? Men TACK<33

Bad boys never criesOù les histoires vivent. Découvrez maintenant